דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לקופירייטר המתחיל 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 3617 פעמים ]

נדמה שבשנים האחרונות יותר ויותר אמהות מפללות שהבן שלהם יהיה קופירייטר, ולא בכדי. אם בעבר כל אמא יהודייה מן השורה פיללה לבן ארכיטקט, עורך דין או רופא, הרי שכיום הכסף הגדול וההכרה נמצאים במקומות אחרים לגמרי - עולם הפרסום למשל. קופירייטר כיום נחשב לאחד העיסוקים המכובדים והמוערכים ביותר בשוק, שלא לדבר על השכר של קופירייטר בכיר, שיכול להיות מכובד ביותר. אם אתה קופירייטר צעיר, העושה את צעדייך הראשונים בתחום, ניסחנו בדיוק עבורך מדריך מקוצר עם טיפים חשובים שיעשו אותך קופירייטר טוב יותר.

כללי היסוד של קופירייטר מתחיל

א. הגדרת יעדים - לפני שאתם ניגשים לכתוב תוכן כלשהו, לפני שאתם מנסחים סלוגן מנצח - הגדירו את היעדים והמטרות שאתם מבקשים להשיג. האם הטקסט או הסלוגן הם פרסומיים גרידא? האם אתם מבקשים להעביר מידע מסויים? לאילו קהלי יעד אתם רוצים לפנות? קופירייטר מקצועי יערוך הגדרת יעדים יסודית לפני שהוא ניגש למלאכת הכתיבה, ורק לאחר שתנוסח המטרה בצורה תמציתית, הוא יוכל לזקק טקסט חד ואפקטיבי.

ב. כתיבה שיווקית - קופירייטר טוב יהיה קופירייטר שיקפיד לנסח את המלל בצורה שיווקית ואטרקטיבית, שמצד אחד תדבר לקהל היעד בגובה העיניים, בצורה הכנה והאישית ביותר, ומצד שני - תפתה אותו ותציע לו חוויה יוצאת דופן, בה הוא יבקש לקחת חלק.

ג. כתיבה אינפורמטיבית - טקסט של קופירייטר יהיה מוכרח להיות שיווקי ואטרקטיבי מחד, אך זאת בלי להתעלם כמובן מן הממד העובדתי-אינפורמטיבי. טקסט שהוא שיווקי בלבד, ילקה לרוב בחוסר אמינות, ואילו טקסט שהוא אינפורמטיבי בלבד, ייתפס לעתים כיבשושי ולא אטרקטיבי. רק שילוב חכם ומתוחכם בין הממד השיווקי לממד האינפורמטיבי, יבטיח לכם טקסט איכותי ואטרקטיבי שעובד! קופירייטר טוב יהיה קופירייטר שמסוגל לכתוב על הקו הדק המחבר בין אינפורמטיביות לשיווקיות, ולתפוס שתי ציפורים במכה אחת.

אז למה זקוק באמת קופירייטר?

כתיבת תוכן היא מלאכה מורכבת וסבוכה, וכדי לכתוב תוכן מצויין ברמות הגבוהות ביותר, נדרש קודם כל כשרון, אך גם התמדה, מקצועיות, וחשיבה שיווקית בריאה. קופירייטר איכותי, בעל ניסיון ורקע נכון, יוכל להזניק קדימה כל רעיון או בית עסק, ולהפוך אותם לאטרקטיוויים ו"סקסיים" יותר בעיני קהלי היעד שלהם.

כדי להיות קופירייטר שכזה, תידרשו ללמוד את התחום לעומק. לימוד כזה יכול להתבסס על עבודת שטח ועבודה אינטנסיבית בתחום או על הרשמה ולימודים באחד ממוסדות הקופירייטינג המובילים בישראל. הטיפים ההכרחיים שסקרנו בפניכם הם האלף-בית של המקצוע. כל קופירייטר טוב מתחיל את מלאכתו תוך שימת לב עמוקה לשלושת העקרונות הללו, במטרה להבטיח ניסוח טקסט יעיל ואטרקטיבי, שישיג עבור הלקוח שלו את התוצאות הטובות ביותר.

עולם הקופירייטינג הינו עולם מופלא ומלא הפתעות, אפיקי קידום, ושטחים בהם תוכלו לצמוח ולהתפתח. למידה, סקרנות, כשרון והשקעה יבטיחו לכם עתיד ורוד בתחום. בהצלחה!

 

איי וי טקסט בע"מ
http://www.ivtext.co.il
קופירייטר
תוכן
חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב