דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם חברה שנקלעה לקשיים כלכליים חייבת לקצץ בפרסום? 

מאת    [ 13/09/2009 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 1900 פעמים ]

צמיחה כלכלית (אנגלית: Economic Growth) היא גידול האפשרויות של משק לצריכה או לייצור מוצרים, דבר שלרוב גורם לגידול בתוצר הכלכלי. המושג מתייחס לרוב להתנהגות משק לאומי, קרי, מכלול הביצועים של כלל ענפי המשק (התוצר המקומי הגולמי, תמ"ג), לעתים נעשה בו שימוש גם בהקשר צר יותר, לגבי ענף כלכלי מסוים (חקלאות, תעשייה, או המגזר העסקי למשל), ואף לגבי חברה ספציפית.
תוצר המשק יבוא לידי ביטוי בכמות ההון הקיים בו, בגודל הייצוא ממנו, ובכל תפוקה אחרת של המשק. נתוני הצמיחה הם יחסיים - הם אינם מבטאים את גודל תפוקת המשק, אלא רק את השינוי החל בו. הנתון מוגדר לרוב לפי אופי שנתי (כשנאמר כי הצמיחה בסין ב-2005 הייתה 10%, למשל, המשמעות היא שתפוקת המשק הסיני בשנת 2005 גדלה ב-10 אחוזים לעומת התפוקה בשנה הקודמת). צמיחה נמדדת גם בתקופה קצרה יותר של רבעון, אך כדי שלא ליצור הטעיה עקב הבדלים עונתיים (באירופה, למשל, בחודשי הקיץ גדל משמעותית מספר התיירים לעומת חודשי החורף, אך אין הדבר משקף צמיחה), מושווה הרבעון לרבעון המקביל בשנה הקודמת.
פעמים רבות נתוני הצמיחה משמשים כנתון המרכזי לקביעת תפקודו של משק - כך, ירידה בתוצר (צמיחה שלילית, או לחלופין צמיחה חיובית נמוכה) תעיד על האטה או מיתון במשק, וגידול בצמיחה יעיד על שיפור כלכלי.צמיחה, כשמה, מבטאת גידול בתוצר המשק, אך לעתים המשק אינו נהנה מגידול אלא מקיטון - מצב זה של ירידה בתוצר הכולל של משק מכונה צמיחה שלילית.צמיחה שלילית לרוב הינה נדירה יותר, בעיקר בשל גידול האוכלוסייה - מגמת גידול האוכלוסייה ברוב מדינות העולם מביאה עימה יותר כוח בגיל העבודה, המביא עימו תועלת כלכלית, ותורם לצמיחה. מסיבה זו, צמיחה של 1% בישראל למשל תהווה מיתון, שכן גידול זה בתוצר קטן מגידול האוכלוסייה, ולכן המשמעות הינה פחות תוצר לאדם.
האם חברה שנקלעה לקשיים כלכליים חייבת לקצץ בפרסום?
ומה נוצר קודם ,הביצה או התרנגולת -
אם לא נשקיע, נשקע ואם שקענו אין במה להשקיע

אז מה נכון ?
לצערי אין תשובה חד משמעית לשאלה זו.צודקים אלו שאומרים כי בחלוקת העוגה יש לקצץ
בפרסום .אין הדבר אומר שמסכימה אני איתם, אך מכבדת את החלטתם.
לאור נסיוני בפרסום, דווקא בימים קשים, בתקופה בה כולם מקצצים חייבים להשקיע
בפרסום בראייה חיובית ואופטימית.פרסום היינו דרך להביא את המוצר לתודעת ציבור
הצרכנים, לליבו של כל אחד מאיתנו. לפרסום נכון יש השפעה מכרעת על התנהלות העסק.
פרסום נכון יכול להרים עסק על הרגלים.פרסום שגוי יכול להפיל עסק.
בפרסום מטרה במוקד הפרסום הארצי , ישנו צוות מיומן בעל ניסיון וידע רב.מגוון אנשי מקצוע שעומדים לרשותנו הלקוחות 24 שעות ביממה.צוות המוקד הארצי שכולל מוקדנים,
גרפיקאים ,קופיריטריים ופרסומאים שיתאימו לכל עסק את החבילה המתאימה לו.
בשביל להצליח צריך להשקיע.צריך להוריד בשכר המנהלים ולהשקיע בפרסום ,צריך
לייעל כוח עבודה ולהשקיע בפרסום.

סיגל שפטר , משרד פרסום "מוקד הפרסום הארצי". מתמחה במגוון אפיקי פרסום : מודעות לוח בעיתונים, פרסום בעיתונות, פרסום באינטרנט, מודעות דרושים וגיוס עובדים ופרסום בכל אמצעי המדיה.
http://333.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב