דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יזמות ! סיכון או הצלחה 

מאת    [ 09/09/2006 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 3495 פעמים ]

מהן הדרישות של עולם העסקים היום?
"הדרישה הבסיסית ממחפשי העבודה היא תרומה למקום העבודה מיד עם כניסתם לתפקיד. הלימוד התיאורטי אינו שווה הרבה, אם אינכם יכולים לממש את הידע. מניסיוננו לא ניתן ליישם את הנלמד, אם לא משלבים בין הלימודים לעשייה בשטח. לימודים תיאורטיים לא מלמדים איך להביא ולפתח תחומי עיסוק חדשים".

מה כדאי ללמוד היום?
"התחומים שבהם אדם יצליח הם התחומים, שמלהיבים אותו, ואז רוב הסיכויים הם שאת זה הוא יעשה בצו! רה הטובה ביותר. התפיסה המעשית, שממליצה לאדם ללמוד 'מה שהולך היום', היא תפיסה מטעה, לא נכונה ובעיקרו של עניין - לא מעשית. המלצה מעשית באמת, שלא רק תביא לנו יותר כסף, אלא תעשה אותנו אנשים יותר מרוצים מחיינו, היא ללמוד את מה שאנו אוהבים. כך יהיה לנו סיכוי גדול יותר להצליח בחיים, מאשר אם נלמד את התחומים שההורים העדיפו עבורנו".

למה אנשים מחפשים תארים מעשיים?
"אני מברכת על השינוי בתפיסה, בייחוד לגבי התואר השני. בעוד שלרוב התואר הראשון מקנה ידע וכלים בסיסיים, התואר השני צריך להקנות את המקצוע, שאיתו אפשר לצאת לחיים. התפיסה הקלאסית הייתה לכיוון המקצועות החופשיים, כשהיום היכולת להתפרנס ממקצועות אלה כמעט אינה קיימת, אם איננו יודעים איך להתפרנס מהם. זה שאני עורך-דין טוב, לא אומר שיהיו לי לקוחות ושהעסק שלי יצליח. לכן חשוב לרכוש כישורים לטיפוח עסק. כישורים אלה יביאו תועלת בין אם מדובר בעצמאי השואף לפתוח עסק ובין אם מדובר בפיתוח התחום בו אתם עוסקים בחברה בה אתם שכירים. היזמות היא דרך חיים ותפיסת עולם ולא פעולה טכנית של פתיחת תיק במס ההכנסה ובמע"מ".

מה הפרופיל של יזם ומנה! ל מצליח?
"בתפיסת עולמי, כדי שמנהל יצליח, צריכות להיות לו תכ! ונות יזם . הוא צריך לדעת להגדיל את עסקי החברה בה הוא מועסק דרך זיהוי נכון של צורכי השוק, הנעת כוח האדם שאיתו הוא עובד ושימוש נכון במשאבים העומדים לרשותו (הון, ציוד וכיו"ב)".

אפשר ללמוד להיות יזם?
"הרבה פעמים שואלים אותי אם יזמות היא תכונה מולדת או נרכשת. התשובה היא שגם וגם. אנו מגדירים יזמות כנטייה לקחת סיכון. כולנו יודעים שיש אנשים, שהצורך לעשות וליצור היא כאש הבוערת בעצמותיהם והם ינסו להגשים את רעיונותיהם בכל מצב. לעומתם יש אחרים השואפים לקריירה בטוחה עם פנסיה מסודרת. במציאות הנוכחית האפשרות האחרונה הולכת ונעלמת מהעולם. גם מי שמחפש משרת שכיר טובה צריך לפתח תכונות יזמיות, כדי לשרוד במקום העבודה,. על אחת כמה וכמה היזמים, שיש להם את אותן תכונות בסיסיות יכולים לשכלל אותן, להקטין את מספר הטעויות ולהכשל פחות.
אני בכוונה אומרת להכשל פחות ולא להצליח יותר, כי הספרות המקצועית מראה שאחוזי הכשלון של יוזמות חדשות הן למעלה מ-90%. דבר שאינו מתקבל על הדעת, אם נסתכל על יזמות כמקצוע. הרי לא יעלה על הדעת בתחומים מקצועיים אחרים, כמו למשל רפואה והנדסה, ש-90% מהחולים ימותו לרופא, או ש-90% ! מהגשרים שתכנן המהנדס יתמוטטו. הכלים שאנו מקנים לסטודנטים שלנו הופכים את הסיכויים ל-90% הצלחה".

האם אפשר ליזום ולהצליח רק בהיי-טק?
"בהחלט לא רק בהיי-טק. טעות נפוצה היא לזהות יזמות עסקית עם היי-טק. יזמות, כפי שציינתי הוא מצב נפשי ותפיסת עולם. ב-ISEMI אנו מפתחים שלושה תחומי יזמות. הראשון הוא פתיחת עסק חדש מכל סוג שהוא. לסיבור האוזן, היום רוב העסקים החדשים הם בתחומי השירותים העסקיים: ראיית חשבון, עריכת דין, יחסי ציבור ועוד מקצועות הרחוקים מאוד מהיי-טק. שנית, עידוד יוזמה במסגרת מקום העבודה - "יזמות תוך ארגונית". והאחרון - יזמות חברתית, שהיא כיום צו השעה, מכיוון שבכל מדינות המערב השירותים החברתיים קורסים ולכן צריך להפריט אותם ולהשתמש בכלים עסקיים, כדי לקבל תפוקות יותר גדולות מהמשאבים הקיימים".





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב