דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיאצו - טיפול מגע אנרגטי המאזן את הגוף והנפש 

מאת    [ 12/09/2009 ]

מילים במאמר: 1246   [ נצפה 2966 פעמים ]

 

מהו שיאצו

מאת: דניאל סמלסון
מנהל מרכז החיוך הפנימי - המרכז ללימודי אומנות הריפוי ומודעות עצמית
מרכז החיוך הפנימי מוכר ע"י איגוד מקצועות העיסוי הישראלי וארגון הגג הארצי ומהווה מהפכה של ממש בתחום לימודי הרפואה המשלימה

החיוך הפנימי מכשיר את בוגריו לתחומי עיסוק ייחודיים ברפואה המשלימה ומעניק להם את הידע השיווקי הטוב ביותר הקיים בענף, מאנשי שיווק מקצועיים המתמחים בתחום הרפואה המשלימה, כך שכל בוגר ובוגרת של המרכז, יקבל "ארגז כלים" שיאפשר לו גם לרכוש ידע רב בתחום הנלמד וגם לשווק ולהתפרנס בכבוד ממה שלמד.

המרכז מקיים
קורסים וסדנאות בעמק הירדן בחיפה ובתל אביב
אתר האינטרנט - http://www.inner-smile.co.il


שיאצו היא שיטת טיפול שמקורה ביפן ואשר מבוססת על עקרונות הפילוסופיה הסינית ודרך ראיית העולם והאדם כמכלול אנרגטי. הטיפול מתרכז בערוצי האנרגיה (מרדיאנים) המכילים את האנרגיה – קי.

קיימים שני מערכי איזון בלתי נפרדים בגוף האדם

המאזן האנרגטי של האדם כמכלול שלם ביחס לאורח החיים והסביבה. אורח החיים הכולל את הרגלי השינה , התזונה, וההתנהלות בחיי היום יום אשר משפיעים בצורה משמעותית וישירה על מצבו הנפשי והבריאותי. תזונה לא מסודרת מבחינת כמות, איכות וזמני הארוחה עלולה לגרום לחוסר איזון ולמגוון בעיות. שינה לא מספקת או לא סדירה גם כן מובילה לחוסר איזון ותחושת עייפות ועצבנות. מזג האוויר וסביבתנו היום יומית גם כן משחקים תפקיד משמעותי בתחושת האדם. כמו כן ניתן לכלול את השייכות למסגרת התרבותית, משפחתית ומקום העבודה כגורמים משמעותיים בהשפעה על הבריאות והאיזון.
 המאזן האנרגטי בגוף עצמו. לכל אחד מהאיברים החשובים בגוף יש תפקיד פיזי, אנרגטי ונפשי. תפקודים אלו באים לידי ביטוי באמצעות מסלולי המרידיאנים. הגוף והנפש מחוברים יחדיו באמצעות האנרגיה ולכן הם בלתי נפרדים. מצב נפשי עלול להוביל לבעיה פיזית ולהפך. גם המאזן האנרגטי של האדם כמכלול, כפי שמתואר בסעיף א' בא לידי ביטוי בשינויים אנרגטיים במסלולי המרידיאנים.

ע"פ תיאוריה זו, כל מחלה, כאב או מצב נפשי הם תוצאה של חוסר איזון אנרגטי ולכן יופיעו כשינויים אנרגטיים במסלולי המרידיאנים. בנוסף הופעת סימפטום אף נחשבת "דבר חיובי" שכן הוא אמצעי ההתראה בו משתמש מכלול הגוף נפש ע"מ להביא לתשומת ליבנו   על קיום חוסר האיזון.

השיאצו משתמש בטכניקות מגע שונות ע"מ להתחבר אל אותה אנרגיה במסלולי המרידיאנים ע"מ להחזיר את האיזון ולהסיר את הסימפטומים.

עקרונות השיאצו:   נשימה, יציבה נכונה, העברת משקל, תנועה

א. נשימה: הנשימה היא כלי חשוב לשחרור הגוף ממתחים ולשליטה עדינה על הלך הרוח והמחשבות. מכיוון שעל המטפל להיות נינוח ונקי ממחשבות בזמן נתינת הטיפול עליו להשתמש בנשימה רכה, מלאה ומאוזנת ע"מ להישאר "ממורכז" בזמן מתן הטיפול. קצב הנשימה צריך להיות נינוח, עגול ומתמשך בין שאיפה לנשיפה.
על הנשימה להיות מרוכזת בבטן התחתונה במקום הנקרא ההרה HARA ובעיקר במרכז האנרגיה של ההרה הוא ה טאנדן TANTIEN (כ 2 אצבעות מתחת לטבור ו 3 אצבעות פנימה). ע"י ריכוז הנשימה והמוח במקום זה נגיע לתחושת "מרכוז" מלא התורמת לטיפול שיאצו. עיקרון חשוב הוא כי כל תנועותינו , הטכניקות שנפעיל ינבעו מן ההרה, לשם כך יש לשמור על "מרכז כובד נמוך".

ב.יציבה נכונה: כפי שאמרנו הטיפול בשיאצו נובע מן ההרה. לשם כך יש לשמור על מרכז כובד נמוך. נבצע זאת ע"י שמירה על מרווח נאות בין הברכיים, להשאיר את ההרה רפויה ולנשום ברכות, לכוון את הנשימה והמוח לטאנדן, להניח למשקל ליפול על חלקי הגוף התחתונים.

ג.העברת משקל: על המטפל להיות רפוי ונינוח ולהימנע משימוש בכוח במידת האפשר. ככל שהמטפל רפוי כך יכולת העברת התמיכה הנכונה גדולה יותר ויעילות הטיפול במישור הפיזי והנפשי גדלה. על המטפל לכרוע על ברכיו לצד המטופל, הבסיס הוא מגע הברכיים ובהונות כפות הרגליים באדמה, כפות ידי המטפל מונחות רפויות על גוף המטופל. ממקום זה כל שעל המטפל לעשות לצורך הפעלת לחץ הוא העברת המשקל (מרכז הכובד הנמוך) מישבנו ובירכיו אל כפות ידיו ואל המטופל. לא מופעל על כוח אלא הישענות תומכת. ככל שנפעיל יותר משקל על המטופל כך, למעשה, הוא "מחזיר" לנו חזרה ונוצר שיווי משקל בין המטפל למטופל. לצורך כך צריך לוודא כי תנוחת המטופל נוחה וכל גופו מונח ונתמך על האדמה. יש לשמור על קשר הנשימה בין המטפל למטופל כאשר בכל פעם שהמטפל נשען קדימה הוא מבצע זאת בעת נשיפה. רצוי לנסות לתאם את התנועה כך שבעת ההשענות גם המטופל ינשוף, דבר זה תורם "לחיבור" טוב יותר בין המטפל למטופל. באם קצב הנשימה של המטפל והמטופל שונה,  על המטפל לשמור על קצב הנשימה שלו מתוך הרעיון שהמטופל "יצטרף" אליו. בכל מקרה עדיף שהמטפל ישמור על נוחות מרבית. "אם למטפל נוח אזי גם למטופל נוח" – זוהי מהות הטאו בטיפול

ד.תנועה: על המטפל לנוע באיטיות, ממקום למקום לאורך גופו של המטופל, ללא ניתוק המגע, ולקיים את הלחץ התומך ללא הרף מתחילת הטיפול ועד סופו. רצוי לשלוט בטכניקות ברמה כזו שתהיה המשכיות זורמת מתנועה לתנועה ועבודה ללא חשיבה. יש לעבוד בהתאם לקצב הנשימות ולשמור על חיבור הנשימה בין המטפל למטופל.
 
 
כל אשר נכתב ונאמר במאמר זה ובכל המאמרים המפורסמים עי דניאל סמלסון ומרכז החיוך הפנימי מובאים כמידע בלבד, הדברים אינם מובאים כעצה ואינם תחליף לייעוץ וטיפול רפואי מוסמך אצל רופא קונבנציונאלי.



קורס שיאצו למטפלים

שיאצו - טיפול מגע אנרגטי המאזן את הגוף והנפש על ידי השפעה על ערוצי המרידיאנים.

לכל אחד מהאיברים החשובים בגוף יש תפקיד פיזי, אנרגטי ונפשי. תפקודים אילו באים לידי ביטוי באמצעות מסלולי המרידיאנים. ע"פ תיאוריה זו, כל מחלה, כאב או מצב נפשי הם תוצאה של חוסר איזון אנרגטי ולכן יופיעו כשינויים אנרגטיים במסלולי המרידיאנים. השיאצו משתמש בטכניקות מגע שונות כדי להתחבר אל אותה אנרגיה במסלולי המרידיאנים, במטרה להחזיר את האיזון ולהסיר את הסימפטומים.

לשיאצו פוטנציאל לשמש בסיס לאורח חיים נכון לגוף ולנפש, ע"י שימוש בעקרונות השיאצו, מדיטציה, שיאצו עצמי וביצוע תרגילי המרידיאנים (DO IN) .ע"פ התאוריה הזו, כל מחלה, כאב או מצב נפשי הם תוצאה של חוסר איזון אנרגטי ולכן יופיעו כשינויים אנרגטיים במסלולי המרידיאנים. בנוסף הופעת סימפטום אף נחשבת "דבר חיובי" שכן היא אמצעי ההתראה בו משתמש מכלול הגוף-נפש ע"מ להביא לתשומת ליבנו על קיום חוסר האיזון.

השיאצו משתמש בטכניקות מגע שונות כדי להתחבר אל אותה אנרגיה במסלולי המרידיאנים ע"מ להחזיר את האיזון ולהסיר את הסימפטומים (DO IN).

 

מה נלמד בקורס?

בקורס נלמד טיפול גוף מלא במנח שכיבה על הגב, הבטן והצד.

נלמד את 12 המרידיאנים הראשיים מהבחינה התאורטית והמעשית, וכן טכניקות יחודיות לפתרון כאבים שלד ושרירי כגון: כאבי ראש, כאבי  גב, כאבי צוואר ועוד.

כמו כן נלמד טכניקות נוספות לפתרון בעיות באיברים הפנימיים הגורמים לכאבי בטן, בעיות נשימה, כאבי מחזור ועוד.

הקורס כולל שתי שנות לימוד,  בסיום שנה ראשונה תוענק תעודת "מטפל מוסמך"
ובסיום שנה שנייה תוענק תעודת "מטפל בכיר".

לימודי השיאצו במרכז החיוך הפנימי מתאימים למטפלים וכן לאנשים ללא ניסיון קודם
 
אתם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט של מרכז החיוך הפנימי - שם תוכלו לקרוא מאמרים נוספים ולצפות בסרטים ובתמונות

דניאל סמלסון "החיוך הפנימי"
http://www.inner-smile.co.il
innersmile10@gmail.com
0525477567



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב