דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום כיפור - לעבור את הצום בקלות? 

מאת    [ 11/09/2009 ]

מילים במאמר: 1147   [ נצפה 4883 פעמים ]

כל שנה לקראת יום כיפור, כל חנויות הטבע למיניהן ורשתות הפארמים פוצחות בתעמולת המכירות של תכשירים למיניהם המבטיחים צום קל. אז לפני שאתם רצים לקנות - קראו כמה דברים שאפשר לעשות שבאמת עובדים:

 

הארוחה המפסקת נערכת אחר הצהריים, בדרך כלל בסביבות השעה 16:00.

במקרה הטוב, יש שנוהגים לפסוח על ארוחת הצהריים ולאכול אותה כארוחה מפסקת וזוהי טעות.

במקרה הפחות טוב, יש שאוכלים גם ארוחת צהריים וגם ארוחה מפסקת - אותה הם מחשבים במקום ארוחת הערב שהיתה אמורה להיערך לא הרבה לאחר מכן - גם זו טעות.

 

המחשבה של "אני צריך לאכול הרבה כדי לא להיות רעב וכדי שזה יספיק לי עד למחרת בערב" היא שגויה, עשויה לגרום דווקא לצום קשה, לכבדות, עייפות, הרגשה רעה ואף לנזק.

 

ראשית, מומלץ לא לאכול ארוחה מפסקת או לאכול משהו ממש קל כמו פרי, דייסת שיבולת שועל עם לי-צוף או קרקר שיפון עם יוגורט.

 

ככל שתכבידו על העיכול והקיבה, כך הגוף יצטרך להשקיע יותר אנרגיה בעיכול המזון וזה יעייף ויתיש אותו מאוד - אין לכם מושג כמה אנרגיה הגוף משקיע בעיכול, וכמה דם הולך למערכת העיכול בשביל לעכל את המזון. בצום אנו זקוקים לשמור על כל הכוחות שלנו!!!

 

שנית, הנה כמה טיפים שיעשו את כל ההבדל:


    • 

    אכלו הרבה ארוחות קטנות לאורך כל היום.


    • 

    אכלו ארוחת צהריים לא גדולה בשעה הרגילה - כך גם לא תלחיצו את עצמכם בזמן ולא תתנפלו מהר על האוכל ותבלעו מהר מלחץ שמא לא תספיקו לסיים את הארוחה לפני מועד תחילת הצום.


    • 

    שתו מים והרבה עד הרגע האחרון - דאגו למאגר הנוזלים בגוף כבר מיום לפני.


    • 

    הימנעו מקפה - הקפה הינו משתן וגורם לאיבוד נוזלים. גם קולה ותה המכיל קפאין אינם מן המומלצים. אם אתם צרכני קפה קבועים, דאגו כבר שבוע לפני הצום, להפחית בהדרגה את מספר הכוסות כדי להימנע מכאב ראש של גמילה.


    • 

    השתדלו שהמזונות בארוחה זו יהיו מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך - זה אומר שהסוכר בדם לא יקפוץ באופן משמעותי ויגרום להפרשת אינסולין ובכך יגרום לרעב אדיר.


    • 

    הימנעו לחלוטין מרוגעלך, עוגות, סוכרים, קמח לבן, לחם לבן, בצקים, מאפים, בורקסים, ממתקים, אל תמתיקו את התה עם סוכר אלא עם לי-צוף שהוא ממתיק בריא בעל אינקס גליקמי נמוך ולכן טוב גם לחולי סוכרת (בכמות מוגבלת). מזונות אלא הם בעלי אינדקס גליקמי גבוה ויגרמו לרעב במהלך הצום!


    • 

    אכלו ירקות בקליפתם וירקות עליים ירוקים


    • 

    אכלו פירות עם קליפתם ורצוי שיהיו פירות בעלי אינדקס גליקמי נמוך.


    • 

    הימנעו מלשתות מיצים - המכילים המון סוכר (אפילו שהוא טבעי) מאחר ומיץ אינו מכיל את הסיבים של הפרי השלם והטרי, ולכן הוא בעל אינדקס גליקמי מאוד גבוה ועשוי בקלות לגרום לרעב וצמא אפילו עוד באותו הערב.
    פירות "סוכריים" בעלי אינדקס גליקמי גבוה כגון אבטיח, ענבים, מנגו וכדומה, רק יגרמו לצמא ורעב ואי נוחות בצום.


    • 

    הימנעו ממלח


    • 

    שימו לב: כמו שלפני הצום אין להעמיס על העיכול, אותו הדבר תקף גם לאחר הצום. אכלו משהו קל כדי לשבור את הצום.מרק ירקות או קרקר שיפון עם אבוקדו ולימון. לאחר שעה קלה אכלו ארוחה בריאה כפי שצויין למעלה. לא לשכוח להחזיר נוזלים - מים, תה צמחים, חליטות וכדומה.


    • 

    שמרו על עצמכם במהלך הצום בכך שתשהו במקומות מוצלים ותמנעו ממאמץ יתר. אם אתם אתם צמים זה לא הזמן לצאת למסע אופניים ארוך עם הילדים על כבישי ישראל.

כמה מילים על צום

 

אחד מכינויי הצום הוא "סכין המנתחים של הטבע" מאחר והוא דרך לעזור לגוף לרפא מחלות רבות מבלי אשפוזים או טיפולים פולשניים.

 

קיימים מחקרים רבים בנושא הצום, עשו בו שימוש לטיפול במחלות כגון, מחלות לב וכלי דם, השמנה, מחלות במערכת העיכול, סוכרת, דלקות למיניהן, מחלות אוטואימוניות, מחלות עור, דלקות פרקים, סרטן, אלרגיות ועוד.

 

מבחינה רוחנית צום נחשב למטהר ומזכך. בזמן ולאחר צום יש שמספרים על תחושת התעלות, שלווה, שקט פנימי, ניקיון פנימי וצלילות מחשבתית. ההתעסקות עם האוכל לא קיימת והאדם פנוי ל"עבודה פנימית" והתמקדות בדברים שמעבר לגוף הפיזי.

 

למה מרגישים רע בצום?

 

צום הוא כמו ניקוי רעלים. ולכן, אדם המורגל באכילה עשוי לחוות מה שנקרא "משברי ניקוי". משברי ניקוי נובעים מהשתחררותם של כל הרעלים שהצטברו בגוף. הם יכולים להתבטא בשלשולים, כאבי ראש, מגרנות, חולשה וכדומה.

 

בעזרת צמחי מרפא והכנה מראש ניתן למנוע את משברי הניקוי הללו ואת ההרגשה הרעה בצום יום הכיפורים.

ההבדל הוא, שבצום של יום כיפור לא כולם מודעים לצורך בהכנה מראש כמו שנוהגים לעשות לפני טיפול ניקוי רעלים. אין את ההדרגתיות ולכן זה יכול להיות מאוד טראומטי לגוף.

 

כל הזמן שומעים כמה צום הוא בריא - אז למה יש שמרגישים כל כך רע?

צום הוא באמת דבר בריא מאוד, אך הוא יכול גם להזיק כשלא יודעים איך להתחיל או לנהל אותו.

 

אדם שבאופן כללי רגיל לאכול הרבה, לא מקפיד על תזונה בריאה, אוכל הרבה מטוגן, סוכרים, שומן ובשר, ופתאום בבת אחת מפסיק לאכול ולשתות ליום שלם בכיפור - הסיכוי שלו לסבול בצום הוא גדול בהרבה מאדם שבדרך כלל רגיל לאכול בריא וזאת מאחר ולגוף שלו בזמן הצום, יש הרבה מה לנקות החוצה. הגוף עמוס רעלים וכשהרעלים מתפרקים ויוצאים החוצה בצום הם מציפים את הדם בדרכם החוצה וגורמים לתחושות קשות.

 

אנשים שאוכלים תזונה מאוזנת ובריאה, בכמויות קטנות, לועסים היטב ולא בולעים את האוכל, בדרך כלל עוברים את הצום בצורה קלה הרבה יותר. הגוף שלהם לא עמוס ברעלים כמו אדם עם הרגלי תזונה קלוקלים.

 

ההמלצה: אמצו לעצמכם הרגלי אכילה חדשים, התחילו לאכול בריא - אף פעם לא מאוחר מידי להתחיל והגוף שלכם יודה לכם - גשו להכוונה מנטורופת.

 

עוד באותו נושא:

 

אם הצום קשה לכם במיוחד, אני ממליצה על פורמולת צמחי מרפא ייחודית לעבור את הצום בקלי קלות, ללא רעב וצמא.

 

הפורמולה מכילה צמחים המשמשים, בין היתר, לאיזון הסוכר בדם ובכך הם מונעים נפילות סוכר במהלך הצום (נפילות סוכר גורמות לרעב וצורך בלתי נשלט לאכול). הפורמולה מכילה צמחים המדכאים תחושות רעב, מזינים את הגוף ותומכים בו, מרגיעים את מערכת העיכול, מונעים כאב ראש ובחילה.

 

בין הצמחים בפורמולה ניתן למצוא את צמח ה- Gymnema sylvestre המצוי אף בפורמולות לירידה במשקל, צמח הקמומיל והמליסה, Avena Sativa למניעת חולשה ועוד.

 

בקבוק הפורמולה מכיל 100 מ"ל

עלות הפורמולה למנויי ירחון "נטורוטבע" 89 ש"ח בלבד! (במקום 145 ש"ח) - כולל משלוח!

עדיף להתחיל להשתמש 24 שעות לפני הצום.

 

אופן שימוש פשוט:

נוטלים 25 - 30 טיפות בקצת מים, כחצי שעה לפני הארוחה או על קיבה ריקה, שלוש פעמים ביום, כאשר הפעם הרביעית תהיה לפני תחילת הצום.

 

לאחר הצום, המשך שימוש קבוע לאורך זמן בפורמולה, יסייע לכם להשיל את הקילוגרמים שהעליתם בחג, ולמנוע את הבליסה ועליית המשקל בחגים הקרובים הבאים עלינו לטובה. הפורמולה אף מסייעת לעיכול תקין ומניעת גזים ועוזרת לניקוי הגוף מרעלים.

 

 

~ קבלו את "המדריך השלם לחורף" מאת איה הוד  בחינם!!!  לחצו כאן ~

 

 


איה הוד נטורופתית מוסמכת Rcp ,R.na מתמחה בטיפול בבעיות במערכת העיכול על ידי תזונה, צמחי מרפט ודמיון מודרך. בעלת קליניקה העוסקת בתזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, רפואה פונקציונלית, אוליגותרפיה, הומוטוקסיקולוגיה, רפואת גוף-נפש, שיטת EFT ודמיון מודרך. חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית, מרצה בנושאי הריפוי הטבעי, מנהלת קהילת 'ענף רפואה משלימה' באתר דמרקר-קפה, מנהלת פורום 'תרופות סבתא' בפורטל הבריאות MSN-BeOK, בעלת האתר "נטורופתיה ורפואה משלימה": http://www.ayahod.com מו"ל מגזין "נטורוטבע"- ירחון לנטורופתיה ורפואה טבעית. ליצירת קשר עם איה: 09-7677621, office@ayahod.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב