דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קואצ'ינג ניהולי מהיר - המענה האימוני לאתגרי הניהול המודרני 

מאת    [ 11/09/2009 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2203 פעמים ]

בעולם הניהול, ואין זה משנה אם מדובר בניהול עסקי או בניהול מלכ"ר, רמת השגת התוצאות היא הקובעת את גורלו של המנהל. ארגונים עסקיים והמנהלים בהם נמדדים בתדירות גבוהה, ולכן הם מעריכים פעולות אשר תוצאותיהן מתבטאות במהירות בצד הזכות של המאזן. ככלל, אין בהם סבלנות לתהליכים המתמשכים על פני זמן רב ומבטיחים תוצאות בעתיד הרחוק. אך גם על ארגונים שאינם עסקיים גובר הלחץ להשגת תוצאות ברורות ומהירות. הציבור, שלמד לצפות למהירות וליעילות של הגוף העסקי, אינו מוכן עוד לשאת בשוויון נפש תופעות של חוסר-יעילות ותגובה איטית בארגונים מיושנים יותר.


הלחץ הזה מגיע גם אל מאמנים ויועצים הפועלים בתחום הניהולי והארגוני. הלקוחות מבקשים לראות תוצאות. הם רוצים לקבל אותן מהר, והם רוצים להיות מסוגלים למדוד את התועלת שקיבלו ולהצדיק את ההוצאה שהוציאו בקניית השרות.


בהכללה, אימון הוא אחת המתודות שמשיגות תוצאות מהר יותר מרוב החלופות. ועדיין, תהליכי אימון נוטים להתמשך על פני מספר חודשים. לקוחות פרטיים השוכרים מאמן באופן אישי מוכנים בדרך כלל, לקבל זאת, אם גם היו שמחים לתהליך מהיר יותר. לעומת זאת, עבור לקוחות מוסדיים, ארגוניים ולקוחות במצבי משבר, טווחי זמן כאלו הם בדרך כלל בלתי קבילים.


להבהרת הנקודה; בתעשיית ההיי-טק, פרויקט פיתוח אורך, בממוצע, שנתיים. צוות פרויקט כזה אינו יכול להרשות לעצמו להמתין 3 חודשים, שמינית ממשך הפרויקט, כדי לקבל את תוכנית הפעולה להמשך. לחברת הזנק אין זמן להמתין רבעון עד לניסוח תוכנית אסטרטגית ולעסק קטן המדשדש על סף הקיום אין אפשרות להמשיך עוד רבעון או שניים עד שהתוצאות תתחלנה להופיע. עבור לקוחות כאלו, המהירות אינה רק תוספת ערך למוצר האימוני. המהירות היא מכרעת לעצם השאלה האם ייעשה שימוש באימון מלכתחילה, או שהלקוח יפנה למתודה מתחרה כגון ייעוץ או מנטורינג.


תהליך הקואצ'ינג הניהולי המהיר פותח כמענה לצורך של הלקוחות האלו, ושל המאמנים הרוצים לזכות בהם. התהליך מבוסס על מתודת האימון ממוקד התוצאות ומשתמשת בכלים החזקים ביותר של מתודה זו, בתוספת הרחבות ושיפורים מתחום הניהול. התערובת הזו נוצקה מחדש בתוך תבניות עבודה הבנויות להקל על השימוש בכלים ומאיצות את השגת התוצאה. התוצר שהתקבל מכור-ההיתוך הזה הוא תהליך אימוני חדשני. מימוש הקואצ'ינג הניהולי המהיר מאפשר למאמן וללקוח להיפגש ליום עבודה אחד, ולסיים אותו כאשר בידי הלקוח נמצאים כל התוצרים האימוניים הדרושים לו לצאת ולממש תוכנית פעולה אפקטיבית להשגת יעדיו. אותם הכלים יכולים לשמש גם מנהל שאינו מאמן בהפעלה עצמית ללא כל סיוע חיצוני נוסף.


הקואצ'ינג הניהולי המהיר מבוצע בחמישה שלבים עוקבים:


1. שלב ההכנות המקדימות, אותו מבצע המאמן לפני יום האימון.


2. יום האימון עצמו המחולק לשלושה חלקים –
o אבחון ואפיון
o קביעת היעד המרכזי
o ניסוח תוכנית הפעולה
3. שלב היישום, אותו מבצע המתאמן באופן עצמאי או בליווי המאמן.


לכל שלב הוגדרו כלים ותבניות עבודה מתאימות. השימוש בתבניות מאפשר למאמן לקיים תהליך מהיר ואפקטיבי וכך לתת ערך מרבי ללקוחותיו. ההתבססות על תבניות מוכנות מאפשרת גם למי שאינו מאמן להשתמש בתהליך בהצלחה.

רוצה לדעת עוד על אימון, ניהול והשילוב ביניהם? הירשם לתפוצת האימייל שלי ותקבל מייד וללא תשלום את "אימון ברבע שעה" ואת "איך לבחור את המאמן שלך", שני פרסומים מועילים שלא תמצא בשום מקום אחר.
לחץ כעת על אחד הקישורים האלו והתחל לקבל מייד לתיבת הדואר שלך את המידע העדכני, הרלוונטי והמעניין ביותר שאפשר להשיג בעברית על אימון.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב