דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי ספר - הכוח האמיתי בחיים של ילדנו 

מאת    [ 11/09/2009 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2175 פעמים ]

בתי ספר לרוב נראים כמקום בו מנסים ללמד ילדים מגיל צעיר, מהי ההסטוריה, מהי מטתמיקה, מהי ספרות ואף איך נראית מפת העולם, אף אחד מהנ"ל אינו המרכיב העיקרי בחיי הילדים, בתי ספר מטמיעים את החינוך הראשוני לילדנו אם נרצה בכך או אם לא.

בתי ספר נותנים לילדים הרבה יותר מכמה ספרים, צעקות והפניות למנהל, בבתי ספר רבים החינוך נמצא בשלב מאוד מכריע בחיי הילד, לתת לילד להרגיש שזה נכון שהוא עשה משהו טוב, לתת לילד חיוך כאשר עושה את השיעורי בית שלו בקביעות, בעזרת ניקיון וסדר מלא ובעזרת עצמו בלבד, אלו הדברים שילד לוקח איתו לכל החיים.
בתי ספר בישראל לפעמים מונצחים כמנוצחים ע"י ארצות אחרות בתחום החינוך, בתור ילד שגדל ולמד בבתי ספר חילוניים ובתי ספר דתיים במשך חיי, אני יכול לומר עכשיו שזה פשוט מאוד עזר לי ברמות שמעולם לא חשבתי שאומר זאת.

בתי ספר בישראל לעומת בתי ספר בארה"ב נותנים הרבה יותר התייחסות לילדים כבני אדם ולא שארה"ב מזלזלת בילדיהם - הם פשוט לא מעורבים בחייהם של הילדים כמו שבתי ספר בישראל מעורבים.
מורים ותלמידים מגיעים לקרבה אמיתית יותר, קרובה יותר ואף מנצחת המון בתי ספר בארה"ב, הרעיון העיקרי הוא שתרבות ישראלית הרבה יותר מקורבת מכל עם. תרבות ישראלית גומרת לילדנו להרגיש מאוד קרובים למוריהם לרמות השיחה הקרובה ולרמת השיחות עם ההורים והתוודות בפניהם על טעויות ועבירות בבית הספר.

מה גורם לילד להגיע רחוק בחיים שלו, האם זה הכסף של ההורים? האם זה הספרים שהוא קרא ולמד במשך חייו בבית הספר? האם זה האח הגדול שנתן עצות במקום ההורים בשביל לא להתוודות על כלום?
פשוט מאוד - בתי ספר בישראל מקדישים יותר מ9 שעות ביום לתלמידי בית הספר, בתי ספר יסודיים נותנים רגש חזק יותר ככל שהכיתה יותר קטנה, אלימות בבית מתגלה לרוב ע"י מורות ומנהלי בית ספר, מה שאומר שאנחנו אכן מגיעים למקומות הנכונים.

פינימיות לרוב מקדישות אף יותר שעות מבתי ספר יסודיים ותיכוניים. הסיבה הפשוטה - הילד מבלה לא רק את ימיו בפנימייה אלא גם את לילותיו. בתי ספר תיכוניים כבר יותר מתקרבים לרמת החברות בין מורים ותלמידים, תלמיד מרגיש קרוב יותר למורה מאשר להורה שלו מבחינת שיחות נפש ושיחות חשובות בעניינים אישיים.
בתי ספר בישראל אמנם מפגרים בתוצאות החינוך אך אני מאמין שבתי ספר הם הגורם המנצח האמיתי בחיי כל מבוגר וילד אשר מביאים אותו לבגרות מלאה לא כולל תעודה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב