דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניעה מונעת אסון 

מאת    [ 10/09/2009 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 2144 פעמים ]

חמש דרכים לשמירה על בריאותה ורווחתה של חיית המחמד שלנו
חיית המחמד שלנו חשופה לגורמי סיכון ותחלואה רבים ,בדיוק כפי שאנו נחשפים להם בחיינו היום יומיים,מצבי עקות (שינוי כל שהוא בבית:כתינוק חדש,מעבר דירה),כמו גם מחלות המועברות דרכנו,באוויר או במגע עם בעל-חיים נגוע ,מזון לא מתאים/לא מאוזן (מזון ביתי אינו מזון מאוזן) כל אלו עלולים לגרום לתחלואה,ביכולתנו להקטין משמעותית את סבל בעלי החיים באמצעים פשוטים מאוד.

1. ערנות מונעת אסון - עקוב /י באופן קבוע אחר בעל החיים שברשותך,אכילה סדירה ורצון לאכול,כמו גם טיולים קבועים והתרוקנות הינם מדד טוב מאוד למצב בריאותו של ידידנו. בעלי חיים אשפים במיסוך בעיות רפואיות,ותחלואה,ואילולי אתם כבעלים לא תהיו ערניים לשינוי בהתנהגותו(רצונו לאכול וכו), אתם עלולים לפספס סימנים ראשונים של תחלואה שלאחריהם המחלה שתיפרץ תהיה קשה הרבה יותר לטיפול,דבר שיגרום לסבל רב יותר לבעה"ח ולהוצאות כספיות גבוהות יותר.

2.אמצעי זיהוי - וודא כי בעל החיים שברשותך נושא אמצעי זיהוי (שבב,קולר עם שם וטלפון,לוחית זיהוי כלשהי),למרות שכלבים רבים נושאים קולרים נושאי שם ,ורבים בכלי שבב אלקטרוני נושא מס. זיהוי,אצל החתולים נושא הזיהוי פחות נפוץ,ומכאן הבעיתיות בהחזרתו של חתול הביתה, בעלי חתולים רבים מתעקשים "החתול חי רק בבית הוא לא יוצא בכלל" ,חתולים אלו הנם בסיכון גבוה יותר מכיוון שאם והיה ויצאו מסיבה כלשהי החוצה (יבהלו מטכנאי הכבלים,מנקה שהשאירה דלת וכו,) לא ימצאו את דרכם חזרה הביתה,לכן למרות הקולרים ואמצעי הזיהוי הקיימים הדרך הטובה ביותר הנמצאת כיום הנה שבב אלקטרוני ,במיוחד שכל מי שמתעסק בענף בריאות הציבור,ובריאות בעלי החיים כולל מכלאות והסגרים מצוייד במכשיר למציאת המספר האלקטרוני בשבב,ודרך המאגר הארצי במופעל באינטרנט ניתן למצוא בצורה המהירה ביותר את בעלי חיית המחמד.ללא זיהוי נאות עלול ה חיית המחמד שלך ללכת לאיבוד ללא אפשרות של איתור.

3.מזון זול עולה ביוקר, מזון איכותי וטוב הנו המפתח המרכזי לשמירה על בריאות תקינה ,לכל בעלי החיים מומלץ להגיש מזון איכותי ,מאוזן,המתאים למין,גזע,גיל,ומשקל ,כי הצרכים הפיזיולוגיים והמטבוליים של כל אחד שונים,גור ניזון במזון שונה בתכלית מבוגר, בדיוק כפי שהרכב המזון של מבוגר (senior ) שונה בתכלית ממזונו של כלב בוגר(עקב צרכים שונים,פעילות גופנית שונה, משקל,מחלות נילוות וכו.) מינים שונים וקבוצות גיל שונות נדרשים לתזונה שונה.לא כל המכרסמים ניזונים מאותה שקית של כופתיות,בדיוק כפי שמזון לציפורי אהבה שונה ממזון לתוכי דדרה, ששונה ממזון ללורי. הזנה במזון לא מותאם ולא מאוזן עלולה לגרום לבעיות בריאותיות קשות.

4.בית בטיחותי לבעלי חיים - בעלי החיים סקרנים מטבעם,זה במיוחד נכון עם צעירים ,וסקרניים מאוד (חתולים)החוקרים את סביבתם ללא הפסקה .החזק חומרי ניקוי וחומרים מסוכנים(הדברה ,תוספי הזנה לגינה וכו.) במקומות סגורים במקומות ללא גישה לבעלי החיים,אותו הדבר נכון לגבי תרופות, אין להשאיר תרופות מכל סוג שהוא על במקומות חשופים,שולחן אוכל,שולחן בסלון, דלפקים,יש לוודא כי מיכל האשפה סגור, וללא יכולת גישה אליו,כבלים חשופים,גורים , מכרסמים,תוכים נוטים לחרסם את כבלי הטלפון,כבלי המערכת, וכו,דבר העלול לגרום ,פרט לנזק הפיזי למוצר,להתחשמלות,פציעה של בעל החיים,אף פעם אין להשאיר מחטים(תפירה),חוטים,שרוכים חשופים עקב חשש לבליעה הן אצל כלבים וחתולים אך גם אצל תוכים.
5. בדיקות רפואיות תקופתיות - וודא כי חיית המחמד שלך עוברת בדיקה בריאותית רפואית באופן קבוע, חיית המחמד שלכם צריכה לעבור בדיקה רפואית מקיפה לפחות פעם בשנה,תדירות הבדיקות צריכות להיות לעיתים גבוהה יותר כשלרשותנו בעלי חיים צעירים, בעלי חיים מבוגרים (זקנים=senior) תוכים,זוחלים,ארנבות,שרקנים,חמוסים,גרבילים וכו. לבעלי חיים הנראים בריאים בדיקה זאת חשובה,אם או ללא בדיקות מעבדה נוספות וזאת ע"מ לוודא כי אכן בריאים הם וללא מחלות תת-קליניות(מחלות בשלבים התחלתיים ללא סימנים קליניים ), בעלי חיים זקנים עם בעיות רפואיות נדרשים לבדיקות בתדירות רבה יותר, ולעיתים ידרשו לבדיקות מעבדה ע"מ לוודא את מצב בריאותם ואת אפקטיוויות הטיפול שהם מקבלים.

ד"ר ישראל זילברמן
רופא וטרינר
חבר בעמותת הרופאים הוטרינריים לחיות מחמד
http://www.vetcare.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב