דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוזי סלנט- האלטרנטיבה לפורר? 

מאת    [ 10/09/2009 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 3642 פעמים ]



בס"ד 08/09/2009



עוזי סלנט- האלטרנטיבה?

ביולי 2008 החליט מר עוזי סלנט להתמודד מול שוקי פורר על ראשות העיר ברחובות. עוזי החל ראשון מבין המתמודדים בשיווק אגרסיבי, במיתוג עצמי ובקמפיין בחירות ממוקד ולדעתי, מקצועי.

סלנט לשעבר, מנכ"ל קופ"ח מאוחדת. עורך דין בהשכלתו מטעם הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. אל"מ במיל' ובוגר מסלולי לימודים גבוהים בניהול, לרבות לימודי תעודה במינהל עסקים וקורס ניהול בכיר של נציבות שירות המדינה" שישב על משכורת בת שש ספרות כשהיה מנכ"ל קופ"ח "מאוחדת" וזכה לפיצויי פרישה של למעלה מ-10 מיליון שקלים (לשם, גינדר- גנץ "הארץ").

עוזי סלנט הודה שחילק תרופות שאינן בסל הבריאות לבני משפחה, לחברים ולמקורבים.. וכך אמר: "אני מודה.. במו ידי חילקתי לעשרות ומאות מחברי הקופה תרופות יקרות שנועדו להציל את חייהם, תרופות שלא היו בסל הבריאות.. אם הייתי צריך לעשות זאת שוב, לעבור על הפרוטוקול ולהציל חיים, הייתי עושה זאת שוב מבלי להניד עפעף" (ליכטמן מ', "גלובס", 15/08/2008).

בניגוד לתחזיות, סלנט עקף בסיבוב הראשון פוליטיקאים וותיקים ומוכרים בעיר כגון: אמיר ירון יו"ר המרחב בהסתדרות, אילן ליבוביץ' שהיה ח"כ מטעם "שינוי" וחברי המועצה דאז, חנניה ווינברגר שזו ההתמודדות השלישית שלו ושמעון קהלני (היום כבר לא חבר מועצה) שהתמודדו גם הם מול פורר על ראשות העיר.

ברשימתו הציב כמס' 2' את שמשון צור וזכה לתמיכתו של יחזקאל הרמלך ראש עיריית רחובות לשעבר.

בסיבוב השני פורר גבר על סלנט באחוזי הצבעה נמוכים במיוחד.

בסקרים רבים שפורסמו במהלך הבחירות ואפילו כיום בסקרים פנימיים וסקרי אינטרנט מזדמנים, סלנט מוביל על שאר המתמודדים ובכך הוא "ממתג" את עצמו כאנטיתזה מושלמת לפורר ובעצם, כאלטרנטיבה לראשות העיר.

כיום, כמעט שנה לאחר הבחירות כשראש העיר מושעה והעיר קפואה מסתמן סלנט כתחליף אמיתי לפורר. ויש שיאמרו שבכלל לא...

מבחינת ניסיון ניהולי, ידע והשכלה עוזי סלנט עולה על כל המועמדים על ראשות העיר ששמותיהם "נזרקים לאוויר" בעיתונות המקומית ובאינטרנט.

מבחינת העבודה השוטפת במועצת העיר סלנט אינו "כוכב". הוא אינו בולט מעל כל השאר,לא כאופוזיציונר גדול בפורר וחבריו שהושארו כירושה על ידו ולא כחבר מועצה פעיל המתחכך כדרך קבע עם התושבים.

דווקא חנניה וינברגר שלו יצאה תדמית אפורה משהו בעיני התושבים הוא הפעלתן ביותר מבין חברי האופוזיציה ובולט (כפי שהיה קהלני בזמנו כחבר מועצה) במספר האזכורים בתקשורת המקומית (המקום הראשון שייך עדיין לפורר).

האם עוזי סלנט התעייף? בכל זאת כמעט בן 70, לאחר 28 שנה בקופ"ח "מאוחדת" כמנכ"ל ואיש משפחה אולי חש שמיצה את עצמו ומעדיף להעביר את זמנו עם הנכדים או במשחקי ברידג' עם חברים במועדון גיל הזהב.

לדעתי, עוזי סלנט פשוט חש כי "זה קטן עליו". הישיבות, ההצבעות הלקוניות והמספרים הרבים בספרי התקציבים פשוט משעממים אותו.

הוא צריך הרבה יותר כדי לפעול. הוא צריך מס' לקוחות כמו ב"מאוחדת" הדורשים שירות ומוכנים לשלם תמורתו, הוא זקוק לתקציבי ענק כדי באמת להזיז דברים ולאנשים טובים מסביבו שהוא יניע אותם והם ישפרו, ישנו ויצעידו את העירייה והעיר קדימה כפי שעשה ב"מאוחדת" כקופת החולים שלקוחותיה המרוצים ביותר.

לכן, סלנט לא מיצה את קצה היכולות שלו. מהיכרות שטחית ביותר עם האיש אני חושב שיש לו עוד הרבה מה לתת הוא רק צריך מישהו או משהו שיניע אותו, שייתן לו את המרץ לקום ולפעול, להיפגש עם תושבים, חוגי בית, יותר כתבות בעיתונות המקומית ובאינטרנט, תכתובת עם משרד הפנים ומבקר המדינה, יותר פעילות יח"צ, יותר פגישות עם מובילי דעת קהל בעיר והרבה יותר עבודה.

הוא חייב להבין שלא מספיקה העבודה שעשה טרם הבחירות בנובמבר 2008 אלא, המשכיות היא דבר הכרחי בפוליטיקה ממש כמו בעולם העסקים המוכר לו.

סלנט אמור "להעיר" את התושבים ולצבור כוח פוליטי רב כבר בשלב זה כדי שתושבי העיר יגיעו לקלפי להצביע לו לכשיתברר מצבו של פורר אחרי הערעור לעליון ויהיו בחירות לראשות העיר.

אני מקווה שסלנט ימנף את היתרון שלו על פני היריבים. רחובות זקוקה לו כפי שהיא זקוקה לעוד רבים וטובים... בשבילנו.

שנה טובה!
מנהל "גן סיטי אירועים"-רחובות.
לשעבר, מנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן" ומנהל תפעול אירועים ומכירות ב "ויטראז'- מרכז האירועים" בנס ציונה ומנהל בכיר בתחום ההסעדה המוסדית בחברת "נורקייט".
סטודנט לתואר שני M.B.A במנהל עסקים בהתמחות שיווק ובעל תואר ראשון B.A בניהול ותקשורת מטעם האוניברסיטה הפתוחה. הנדסאי תעשייה וניהול במגמת שיווק, נשוי+2.
קורסים נוספים: נאמן בטיחות והגיינה במזון, ניהול המטבח המוסדי וניהול והפקת אירועים.
כתחביב, מנהל פורום רחובות באתר "מקומיני" ועיתונאי חובב ב"הד העיר" השבועון לציבור הדתי והחרדי באיזור השפלה, באתר News1 ופעיל פוליטית במסגרת "האיחוד הלאומי" וברמה המוניציפאלית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב