דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רייקי - הסמלים המסורתיים 

מאת    [ 07/09/2006 ]

מילים במאמר: 1369   [ נצפה 5472 פעמים ]

כידוע ברייקי המסורתי קיימים ארבעה סמלים, אשר מועברים לתלמיד במהלך הסדנאות השונות בהתאם לרמת הרייקי אליה הוא מתחבר. עד לפני מספר שנים , הייתה מסופרת האגדה ,ש- אוסוי מפתח השיטה למעשה קיבל את הסמלים תוך כדי החויה שעבר על הר קוריאמה ביפן וכי את הסמלים הוא ראה בתוך בועות צבעוניות בזמן ההארה על ההר. כיום ידועות העובדות האמיתיות כי את הסמלים לא קיבל אוסוי על ההר תוך כדי ההארה, אלא, שמערכת הסמלים פותחה ע"י אוסוי בשלב מאוחר של העברת לימודי הרייקי לתלמידיו, וכי הסמלים לא נמסרו ע"י אוסוי לכל תלמידיו, אלא, רק לחלק מהם. אחד מהם היה ד"ר היאשי, אשר העביר הלאה את הסמלים לגב' טאקטה - מתרגלת הרייקי המערבית הראשונה, האשה אשר הביאה את הרייקי מערבה אלינו. בניגוד למה שחשבו בעבר,ידוע היום כי, הסמלים המסורתיים הינם למעשה אותיות ומילים בכתב ה-קאנג'י היפני - כתב יפני ישן שהיה נהוג ושגור בתקופתו של אוסוי וכן משפת ה-סנסקרית שהיא שפה עתיקה אף היא. עד לפני שעובדה זו התגלתה ויצאה לאור, נהגו הרבה מאסטרים במערב לשייך לסמלי הרייקי תכונות מיסטיות, קדושה, מסתורין ומכאן ועד להרגשה שמבחינת היהדות יש בשיטה עבודה זרה, הדרך הייתה קצרה. כיום, לאחר שידוע שהסמלים הינם בסך הכל שילוב של אותיות ומילים בכתב הקאנג'י שהייתה שגורה אז, מובן שאין שום קדושה בסמלים וערכם שווה בדיוק לערכם של אותיות שפה זרה לנו כדוגמת ABC באנגלית. אין אנו מתרגלי הרייקי עובדים את הסמלים, משתחווים להם או משייכים לכם תכונות קדושה כלשהי, אלא משתמשים בהם ככלי למיקוד ופתיחת התודעה למצב אופטימלי בלבד. איכויות האנרגיה ברייקי והסמלים המייצגים אותם.

ברייקי אנו מבחינים באיכויות אנרגיה שונות, אנו מדברים על ארבע איכויות אנרגטיות עקריות.

 איכות אנרגיה ראשונה היא אנרגיית האדמה שהיא מאוד פיזית, דחוסה, כבדה ומתאימה לבעיות פיזיות כגון כאבים בגוף - את איכות אנרגיה זו, מייצג הסמל הראשון ברייקי

איכות האנרגיה השניה היא אוורירית יותר ופחות דחוסה, ומתאימה לבעיות מנטליות, רגשיות כגון פחד, דיכאון, עצב התמכרויות למיניהן - את איכות אנרגיה זו מייצג הסמל המסורתי השני.

איכות האנרגיה השלישית היא קלה יותר מקודמתה, מאחדת דברים, מביאה את מצבי הזמן שאנו בני האדם קבענו למקום אחד - אין עבר אין הווה אין עתיד - הכל הוא עכשיו, איכות אנרגיה זו מתאימה לשליחת אנרגיית ריפוי לעבר, הווה או עתיד, לריפוי טראומות מהעבר, טראומות מגלגולים קודמים, ואף לשליחת אנרגיה לעתיד כגון לפני מבחן ,ראיון עבודה, נסיעה מתוכננת ועוד.- את איכות אנרגיה זו מייצג הסמל השלישי.

איכות האנרגיה הרביעית היא הקלה והשמימית ביותר. היא מחברת את המתרגל לערוץ האור הגדול, מביאה אותו למצב של אחדות עם האלוקות, מביאה אותו לאפשרות של חיבור אנשים אחרים למקור האור הגדול. איכות אנרגיה זו גם מתאימה לפתרון של בעיות קארמתיות, מחברת את המתרגל ברמה של כל התא הפיזי והמטאפיזי הקטן ביותר שבגופו אל האור האלוקי - זוהי תחילת הדרך לכיוון ההארה. את איכות אנרגיה זו מייצג הסמל המסורתי הרביעי.

 לסיכום עד עכשיו,נוכל לומר שהסמלים ברייקי למעשה מייצגים איכויות אנרגיות שונות ואינם האנרגיה עצמה, בדיוק כפי שסמל של מכונית מרצדס מהווה עבורנו ייצוג של מכונית עם רמה איכות וגימור מסוים וסמל של מכונית פורד מייצג עבורנו ייצוג של מכונית עם רמת איכות וגימור שונה (מבלי לפגוע באוהדי המכוניות השונות- כמובן) הסמלים מהווים בעבורנו רק כלי עזר למיקוד ופתיחת התודעה ולא יותר מכך.

מדוע לא חושפים את סמלי הרייקי למרות אי-קדושתם - למרות אי קדושתם של הסמלים המסורתיים, אני נמנה עם מתרגלי ומורי הרייקי אשר נמנעים מלהציג את הסמלים בפרהסיה, ולא תולים ומציירים אותם על כל עץ רענן. אולם אני מכבד גם את מי שלא סובר כמוני. הסיבות העיקריות לאי חשיפת הסמלים בפרהסיה הן:

 ראשית, היות ואנו משתמשים בסמלים לצורך רוחני וספציפי, אנו מכבדים אותם וזוהי הדרך לשמירת הקשר בננו לבין הסמלים. ושימוש בהם רק כאשר יש צורך.

 סיבה שניה היא לדעתי מניעת "זיהום אנרגטי" של הסמל. את הסמלים אנו חושפים בפני התלמיד במהלך הסדנה לפני טכס החניכה. בצורה זו - כאשר התלמיד לא נחשף אל הסמל לפני כן - הרי שאין אפשרות של שיוך קונוטציות שליליות לסמל - בניגוד למקרה בו התלמיד ראה את הסמל הרבה לפני כן. אסביר את דבריי בדוגמה. לדוגמה,ידועים לנו סמלים מיסטיים שונים אשר לפני שהשתמשו בהם לדברים שליליים - הרי שהם היו בעלי קונוטציות חיוביות. אחד הסמלים הוא צלב הקרס שהיה בשימוש הנאצים. סמל זה אשר נלקח מסמל דומה מאוד חיובי, סובב מס' מעלות בזוית הראיה,ע"י הנאצים, והפך לסמל שלילי ביותר-אשר הביא הרס וחורבן ליהודים בפרט ולעולם בכלל. וכך נחשפנו אנו כבני אדם לסמל עם קונוטציה שלילית, והסמל "זוהם" אצלנו בתודעה מבחינה אנרגטית. לכן אנו חושפים את הסמל קרוב ככל האפשר לפני טכס החניכה כך שהסמל מוצג לפני התלמיד בצורתו הטהורה בלבד.

סיבה שלישית לאי חשיפת הסמלים - למרות היותה פחות רלוונטית כיום היא, מניעת ניסיון של שימוש הסמלים ע"י שרלטנים, אשר אינם למעשה מתרגלי רייקי . כיום סיבה זו פחות רלוונטית, משום שניתן למצוא את סמלי הרייקי במס' ספרים ואתרים באינטרנט.

 מדוע סמלי הרייקי אינם יעילים לשימוש ע"י אנשים שלא מחוברים לרייקי - השימוש בסמלים המסורתיים איננו אפקטיבי ללא קבלת חניכהכוונון ברייקי, זאת משום שהרייקי הינה שיטה הנלמדת בשונה משיטות אנרגטיות אחרות. השוני מתבטא בכך ששיטת הרייקי אינה ניתנת ללימוד מספרים אלא מועברת ע"י טכס חניכה מיוחד שמעביר המאסטר לתלמיד. שיטת הרייקי למעשה עובדת בצורה של "ייפוי כוח אנרגטי", דהיינו כל מאסטר מקבל ייפוי כוח אנרגטי מהמאסטר קודם שלימד אותו להעביר חניכה, לחבר אנשים אחרים לאנרגיה ולטפל באמצעות הרייקי - ייפוי כוח אנרגטי זה נעשה בזמן החניכה, ולכן תלמיד שעובר חניכה מקבל ייפוי כוח אנרגטי גם להפעיל ולהשתמש בסמלים ולתלמיד שלא עבר חניכה לא יועיל השימוש בסמלי הרייקי. ולכן רלוונטית גם חשיבות "שושלת היוחסין" ברייקי. מתרגל רייקי אשר אינו מגיע בשושלת היוחסין שלו עד אוסוי, למעשה איננו בעל ייפוי כוח אנרגטי להשתמש בסמלים או לטפל בעזרת רייקי. ובנוסף גם הסמלים לא יעבדו בצורה זו. במהלך החניכה מתבצעת הטבעה אנרגטית של הסמלים לתת-מודע של התלמיד ע"י המאסטר. כך שללא זאת אין שום ערך ושימוש בסמלים.

 מדוע קיימים מספר וריאציות של אותו סמל ומהי המשמעות של כך - לאחר מותה של גברת טאקאטה,התגלתה העובדה שיש הבדלים בציור סמלי הרייקי בין המאסטרים השונים שהיא חנכה. דבר זה נבע מ-שתי סיבות עיקריות: סמלי הרייקי שגב' טאקטה העבירה לתלמידיה היו שונים מעט בין תלמיד אחד למשנהו. איננו יודעים את הסיבה הוודאית לכך אלא רק מעריכים. הערכה היא, שבעבר לא הורשו תלמידי הרייקי לצייר את סמלי הרייקי על נייר אלא נאלצו ללמוד ולשחזר את הסמלים דרך הזיכרון ובעל פה בלבד, ולכן יתכן ונוצרו שינויים במשך הזמן. מה שחשוב לדעת הוא - שרצוי מאוד שכל תלמיד ישתמש בסמלים אליהם הוא נחנך בזמן טכס החניכה, ובמהלך הסדנה שבה צייר אותם המאסטר בעבורו ,שכן אלו הם הסמלים המתאימים עבורו, אפילו אם הם שונים מסמלים של מתרגלים אחרים עימם הוא יכול להיפגש. אין התלמיד צריך להשתמש בסמלים אחרים שמצא בדרך כלשהי ושקיבל ממקורות אחרים, שכן לא אלו הם הסמלים אליהם נחנך ע"י המאסטר. יש לציין גם, שלמרות זאת, הרי שהרייקי עובד בצורה יעילה בכל הוריאציות השונות של הסמלים, יתרה מכך, ברייקי היפני (הלא מסורתי) אין שימוש כלל בסמלים אלא באמצעות כלים אחרים וגם כך הרייקי עובד ביעילות. דבר זה יכול לחזק את הרעיון שהרייקי עובד בצורה של ייפוי כוח אנרגטי המועבר מהמאסטר לתלמיד ולא בצורה אחרת.

אם כך, האם יש חשיבות לסמלים - כיום, יש נטייה של מספר מורי רייקי לזלזל מעט בחשיבות הסמלים, ולטעון שאין חשיבות מרובה לסמלים, ויש נטייה להנחיל לתלמידים את הרעיון שאפשר להיפטר מהר מהשימוש בסמלים. לדעתי האישית בלבד ומניסיוני - טעות בידם. בעיקר בעולם המערבי בו אנו חיים,בקצב החיים הגבוה, תכונות של תחרותיות, השגיות, והמתח הרב שמצטבר בנו, כל אלה מקשים עלינו להיות "כלי נקי" בעבור הרייקי במלוא מובן המילה, מקשה עלינו לרוקן את התודעה ולא להיצמד לדברים, מקשה עלינו להיות ערוץ נקי של רייקי. בניגוד לעולם המזרחי שהתרבות שם שונה,עוד מגיל הינקות, האנשים ניחנים בקצב חיים נמוך. ולכן לדעתי,השימוש בסמלי הרייקי, הוא הכרחי מאוד בעולם המערבי, שכן כאמור הסמלים הינם מפתחות רוחניים וכלי למיקוד התודעה שלנו. ו"ההשלה" של הסמלים מעלינו לא כל כך מומלצת, ובודאי שלא בשלבים הראשונים של הרייקי. על מנת להשיל באמת את הסמלים מעלינו יש צורך גדול מאוד להתחבר לאיכויות האנרגיה המדוברות, להכיר אותן מאוד טוב, להרגיש אותן מאוד חזק, ורק אז ניתן להתחבר אל מהות האנרגיה ללא צורך בכלי עזר כלשהו. דבר שלוקח שנים רבות של תרגול רייקי אינטנסיבי. אופן השימוש והפעלת הסמלים המסורתיים ברייקי. השימוש בסמלים על ידינו יכול להיעשות במגוון שיטות כגון ציור הסמלים על גופינו, על כפות הידיים, הדמיה של הסמלים בראש, עין השלישית, הגיית הסמלים בפה או במחשבה ועוד..

 אין דרך אחת להשתמש ולהפעיל את הסמלים. למעשה כל דרך שלמדת הינה טובה, אלא שהדבר החשוב כאן זו הכוונה והרצון שלנו להתחבר לאיכות אנרגיה הרצויה בדומה לכל תפילה. כמשפט המסורת היהודית: "תפילה ללא כוונה כגוף בלי נשמה".

משה בש, מורה רוחני,מאסטר רייקי מסורתי הכולל סמלים יהודיים, ומרפא הוליסטי
מנהל את קליניקת "המגע המרפא- חדרה"
http://www.spirit.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב