דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר במטבע זר - הדולר נחלש אתמול בבוקר 

מאת    [ 09/09/2009 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 1979 פעמים ]

הדולר נחלש אתמול בבוקר, דבר שהביא את בנק ישראל להיכנס שוב לזירה. לפי ההערכות בשוק, בנק ישראל רכש אתמול כ-800 מיליון דולר. המטבע האמריקני מחק ירידה של 0.4% מהבוקר ועלה ב-0.61%. שערו היציג של הדולר נקבע ב-3.78 שקלים. האירו היציג זינק ב-1.62% ל-5.478 שקלים.

מסחר בדולר - ביום שלישי, ירד הדולר של ארה"ב לנקודת שפל חדשה מזה שנה במסחר מול עיקר מטבעות הפורקס. הדבר נבע מעליות גורפות בשוק המניות שהביאו חזרה את "התיאבון לסיכון". נפח המסחר היה גבוה באופן משמעותי לאחר שהמשקיעים חזרו מחופשת הקיץ שלהם והחלו לנתח ולהעריך את התפתחויות השבועות האחרונים.

ירידתו של הדולר הייתה מושפעת, כמו כן, מעלייה במחירי הסחורות. הזהב נסחר כעת בשווי של 1000$ לאונקיה לראשונה מאז פברואר. לירידות הנ"ל תרמו גם דאגות אודות מעמדו של המטבע האמריקני כמטבע עתודה עולמי, שחוזקו בעקבות דו"ח "האומות המאוחדות" שקרא למטבע עתודה חלופי.

בשעה 11:15, זמן בריטניה, נסחר הדולר ב-1.14% מול היורו (1.4494), ירד ב-1% מול הין היפני (92.23), ב-1% ביחס לפאונד (1.6494), עלה ב-0.7% ביחס לדולר הקנדי (1.0785), ירד ב-0.8% ביחס לדולר האוסטרלי (0.8622), ירד ב-0.5% מול הדולר של ניו זילנד (0.6959) וב-1.4% ביחס לפרנק השוויצרי (1.0463).

אתמול פורסם היקף האשראי הניתן לצרכנים בארה"ב, אשר צלל פי 5 יותר מהתחזיות ביולי. מדובר בנפילה בהיקף שיא של 21.6 מיליארד דולר. שהם 10% במונחים שנתיים, וסך האשראי הצרכני הסתכם ביולי ב-2.5 טריליון דולר - כך על פי דיווחי הפדרל ריזרב שפורסמו אתמול בוושינגטון

המטבע הקנדי נחלש אתמול במהלך המסחר, וזאת לאחר שבתחילת יום המסחר נגע ברמה הגבוהה ביותר מזה חודש. הסיבה המרכזית להיחלשות המטבע הינה העדפתם של משקיעים רבים לקצץ במטבע הקנדי לפני פגישת הבנק המרכזי של קנדה ביום חמישי

בשוק המט"ח (פורקס), שערו של הדולר כנגד המטבעות המובילים בעולם - האירו, הין והליש"ט - נפל אתמול בשיעורים חדים. התחזקותם של המטבעות המרכזיים כנגד הדולר נובעת מירידת הפחד ללקיחת סיכונים מכיוונם של המשקיעים, דבר אשר גורם להם להסיט את כספם מהאפיק הדולרי הנחשב לבטוח יחסית. כמו כן, הגירעון ההולך ותופח בצעדי ענק בארה"ב גורם לפיחות ערכו של הדולר בעיני המשקיעים.

מחיר הנפט הגולמי עלה בשיעור החד ביותר זה חודש, בעקבות היחלשות הדולר, ולקראת פגישת שרי אופ"ק בווינה. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר ננעלו בעלייה של 4.5% למחיר של 71.1 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. עד כה השנה, עלו המחירים ב-60%, אך הם עדיין נמוכים הם בכ-50% מהשיא שנרשם ביולי 2008.

מחיר הזהב עלה אתמול מעל ל-1,000 דולר לאונקייה לרמת שיא של 18 חודשים, לאחר שהיחלשות הדולר והחששות מפני אינפלציה הגבירו את משיכת המשקיעים למתכת היקרה. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נחלשו בסוף היום וננעלו בעלייה של 0.3% לשער של 999.8 דולר לאונקיה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב