לצערי הרב בעת האחרונה אנו עדים להזנייה בשימוש במילה מיתוג. לאחר כל תהליך של עיצוב לוגו,עיצוב אריזה או תהליך של זהות תאגידית חדשה ממהרים אנשי יחסי הציבור של החברות לזעוק - "מיתוג, אנו עוברים תהליך מיתוג" . בפועל, ברב הפעמים עוברים הללו איזשהו תהליך של "מתיחת פנים" הנוגע בזהות התאגידית ואפילו לא זהות מותגית חדשה ככל שכן בודאי לא תהליך מיתוג. תהליך מיתוג הינו תהליך חי ונושם הנמשך על פני כל תקופת קיומו של המותג ובסיסו תהליך רחב של מחקר וסופו אפלמנטציה על כל אחד מנקודות המגע של הפירמה עם לקוחותיה ובינהן נמנה את: מודעות הפרסום, אתר האינטרנט, הפרוספקטים, לבוש אנשי המכירות, ציודם, הרכב בו הם מופיעים מטעם הפירמה, הזהות התאגידית, הפרסומים, האריזות, השילוט, הדרך שבה עונים לטלפון, חזות המבנה בו שוכנת הפירמה והארכיטקטורה שלו, התערוכות, יחסי הציבור, מה אומרים על הפירמה מפה לפה, הפרזנטציות, נקודות המכירה עיצוב הרכבים והמשאיות, הנאומים של המנכ"ל, השירותים, המוצרים, מבצעי המכירות, היחס לסביבה, הצעות המחיר, הדואר האלקטרוני ועוד ועוד....כל אחד מהללו מהווים כאמור נקודת מפגש בין הפירמה ללקוחותיה וככאלה עלים לשדר את ההבטחה של הפירמה ללקוחותיה וזאת באה מאסטרטגיית המותג. כל הנקודות הללו הינם חלון הראווה של המותג. דרך ארוכה נכון? אבל דרך אשר תבטיח המון כסף בבנקים בטווח הבינוני והארוך. דרך זאת יכולה להיבנות רק ע"י חברות לבניית מותגים (אשר לצערי ניתן למנותן בארצנו על אצבעות יד אחת) ולא ע"י מעצבים שכבודם במקומם.
הכותב הינו מנכ"ל ובעלים של חברת המיתוג - מאש בניית מותגים
מיתוג