דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השרים בן אליעזר ואהרונוביץ דנו בדרכים להעדפת תוצרת כחול לבן במכרזי הטקסטיל של המשרד לביטחון פנים 

מאת    [ 09/09/2009 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 2234 פעמים ]

 בין ההצעות: ניקוד מיוחד במכרזים לתוצר ישראלי והוראת שעה לתקופה מוגבלת שתתן פתרון לתעשיית הטקסטיל בזמן המשבר הכלכלי

 

השר בן אליעזר: "אם הסינים קוראים להעדיף מוצרים המיוצרים בסין, אין סיבה שישראל לא תדאג לעניי ביתה קודם"

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ נפגשו הבוקר (א') לדיון בנושא רכש המשרד לביטחון פנים, כולל עם נציגי המשטרה ושירות בתי הסוהר.

בראשית החודש פנה השר בן אליעזר לאהרונוביץ בעניין הגברת התעסוקה באמצעות רכישות כחול לבן על רקע פנייתו של יו"ר אגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה, רמזי גבאי, לגבי מכרז לרכישת מדי אסירים בסין.

השר בן אליעזר אמר בדיון כי "נושא רכש כחול לבן הוא חלק מהמלחמה של כולנו באבטלה. בהיותי שר ביטחון הובלתי מדיניות זו והעדפתי את תוצרת הארץ גם על פני מחירים זולים יותר - על מנת לתת פרנסה לתושבי הארץ. אני מתכוון לפנות בעניין גם אל שר הביטחון, אהוד ברק. כל מכרז שכזה שאנו מאבדים לטובת מדינות אחרות משמעו יותר מפוטרים ופחות תעסוקה במשק הישראלי. גם בסין כבר פונים אל הציבור ומבקשים 'סיני ? תקנה תוצרת סין', ובארה"ב הנשיא ברק אובמה הלך על מהלך גדול של רכש אמריקאי. אין סיבה שישראל לא תדאג לעניי ביתה קודם".

השר אהרונוביץ אמר כי גם הוא מעוניין מאוד שהתוצרת תהיה בארץ ויש לבדוק כיצד לעשות זאת מבחינה חוקית. "העניין שלי הוא לדאוג לתעשייה המקומית, ולכן ביקשתי להיפגש בעניין זה".

נציגי מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת אמרו בדיון כי משרד הביטחון והמשרד לבטחון פנים מוחרגים מאותן אמנות בינלאומיות, ועל כן אין בעיה עקרונית לקבוע העדפות במכרזים לטובת תוצרת ישראלית.

נציגי המשרד לבט"פ הסבירו כי בחלק מהמכרזים, הצעות המחיר לייצור בחו"ל קטנות במאות אחוזים מייצור של מוצר דומה בארץ, והבדל העלויות הוא גדול ביותר.

השרים סיכמו להמשיך ולהתדיין בנושא בדרגים המקצועיים, בשיתוף משרד הביטחון ומשרד האוצר, כדי לנסות ולמצוא את הדרך שתסייע להעדיף רכש כחול לבן, בין השאר ייבחנו האפשרויות למתן ניקוד מיוחד לתוצרת ישראלית וכן הוצאת הוראת שעה לתקופה מוגבלת שתתן פתרון לתעשיית הטקסטיל בזמן המשבר הכלכלי.

מיכל משווקת קמפיין "קונים כחול לבן" במטרה להעלות את המודעות הצרכנית בישראל לחשיבות העדפת מוצרים כחול-לבן.
להרשמה וקבלת עדכונים לחץ כאן.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב