דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מורידים לחץ - מורידים במשקל 

מאת    [ 07/09/2009 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 3397 פעמים ]

 

אחת הסיבות העיקריות לעליה במשקל, היא לחץ. אני כבר יכולה לשמוע חלק מכם מגחכים ואומרים - "נו, באמת. הסיבה העיקרית לעליה במשקל היא כמות המזון הענקית שאנו אוכלים".

 

נכון, על פני השטח אתם צודקים, אך כשמדובר בירידה במשקל ללא דיאטה, כמות המזון הגדולה שאנו אוכלים היא - התוצאה או הסימפטום. וכדי לשנות את המציאות הזו של אכילת יתר, עלינו למצוא את הסיבות לאותה אכילת יתר ולהוציא אותן מהמערכת. ואז, כבמגע קסם, נפסיק להזדקק לאותם כמויות מזון גדולות ונרד במשקל.

 

הגוף מגיב ללחץ

 

לחץ מוגדר כאיום ממשי או מדומה על הגוף או האגו שלנו. האיום הממשי יכול להיות מכונית הדוהרת לקראתנו בכביש, או נמר הבא לטרוף אותנו. איום מדומה יכול להיות דיכאון, חרדה, גירושין, מצב סוציו-אקונומי נמוך, מצב בטחוני מעורער, זיהום אוויר, מים והרשימה ארוכה ואין סופית. המשותף לכל מצבי הלחץ האלה הוא שהגוף מגיב לכולם כאילו אנו בסכנה אמיתית והגוף נמצא בכוננות הישרדות ומשחרר את הורמוני הלחץ, כשהקורטיזול הוא אחד מהם, לגוף כדי שהגוף יוכל לשרוד את המתקפה הממשית או הדמיונית.

 

עודף משקל מהווה אחד מגורמי הלחץ הגדולים והמשמעותיים בגוף. מצד אחד קיים לחץ פיזיולוגי, - המשקל העודף מהווה מעמסה על המפרקים עד כדי שחיקתם, והשומן גם לוחץ ומעמיס על האיברים הפנימיים שלנו. מנגד קיים לחץ נפשי הנובע מביקורת חברתי, לעג חברתי, רתיעה מקניית בגדים, חוסר יכולת לעסוק בפעילויות הכרוכות במאמץ גופני, עודף הורמוני לחץ בגוף גורם בין היתר לדיכאון, וחרדה, הביטחון העצמי והערך העצמי שלנו יורדים  דבר אשר גורר אחריו עוד לחץ והכדור ממשיך להתגלגל ולגדול ככדור שלג.

 

לחץ הוא דבר חשוב. חשוב מאד שהגוף יזהה סכנה אמיתית. זה חלק מההישרדות שלנו. בהחלט לא נרצה להיות במצב בו אנו חוצים את הכביש ונורת אזהרה לא תדלק אצלנו כשאנו רואים מכונית הטסה לעברנו. נורת האזהרה תגרום לנו להזדרז ולחצות את הכביש או בכלל לא לנסות עד שהתנועה תתמתן וניתן יהיה לחצות בבטחה.

 

את תגובת הגוף ללחץ בזמן סכנה מדומה נרצה מאד למנוע. המפתח הוא ההבנה שתפיסת הלחץ שלנו היא זו המשפיעה על הגוף. הסכנה לא חייבת להיות אמיתית. וכאן ידידי נכנסת החשיבות של החשיבה החיובית. הגוף שלנו מגיב למילים, אך בעיקר לתחושות ולרגשות שלנו. מחקרים מראים שגורמי הלחץ הגדולים ביותר שלנו אינם האנשים או האירועים אלא המחשבות והתפיסות שיש לנו אודותיהם. עצם המחשבה על מה שהולך להיות באותו אירוע או מפגש עם אדם מסוים מעוררת בנו רגשות ותפיסות שהם אלא המעוררים את מנגנון ההישרדות שלנו.

 

התרגיל של ווין דייר

 

אחד התרגילים שאני נוהגת לעשות בסדנאות שלי  (למען ההגינות שמעתי את וויין דייר, משתמש בו) ואשמח אם תעשו זאת גם אתם ברגע זה:

 

    * עצמו עיניים - וראות בעיני רוחכם את החברים שלכם, הקולגות, האהובים שלכם. ראו עצמכם איתם במצב חברתי מסוים.  - הם שם.

    * כעת -פקחו עיניים. איפה הם? האם הם כאן - קרוב לוודאי שהתשובה שלכם תהיה לא!!

    * כעת שוב עצמו עיניים וראו אותם - קרוב לוודאי ששוב אתם רואים אותם

 

 

כן, ידידי, הכל נמצא אצלנו בראש.

 

לכן, כאשר אנו מדמיינים את עצמנו שמנים וכועסים על עצמנו שאנחנו לא נכנסים לבגד כזה או כזה, או מדמיינים פגישה עם אדם מסוים שנדמה לנו שאינו אוהד אותנו במיוחד, או חושבים על איך מישהו יגיב כאשר יראה אותנו והמחשבות שלנו שליליות, הגוף מיד נכנס ללחץ הישרדותי מדומה ולהפרשת הורמוני הלחץ שבסופו של דבר בזמן לחץ כרוני גורמים להשמנה.

 

ולכן, ברגע בו נשנה כהרף עין את המחשבות שלנו למחשבות חיוביות על עצמנו, על גופנו ועל החיים, נוריד בצורה משמעותית את גורמי הלחץ המדומה מחיינו, דבר התומך מאד בירידה במשקל.

 

על השפעות הורמוני הלחץ על העלייה במשקל, אכתוב באחד הפוסטים הקרובים.

 

מאחלת לכולנו מחשבות חיוביות ורגועות על עצמנו, על הסובבים אותנו ועל החיים בכלל.

 

שבוע מבורך.

 

 

דלית אביטל - ירידה במשקל דרך מודעות

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב