דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה כללית על מכשירים משוק ההון 

מאת    [ 07/09/2009 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2032 פעמים ]

מדדים

מדד נדל"ן 15
שבוע המסחר האחרון היה די פרובלמאטי נוכח הידיעות אודות הירידות החדות של מניות "אפריקה-ישראל" של לבייב, ואשר השפיעו על מניות הנדל"ן בכללותן, ובהן גם על מדד נדלן 15. עם זאת ישנם אמנם סימנים קלים להתאוששות, אולם לא מספיק משמעותיים, כשברקע אנו מוצאים את המדד יורד אל מתחת למחיר 285 הנקודות, נכנס פעמיים לתיקון טכני ויוצא ממנו. ובכל זאת הסימנים עדיין מצביעים על ייתכנות גבוהה יותר להמשך ירידות מאשר היפוך מגמה בטווח הקצר.

מדד תל-אביב 25
המדד מתכנס, בעוד ניכרים מאבקי כוחות דומיננטיים בין המוכרים לרוכשים, כשעדיין אנו עדים לכוח עדיף, גם אם במקצת, של המוכרים. לאחר שכלפני שבועיים המדד נכנס לתיקון ויצא ממנו במה שהיה ניראה ככיוון לשיא חדש, החלו הירידות ומגמת ההתכנסות האמורה, כשהשער לא מצליח להתרומם מעלה, אך גם מנגד המהלך לא באמת מתקן עצמו ברמה הטכנית המתבקשת, ואף יותר מזה - המצופה. אלא שמהלך יום המסחר הראשון של שבוע המסחר החדש פתח בירידות שערים חדות באופן יחסי, באופן שכנראה מרמז על המשך המהלך בהמשכם של הימים הקרובים. עם זאת - הכיוון לא לגמרי ברור ויש לבחון אפשרות לכניסה לפוזיציה רק לאחר שראשית - הכיוון יותר ויותר יתברר ויתבהר, ושני - לאחר שבירת שיא או שפל קרובים. לעומת זאת - לאגרסיביים שבין הסוחרים בהחלט שבירת הנמוך של הנר שסגר את יום ראשון של תחילת שבוע המסחר הנוכחי עשוי לתת את האות לכניסה לעסקת שורט.

מדד דאו-ג'ונס
כפי שנמסר בסקירה הקודמת הרי שהעליות שלוו בכמה סימנים שמצביעים על אפשרות להמשכן היו כאמור אנמיים ולא מספיק משכנעים, כך שהומלץ לא להתעלם מהמגמה המעורבת בשוק שעשויה להוביל דווקא למהלכים דוביים - כפי שהתרחש בפועל. אמנם מבנה המחירים ממשיך להיות עולה, אולם גל הירידות האחרון מצביע על כך שקו ההתנגדות שנפרץ כבר לא משמש כקו תמיכה, מה שעשוי להוביל למסקנה בדבר המשך ירידות צפויות. למרות שאנו מבחינים בגרף בכמה ימי עליות, אלו בכל זאת - נכון לרגע זה - בגדר תיקון המהלך הדובי האחרון, בעוד שהשער הגיע לקו הבלימה של פיבונאצ'י וגאן. מכאן חשוב לשים לב לאן תישוב "הרוח" - האם מעלה בחזרה לכיוון המשך העליות והמשך הטרנד שרק "הופרע" מעט, או שמקו הבלימה בו נמצא כרגע השער יחזור האדום לצבוע את הגרף במה שילמד על המשך הירידות ומגמה חדשה שאולי בפתח - מה שנראה על פניו כרגע כאפשרות היותר סבירה, מה גם שהיא מלווה בתבניות שמצביעות על כך.

נאסדק
כפי שנמסר בסקירה הקודמת - לא כדאי היה לסמוך בוודאות על המשכן של העליות, בעוד הוצגה אזהרה לאפשרות של ירידות דווקא, כפי שקרה בפועל. כרגע המדד עומד על צומת דרכים קריטית. מצד אחד השער נמצא בסיום המלא של התיקון הטכני בהתייחס לגל הירידות שהסתיים במרץ השנה - אותו חודש שבו החל גל העליות הנוכחי. יחד עם זאת, קו זה מציין גם את נקודת האל-חזור שאליו הגיע השער. לכאורה מכאן והלאה אנו אמורים לצפות לירידות שערים. גם השיא שנפרץ לא מכבר הוכח כפריצת שווא, שלוותה בתבנית היפוך דובית, כמו גם במבנה של טרנד שאינו "בריא". כמוהו גם העובדה שכל מהלך העליות שניראה לאחרונה על הגרף ביצע תיקון, אולם לא מספק, היות שלא נכנס לתיקון טכני. שוב, מכל האמור, אנו יכולים רק לצפות למהלך של ירידות בהמשך. עם זאת קשה להתעלם מהעובדה שאנו עדים למהלך עליות עם מבחנה מחירים עולה, כך שלא ראוי שלא לתת על כך כלל את הדעת. יש לצפות גם לאפשרות שמגמת העלייה אכן תימשך, הגם שניכר שצפוי יותר שכפי שנמסר קודם לכן דווקא נבחין בהמשכן של ירידות שערים.
הסקירה מבית פורקס פרוז
http://www.forexpros.co.il

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" http://www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב