דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר במטבע חוץ: נמשכת מגמת חוזר היציבות בשוק האירופאי 

מאת    [ 06/09/2009 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 1618 פעמים ]

ביום חמישי נסחר השקל במגמה מעורבת מול שני המטבעות העיקריים. הדולר המשיך להיחלש אמש מול השקל וננעל סביב רף 3.80 שקלים, במסחר ברציף נסחר השקל באזור 3.7750.

הדולר נסחר לכל אורך היום ביציבות, כאשר קרנות הגידור ממשיכות לבחון את בנק ישראל שבחודש האחרון התערב בשוק סביב רמה של 3.785 שקלים לדולר.

היורו, לעומת זאת, התחזק מול השקל בשיעור של 0.3% ונסחר ברמה של 5.429 שקלים. לקראת סוף השבוע, ירד היורו ביחס לעיקרי מטבעות המסחר במט"ח. הדבר נבע, בין היתר, מן העובדה ש "הבנק האירופאי המרכזי" לא הראה כל סימנים לכך שבכוונתו להפסיק את צעדי הסיוע הלא קונבנציונאליים לתמיכה במשק.

למרות ריבוי הסימנים להתאוששות ב-EURO-ZONE, נראה כי עדיין שוררת אי-ודאות באשר להתאוששות הכלכלית. בשוק המסחר במטבע חוץ העולמי, היורו נחלש מול המטבעות העיקריים לאחר שהבנק המרכזי השאיר את שער הריבית ללא שינוי על 1%, ולאור דבריו של נגיד הבנק האירופאי, ז'אן קלוד טרישה, שנשא נאום לאחר פרסום החלטת הריבית ואמר כי ההתאוששות של גוש היורו מהמשבר, צפויה להיות ארוכה ומלאה במהמורות. עוד אמר הנגיד האירופאי כי אין בכוונת הבנק המרכזי להעלות את שער הריבית בתקופה הקרובה, וגם לא את התשואה על האג"חים לשנה אחת.

מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש אוגוסט הצביע על עלייה ל-48.4 נקודות, כאשר הצפי עמד על עלייה ל-48.3 נקודות. בחודש יוני עמד המדד על 46.4 נקודות. העלייה המינורית מאכזבת את המשקיעים, שציפו להתאוששות חזקה יותר. בשעה 10:15 בלילה, זמן בריטניה, ירד היורו ב-0.1% מול הדולר האמריקני (1.4254), ב-0.4% ביחס לפאונד (0.8372), ב-0.3% ביחס לדולר הקנדי (1.5714), ב-8% ביחס לדולר האוסטרלי (1.6983) וב-0.04% מול הפרנק השוויצרי (1.5135).

מסחר פורקס - הפאונד הבריטי. הפאונד התחזק ביום ה', לאחר שמדד מנהלי הרכש - שירותים שפורסם הגיע לרמתו הגבוה מזה שנתיים - נתון זה מעורר אופטימיות בקרב המשקיעים, לגבי קצב התאששותה של הכלכלה הבריטית מהמיתון.

המדד פורסם ברמה של 54.1 נקודות לעומת צפי של 53.9 נקודות.בסוף שבוע שעבר, רשם הין היפני יום מסחר של ירידות כלליות בשוק המט"ח שנבע בעיקר ממגמת ההתאוששות של שווקי המניות לאחר שבוע של הפסדים.

חזרתם של משקיעי המסחר במט"ח לשווקים המסורתיים באה על חשבון הין שנחשב למטבע עוגן בזמנים של אי-ודאות, וחיזקה את הדולר של ארה"ב לאחר ערכים נמוכים מזה שבעה שבועות רצופים.

בשעה 10:00 בלילה, זמן בריטניה, ירד הין ב-0.4% מול הדולר של ארה"ב (92.53), ב-0.3% ביחס ליורו (131.98), ירד ב-0.8% מול הפאונד, ב-1.1% מול הדולר האוסטרלי (77.22) וב- 0.32% ביחס לפרנק השוויצרי (87.2).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב