דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברה וריסוס - האם אתם נותנים לכל אדם לרסס בביתכם...? 

מאת    [ 06/09/2009 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3834 פעמים ]

האם שוב הגיע הזמן הזה בשנה בו נדרשת הדברה? בואו נראה - האם יצורים שחורים ושעירים מתרוצצים לכם בזווית העין? והאם כבר אי אפשר להניח צלחת על השולחן ליותר מדקה בלי שתהפוך למרכז מעגל נמלים? והאם אחרי שקמתם מהספה אתם מתגרדים למשך שאר היום? אם התשובה לאחת או יותר מהשאלות הללו היא כן, אז אנו חוששים שאכן הגיע הזמן לבצע הדברה. אולם רגע לפני שאתם מחפשים מדביר שיבוא לעזרתכם, מה באמת אתם יודעים על מדבירים? בוודאי אתם מודעים לכך שחומרי הדברה הינם חומרים עוצמתיים אשר שימוש לא נכון בהם עשוי לגרום למחלות אצל בני אדם וחיות מחמד. האם תניחו לכל אדם לתפעל חומרים מסוכנים שכאלו בביתכם? בוודאי שלא. גם מדינת ישראל חושבת כך, ולכן כל אדם אשר עוסק בהדברה ומשתמש בחומרי הדברה צריך להיות בעל רשיון הדברה רשמי.

 

 

הדברה ומדבירים - מדביר מוסמך מיהו?

 

מדביר מוסמך הוא אדם אשר למד להשתמש בחומרי הדברה וציוד ריסוס במסגרת הכשרת מדבירים רשמית של מדינת ישראל. קורס הדברה הוא קורס בן שמונה חודשים (יום לימודים אחד בשבוע) במהלכו לומד המדביר-לעתיד שלל נושאים אשר יסייעו לו להפעיל ציוד ריסוס באופן הבטוח והמקצועי ביותר. במהלך הקורס לומד המדביר שלל נושאים בהם יעשה שימוש בעבודתו - החל מסוגי מזיקים והמחלות המועברות על ידיהם, דרך סוגי רעלים וחומרי הדברה וכלה בשימוש בציוד ריסוס, מניעת הרעלות ומתן עזרה ראשונה. בוגרי הקורס יהיו רשאים להמשיך בלימודיהם ולהעמיק את הידע שברשותם בנושאים נוספים שונים הקשורים לריסוס או הדברה. בסיום הלימודים יוענק למדביר רשיון עיסוק בהדברה והיתר לעשיית שימוש בחומרים מסוכנים.

 

 

הדברה רשלנית - זהירות, מדבירים לא מוסמכים!

 

למרבה הצער, ברחבי הארץ מדבירים לא מוסמכים רבים מציעים שירותי הדברה. קבלת שירות ממדבירים אלו הינה מסוכנת ביותר. ראשית, כל אדם אשר נרשם לקורס הדברה נדרש להציג תעודת יושר מהמשטרה אשר מעידה על מהימנותו ויושרו של אדם זה. מדבירים אשר אינם מוסמכים למעשה לא עברו בדיקת יושר, ולכן עשויים להיות נוכלים או שרלטנים אשר שוהים בביתכם. אולם ניחא שהייתו של אדם זר בביתכם - סביר להניח שמרבית המדבירים הלא מוסמכים אינם בעלי כוונות זדון למיניהן. הבעיה העיקרית בשכירת מדביר שאינו מחזיק ברשיון הדברה רשמי של מדינת ישראל הוא חוסר הידע והמקצועיות. מדבירים רשלניים שכאלו נוטים לחשוב כי שימוש רב יותר בחומרי הדברה הוא יותר אפקטיבי, אולם לא כך הדבר. הסוד בהדברה מוצלחת אינו טמון בכמות חומר ההדברה אלא בתכנון הקפדני והידיעה בכמה חומרי הדברה להשתמש באילו תנאים. מדבירים מוסמכים לומדים לתכנן בקפידה את תהליך הריסוס, כך שהם לא ירססו לכל עבר ללא הכרה כמדבירים לא מוסמכים רבים. מדבירים מוסמכים יעדיפו לבחון את הבית והמזיקים השוהים בו, ולתכנן מראש כיצד לבצע את הריסוס ובאילו חומרי הדברה להשתמש מראש. באופן זה מדבירים מוסמכים יבצעו עבודה מהירה, יעילה ובטוחה יותר ממדבירים לא מוסמכים.

 

הדברה , מדביר, ריסוס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב