דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה - מה לאכול? 

מאת    [ 06/09/2009 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 3973 פעמים ]

בשנים האחרונות חשיבותה של תזונה נכונה החלה להיות ידועה במרבית הבתים בישראל. לישראלים נמאס מאוכל רווי כימיקלים וריסוס, מאוכל מהיר וממאכלים משמינים וחסרי ערך תזונתי. כיום יותר מתמיד הם מעוניינים לשמור על עצמם ועל בריאותם, והם מודעים לכך שהשלב הראשון בכך הוא תפריט תזונה נכונה. השורות הבאות נועדו לאלו אשר עדיין לא מכירים בחשיבותה של תזונה נכונה. ננסה להציג בהן את עקרונות היסוד של תזונה נכונה, היתרונות של תזונה שכזו וכיצד היא עשויה לשנות ואף להציל את חייכם.


עוד לפני שהולכים למומחה התזונה

כיום קיימים דיאטנים ומומחי תזונה רבים אשר ממליצים על תזונה נכונה, אולם כל אחד מהם ממליץ על מאכלים ותפריטים אחרים. מהו אם כן הסוד של תזונה נכונה? התשובה היא שאין תשובה אחת – עבור כל אדם מתאים תפריט שונה במקצת עקב ייחודו כבן אדם. אף על פי כן, כן קיימים מספר עקרונות יסוד אשר משותפים לכל התפריטים הבריאים, ומומלץ לעקוב אחריהם על מנת לפתח הרגלי תזונה נכונה.


על מנת לשמור על תזונה נכונה, בראש ובראשונה, מומלץ להימנע עד כמה שאפשר מאוכל מעובד, כלומר אוכל אשר בא בקופסאות או אריזות (כולל אריזות הפלסטיק של מסעדות המזון המהיר...). בין אלו ניתן למנות חטיפים, ממתקים, משקאות ממותקים ועוד. זאת מאחר וכמעט כל ערך תזונתי שהיה במרכיבי מאכלים אלו כבר מזמן היה ואיננו עקב תהליכי עיבוד המזון... מעבר לכך – על מנת להכניס את המאכלים הללו לתוך הקופסאות יצרני המזון החדירו לתוכו שלל חומרים משמרים, אשר לרוב הינם כימיקלים שונים.


כיצד לזהות מאכלים מהם מומלץ להמנע? פשוט מאוד – הסתכלו ברשימת המרכיבים של המוצר בו אתם מתעניינים. אם מופיעים בה רכיבים עם מספר בסופם או חומרים שמזכירים שיעור כימיה – כנראה שמדובר במאכלים אשר אינם נכללים בהגדרה של אוכל בריא (ניתן למצוא ברשת פורום תזונה נכונה ובו רשימות של מאכלים נוספים מהם מומלץ להמנע). מה כן מומלץ לאכול? הדברים הפשוטים – ירקות, פירות (אורגניים אם אפשר), מאכלים דלי שומן ושאר מוצרים אשר לא עברו במפעל בדרך מהחווה אל מדפי הסופרמרקט. נסו לשמור על תפריט שכזה זמן מה, ואתם בדרך הנכונה לחיים של תזונה נכונה.


תזונה נכונה כדרך חיים – אתה מה שאתה אוכל

תזונה נכונה היא המפתח לשני דברים מאוד חשובים בחיים – גוף חטוב ונאה, וגוף בריא וחזק. השניים, מן הסתם קשורים האחד לשני. על תרומתה של תזונה נכונה לחיטוב הגוף כמעט שאין צורך לדבר – תזונה נכונה חוסכת מהגוף סוכרים, שומנים ועוד חומרים אשר הופכים ל'רזרבות' שנאגרות בבטן ובירכיים. במקומם מקבל הגוף חומרים שהופכים אותו לבריא וחזק – מינרלים, חלבונים, ויטמינים, סוכרים ושומנים טבעיים אשר אינם נאגרים בגוף. התוצאה – לא רק שמרזים ומתחטבים רק בעזרת שינוי התפריט (ולאו דווקא בעזרת התעמלות אינטנסיבית או המעטה באכילה), אלא שהגוף מתחזק ונהיה בריא מאחר ונחסכים ממנו כימיקלים מסרטנים וחומרים בהם אין לגוף כל שימוש.


לפיכך תזונה נכונה מסייעת בחיזוק המערכת החיסונית, תורמת לרעננות ועירנות הגוף, ולמעשה משפיעה על כל אספקט בחייו של האדם שהחליט על שינוי התפריט. זו הסיבה שבעטיה תזונה נכונה לילדים כה מומלצת (על מנת לחזק את גופם כבר בשנותיהם הצעירות), כמו גם תזונה נכונה בהריון (על מנת לסייע לאם להתחזק ולגדל ילד חזק ובריא עוד לפני לידתו).


למעשה, מומחי תזונה ואף רופאים מפוקחים רבים ממליצים כחלק אינטגרלי מטיפול במחלות קשות כסרטן בראש ובראשונה לשנות את התפריט לתפריט בריא ככל האפשר. קיימים מאות סיפורים על חולים סופניים שהבריאו רק על ידי שמירה על תזונה נכונה, למרות תחזיות פסימיות של הרופאים... לכן נראה כי אף פעם לא מאוחר להתחיל ולשמור על תזונה נכונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב