דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוויות פוסט טראומטיות עקב המצב הביטחוני הפכו לגורם שכיח בטיפול זוגי. 

מאת    [ 06/09/2009 ]

מילים במאמר: 308   [ נצפה 2330 פעמים ]

"במהלך הלילה" מספרת האישה, "הוא היה מתעורר שטוף זיעה קרה, רועד וזועק זעקות לא ברורות תוך שהוא אוחז בחוזקה את ידי. בכל פעם נדרשו שעות ארוכות להרגיעו , ובהמשך הלילה כבר לא יכולנו לחזור לישון וכך התחיל היום שלמחרת. שנים שלא חווינו יחסים, בהתחלה עוד ניסינו עד שהתברר שהאקט מעורר בו תחושות, רגשות ומראות קשים משדה הקרב.

מה שהיה קשה מנשוא הייתה העובדה שהיינו חייבים להשאיר את מאורעות הלילות הקשים בחדר המיטות ולקום ליום חדש ונורמטיבי כאילו לא אירע דבר. בעלי היה מה שנחשב 'לוחם דגול', הוא לחם ברוב מלחמות ישראל והשתתף בקרבות רבים בהם איבד רבים מחבריו ופקודיו. התקפי הרעד והחרדה נמשכו כל אותה תקופה ואף בתקופה בה כיהן כקצין בכיר. מיותר לציין, ואולי לא שאני, שלא חוויתי את הזוועות ולא יכולתי לדמיין מה באמת עובר על אישי היקר נאלצתי להתמודד עם רגעים שהפכו לשנים של נישואים בצל אותן זוועות שלא הכרתי".


במדינת ישראל למודת הקרבות והמלחמות ישנן משפחות רבות של חיילים הלומי קרב שנאלצות להתמודד עם תופעות דומות. לבד מחיילים הלומי קרב, חיים בישראל אחוז לא מבוטל של אזרחים עם תסמינים של הפרעות פוסט טראומתיות בדרגות שונות בעלות אופי דומה להלם קרב, העלולות להופיע לפעמים אפילו תוך צפייה בטלוויזיה או באירועים חדשותיים בעלי אופי של סכנת חיים.

כמו הפסיכולוגיה הקונבנציונאלית, אימון זוגי מאפשר טיפול בבעיות מסוג זה. במהלך האימון עובר הזוג תהליך של הכרה עצמית עם הפחדים והחששות. מלמדים אחד את השני להבין מהם הגורמים המעוררים אצל בני הזוג את הפחדים והתופעות הפוסט טראומטיות, מה שעוזר להתמודד איתם, ולהוריד את השפעתם למינימום.

זוגיות היא מערכת מורכבת שקשורים בה פרט לבני הזוג עצמם גם ההורים, הילדים, ועוד קבוצות התייחסות. כמו האנשים המעורבים והמשפיעים עלינו, גם אירועים וחוויות שחווינו הם בעלי השפעה מרובה. אירועים אלה צצים ועולים בכל פעם שיש משהו שדומה או מזכיר לנו משהו מאותה חוויה, זה יכול להיות ריח, קול מסוים, רעש או כל דבר אחר ולו הקטן ביותר שמחזיר את האדם לאותה טראומה בחייו.
דליה שוורץ, מאמנת בשיטת מרתון הזוגיות. 10 שעות של מפגשים זוגיים שיאפשרו לכם להבין זה את זו ואת הצורך הבסיסי לאהבה של כל אחד מכם.
לאתר יעוץ זוגי עם דליה שוורץ



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב