לומדים מציטטות ....מאמירות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

לומדים מציטטות ....מאמירות 

מאת    [ 03/09/2009 ]
מילים במאמר: 1349   [ נצפה 2431 פעמים ]

 
 

לומדי קורס המנהלים מאוניברסיטה בר- אילן ביקרו בבית הספר מורשת זבולון בנתניה בניהולה המצוין של הגב' אורנת רוטמן,מנהיגה חינוכית אמיתית המשלבת לימודים גבוהים בבר-אילן.

ביה"ס צמח במשך 9 שנים מכ- 68 תלמידים לכדי כ- 800 -תלמידים.במהלך הביקור המדהים הוכיחה לנו המנהלת את תפיסת העולם שלמדנו באקדמיה כי ההצלחה תלויה רק במנהל בית הספר שהוא מנהיג , מנהיג המוביל והמשפיע על המורים התלמידים וההורים כדי לנוע במעלה כל ההר, להגיע לפסגה להצליח ולהצטיין.

השילוב הנפלא והמנצח הוא של מנהלת משכילה חכמה יוזמת כריזמטית ויצירתית המטפחת מורים נבונים ומשכילים, אחוז גבוה מקרב המורים בהשפעת המנהלת לומדים לתואר גבוה באקדמיה יחד עם השתלמויות מוסדיות איכותיות.

מצאנו במוסד האיכותי- טיפוח מורים, תלמידים והורים, המנהלת מובילה כל תחום ומקשיבה לכל רעיון שנובע מסביבתה.

הבה ננסה ללמוד כלים ודרכים להצלחה מעולה מתוך הציטטות האמירות... של המנהלת של המורים והתלמידים שנשמעו בסיור.

קוד ניצחון במורשת זבולון הוא "אהבה", כל העשייה החינוכית מובילה ונעה דרך אהבה, כדי להטמיע אהבה, כמובן שיש להקנות כלים מיומנויות ודרכים כדי שאני המורה או הילד או ההורה נחדיר בתוכנו אהבת בית ספר ,אהבת המורים ואהבת תורה עם דרך ארץ.

אני כאן מאושרת.. כיף לי לבוא לביה"ס... מצטטת המנהלת את עצמה את המורים והתלמידים. אם יש כאן אהבה וחיי חברה-התוצאות התפוקות יהיו מעולים ואיכותיים. על פניהם של המורים והתלמידים ניתן להבחין באהבתם את ביה"ס את המורים את החברים ואת המנהלת.

 

להלן ציטטות...אמירות...היגדים...שנאמרו במהלך הסיור המרתק.

 

- מ-68 תלמידים ל-800 עם 50 מורים.

- בי"ס נענה לצורכי האוכלוסיה, שילוב ושיתוף הורם נפלא

- בניתי בי"ס כחלום- תלמידים הם כמו ילדי שלי.

- תלמידים מלמדים תלמידים.nn

- המנהלת מנצחת על הלהקה של מעגל ההקשבה שכתבו תלמידים והלחינה מורה.

- דבר תורה- ע"י תלמידים... מקדים רפואה למכה מחצית השקל. חציו זכאי

- חשיבה מידי שנה- מה רלבנטי וחותרים ליישום הכתוב

- העיקר: שהתלמיד יאהב להגיע לבית הספר.

- מד השמן- שאלון מדי פעם לתלמידים מהם נלמד על אהבתם!

- מ- 92% ל-85% של שביעות רצון-למה? פעמיים בשנה בודקים

- שקיפות:מדד חשוב.

- כשאין הערכה- אין ערך.

- התוצרים->מגיעים להורים.

- ילד שטוב לו...שכייף לו.. יגיע להישגים טובים.

- כלום לא קורה- ללא צוות בית הספר.

- ו..אב הבית והמזכירה.. וצוות המורים.

- פרס החינוך הדתי, פרס המחוז..

- כיצד משמרים ההצלחה לאורך שנים.

- השם שלנו מרשים.. באים לגור במקום כדי ללמוד כאן.

- ניהול ביה"ס כבית- דרי הבית, תקציב הבית, עיצוב הבית,

- תחושות, שייכות.

- עד אחרון התלמידים.

- תקנון וגבולות, אקלים חינוכי 91%- תוצאה נפלאה, תחושת ביטחון.

- תקנון- נעשה הורים תלמידים, מורים.

- שיתופיות קוד מנצח.

- כיתה מכבדת.

- המנהלת בתנועה מתמדת- חשוב.

- כל יומיים לכיתות בדיקה

- המנהל מעורבת בכל תחום, שיתופיות...

- מדוע קרנו פני משה "רק" בפעם השנייה

- בפעם השנייה עלה כרועה צאן- כמנהיג, אכפתי, קשוב, שותף, מנהיג עושה.

- תקנון מול מרחב מחיה להתעצם בנק' החוזק.

- מכאן יצאו מנהיגים.. מפתחים מנהיגים.

- צוות תלמידים מלמדים תלמידים מפתחים תלמידים.

- המצטיינים מובילים.

- צריך לתרגל מנהיגות.

- מהו שיעור במנהיגות.

- סדר יום מגוון.

- לומדים כינורות.

- בי"ס דינמי, יום גמיש.

- צוותי תלמידים מטפחים.

- מגשרים, יועצות

- צוות נת"ן

- תרבות ביה"ס-> שפה משותפת.

- אישיות הילד

- לילד חובות וזכויות אך העיקר אמון בתלמידים ובמורים.

- בית מדרש, לימוד בחברותות בנושא הנלמד.

- בימת דיון השמעת הקול האישי.

- חשיבה מתמטית.

- קליטת ילדים מצרפת, המנהלת נסעה לצרפת ויצרה קשרים..

- ממוקד מטרה-> מצליח.

- רמות שונות של שיתופיות הכול תלוי בעוצמה.

- אמת ויושר מוביל המנהל.

- ההורים.. באים אחרי.

- עולי צרפת עולים לבי"ס מורשת זבולון.

- מאמינה במה שעושה.

- אחת לחודש הייד פארק- עפ"י רעיונות מועצת התלמידים

- מקשיבים ליוזמות מועצת התלמידים.

- "תה על הבוקר" ... אחת לשנה עם כל כיתה.

- "הורים מדברים"- שפה ארגונית הסיסמאות ברורות לכולם

- עיצוב אישיות תלמידים.

- בית מדרש

- הייד פארק

- תה על הבוקר

- נולדו להקשיב

- בימת דיון

- נולד להקשיב- כל מורה "חייב" לשוחח אישית עם כל תלמיד

- הקשר האישי- לב אל לב

- "בניתי את עצמי" =המנהלת

- להורים אמון מלא במנהלת

- העצמת התלמידים בעלי צרכים מיוחדים

- הענות לכל הצרכים- של התלמידים

מצוינות במוסיקה...בחינוך גופני

- משקיעה המון.. המון.. במורים

- ביחסים בין אישיים

- ובתחום הלימודי- מקצוענות

- שיתופיות

- פרגון, חיוך

- המורים כאן- כי טוב להם!

- מטפחים המורים החדשים- מורה חונך, בעלי תפקידים

- העצמת בעלי תפקידים 60% מהמורים בעלי תפקידים

- הבסיס= עבודת צוות

- הגזר והמקל מודל עם המורים, אוירה של בית

- מתה על העבודה... אוהבת העבודה אוהבת את הילדים

- עד שעה 14:00 מכייפת בכיתות, מ14:00 עובדת כמנהלת.

- 45% מהמורים לומדים לתארים.

- תכנון ההשתלמויות, המיקוד במועד לקראת השנה הבאה.

- חשיבות ה"חקר"

- גמישה, ומתכוננת, מתוקתק

- הקשבה בעין המצלמה- תמונות במסדרון

- בימת דיון.. בעד ונגד,דיון תלמידים מרשים...

- האם ניתן ללמוד מתלמידים למידה מאחר.. מקורות מידע

- "מכל מלמדי השכלתי" (תהילים קי"ט)

- ציטוטים מתוך מקורות, תהילים, ספורנו, הרש'ר הירש, ר' עובדיה מברטנורא , אבות, ויקרא, דעת מקרא, תלמוד, ומשנה.

- תלמיד מסכם: מקשיב, מסכם,

- "תרבות" כיתתית

- "כחומר ביד היוצר"

אומנים ישראלים למען איכות הסביבה


    • 

    כיצד יוצרים מסלולים


    • 

    "עם שאינו מכבד את עברו, ההווה שלו דל והעתיד לוט בערפל" (יגאל אלון)


    • 

    דגמים


    • 

    תורת ישראל, ארץ ישראל, עם ישראל


    • 

    היופי הקירות האורונות על הקירות משדרים אהבה


    • 

    קדימות- אהבה לכל..מצדיקה עצמה


    • 

    בי"ס כגן עדן למורים ולילדים מכל הבחינות, הכול זמין=מורה


    • 

    למידה זורמת, בי'ס אמיתי כלבבי.=מורה


    • 

    מרחם הספרים היהודי, מהו עם הספר


    • 

    ציר הזמן של היהדות


    • 

    עבודת חקר תחום יידע


    • 

    קירות מדברים-בשפע


    • 

    תצלומי ויטראז'ים


    • 

    דעת וחכמה- בספר תמצא


    • 

    היעד להחדיר אור ברק בעיניים לכל מורה


    • 

    מניעת "אלימות מילולית" כיצד?


    • 

    כיצד לעקוף קללות


    • 

    כיצד מטפחים תהליכי שינוי בצוות המורים


    • 

    הניתן לשנות דרך זעזוע


    • 

    לצמוח.. כל הזמן


    • 

    כולנו חטיבה אחת. מזכירות תומכת נותנת כלים- מזכירה שהיא משהו...


    • 

    הפדגוגיה משולבת עם האדמיניסטרציה הכול תוך שיתופיות


    • 

    סיעור מוחין מזכירה= מנהלת, אין הקלדות הכול בחשיבה


    • 

    מזכירה= חזית של בית הספר. לוחם, תשובות שרות נכון אינטראקציה מרחב מחיה= כלל חשוב בהצלחה


    • 

    רק לא לקצר דרכך


    • 

    לא הרגשתי טוב (המזכירה) אז באתי לביה"ס זה כי כאן- הבית שלי.


    • 

    המזכירה יד ימין המנהל "יחד זה כוח"


    • 

    מודעות, ידע, הקשבה- כל פעילות חווייתית או אז מובנת


    • 

    הבנה ויישום.


    • 

    סלוגן של הקשבה מכל הכיתות.


    • 

    "הקשבה שלנו תבוא שלום עלינו"


    • 

    "אנסמבל של כינורות" עם מנצח דגול- מרגש

 

 

 

 

לסיכום:

 

כן... כן... ניתן ללמוד על העשייה הנפלאה במוסד חינוכי דרך ציטטות של מנהל, מורים ותלמידים, אף הקירות מדברים, יש חשיבות עצומה לתת "במה" לכל מורה ולתלמידים, אף להורים זכות ל"במה", פיתוח מורים מתמיד, תהליכי שינוי ללא הרף מבהירים לנו האמירה הנכונה והאיכותית על " מהו בי"ס טוב"?

מוסד המשתפר כל הזמן. כפי שכתוב במסגרת חגיגה "אין בית מדרש ללא חידוש".

הכול- יכול לנוע להתקדם ולהשתפר רק אם המנהל - הוא מנהיג, אורנת המנהלת הוכיחה לנו בביקור עד כמה משפטי המפתח על המנהיגות הוא נכון.

ראויה אורנת רוטמן לנוע קדימה במעלות ההצלחה ולעמוד בראש מערכת בתפקידי מפתח נוספים.

 

 

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב