דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחקת יונים באמצעות הדברה ירוקה 

מאת    [ 02/09/2009 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 4730 פעמים ]

הדברה הפכה למושג מרתיע בשנים האחרונות. נראה שאנו שומעים על יותר ויותר מקרים בהם חומרי הדברה מזהמים מאגרי מים, פוגעים בחיות ואנשים ואפילו גורמים לדבורים לעזוב את הקן לבלי שוב. אולם, הדברת מזיקים היא שם כולל למגוון רחב של פעולות, חלקן אומנם כוללות פיזור או ריסוס של חומר הדברה מסוכן אך ישנן לא מעט שיטות הדברה ירוקה שאינן מסוכנות, חלקן כוללות שימוש בחומרי הדברה ידידותיים לסביבה ולאדם ואחרות עושות שימוש במתקנים שונים שאינם טומנים בחובם כל סכנה לאדם. הרחקת יונים יכולה להתבצע באופן ידידותי לחלוטין לסביבה, ללא צורך בחומרי הדברה מסוכנים וכמעט ללא סכנה לאדם או ליונה.


הרחקת יונים – אין צורך בחומרי הדברה


הדברה שמטרתה הרחקת יונים  היא אחד מתחומי ההדברה החשובים והמהותיים ביותר. היונה משלבת שתי תכונות מסוכנות- ראשית, היא יכולה לשאת עימה מגוון של מחלות מסוכנות כמו דלקת קרום המוח ושפעת העופות, לאפשר למיני כינים וטפילים להיכנס לבתינו ולגרום ללכלוך רב ולריחות לא נעימים. מעבר לכך, יונים אוהבות לשהות ולקנן באזורי מגורים הומי אדם. שתי תכונות אלו הופכות הדברה של יונים למשימה חיונית.
למרות הסכנות הגדולות הגלומות ביונים, הדברת יונים היא תהליך פשוט למדי ואין ספק שהיתרון הגדול ביותר שלה הוא שאינה מסכנת אף אחד, לא את בני האדם ולא את היונים. כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של אמצעי הדברה שמטרתם הרחקת יונים ויכולים להתאים לכל משטח, גג, מרזב, מרפסת או מעקה. אמצעי הדברה יעילים וידידותיים שירחיקו יונים בלי לסכן את בני האדם הדרים בבית ובלי לפגוע במראהו החיצוני.


הדברה ירוקה –איך זה עובד?


הדברה של יונים באמצעים הומאניים ניתן לבצע במגוון רחב של דרכים אך העיקרון של כולן זהה. בניגוד לשיטות הדברה קלאסיות בהם המטרה היא הריגה של המזיקים, הדברת יונים שמה לה למטרה להרחיק את היונים ממקומות שונים בלי להסב להן נזק, מטרה זו מושגת על ידי שימוש במגוון מתקני הדברה פשוטים שאינם מאפשרים ליונים לעמוד או לנוח באזורים מסוימים. היונים, שלרוב משתמשות במבנים שונים למטרות מנוחה וקינון, מדירות את כנפיהן ממשטחים, גגות, מעקות ומרזבים שאליהם קובעו מתקני הדברה אלו ועל ידי כך מושגת המטרה של הרחקת יונים ללא נזק פיזי ליונה עצמה.
בין המגוון הרחב של מוצרי הדברה ליונים תוכלו למצוא דוקרנים מפלסטיק או מתכת, חוטי רטט וקפיצים שאינם מאפשרים ליונים לנחות ולנוח היכן שיותקנו, רשתות שמטרתן חסימה של חלונות וכוכים בפני יונים ואפילו יוני דמה שמצליחות למנוע קינון של יונים אמיתיות.
לא חשוב באיזו שיטת הדברה תבחרו להשתמש, תוכלו להיות בטוחים שאתם מצמצמים את הרעש, הלכלוך והזיהום בחייכם בלי לפגוע ביונים ובלי לזהם את הסביבה בחומרי הדברה מסוכנים. 

מידע נוסף בנושא בעלי מקצוע בתחום הדברה, הרחקת יונים או הדברה ירוקה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב