דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שמאות הינם לימודים הנמשכים כ 704 שעות לימוד אקדמאיות והם מקבילים לשישה סמסטרים. 

מאת    [ 02/09/2009 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 2355 פעמים ]

לימודי שמאות הינם לימודים הנמשכים כ 704 שעות לימוד אקדמאיות והם מקבילים לשישה סמסטרים. בנוסף, מתקיימת גם שנת התמחות בת 40 שעות פרקטיות. שמאי הוא כל אדם העוסק בשומה. תפקידו הוא להעריך את השווי של נכס מסוים ובמקרים מסוימים כמו למשל במקרה הקסאמים בשדרות גם להעריך את מידת הנזק והפיצוי שעל המדינה לפצות את בעלי הרכוש הנפגע.

המילה שמאי, היא מילה כללית ועל מנת להיות מדויקים יותר יש לנקוב בשם השמאות הספציפי כמו למשל: שמאי רכוש,שמאי רכב,שמאי נזיקין וכו'. מקצוע השמאות הינו מקצוע חשוב ומורכב ולא בכדי מדינת ישראל חוקקה חוק הנקרא: חוק שמאי מקרקעין ובמסגרתו נאלצים התלמידים לעבור בחינות הסמכה קשות ומורכבות עד אשר הם מקבלים מהמדינה את רישיון העבודה המיוחל.

ישנם שלושה תחומי עיסוק ספציפיים לשמאים: שמאי מקרקעין, שמאי רכב ושמאי רכוש. במהלך הלימודים לשמאות רכב למשל יתוודעו התלמידים למגוון רחב של קורסים כגון: דיני ביטוח,אלקטרוניקה, ניהול משרד שמאים, חקירת תאונות, עקרונות הביטוח ועוד.מקצוע השמאות נחשב למקצוע מאתגר המכניס סכומי כסף לא מבוטלים לעוסקים בו. שמאי המקרקעין למשל, מספקים יעוץ על בסיס קבוע למוסדות ממשלתיים, בתי המשפט,יזמים ועוד. לימודי שמאות המקרקעין הנחשבים לקרם דה לה קרם של לימודי השמאות , לצורך קבלה ללימודים יש צורך בתואר ראשון מוכר, בעוד שלימודי שמאות רכב אינם מותנים בלימודים קודמים והם פתוחים לכל מי שמעוניין להתנסות.

את לימודי השמאות מלווים טובי המרצים שהינם בעלי ניסיון וידע מקצועי רב הנצבר במהלך שנים של עבודה בתחום. הם ילוו אתכם למן הרגע הראשון בו תתחילו את הקורס ועד לשלב הסטאז' המעשי המכין אתכם בצורה הטובה היותר לתחרות הקשה המצפה לכם מייד עם תום לימודיכם. לימודי שמאות התפתחו מאוד בשנים האחרונות וכיום הם נחשבים ללימודים מבוקשים המספקים תעסוקה רבה והכנסה יפה לעוסקים בהם.

מי שמעוניין ללמוד שמאות רכב יצטרך להיפרד מ 9000- 1100 ש"ח לשנת לימודים בעוד שלימודי שמאות מקרקעין יעלו באזור ה 25,000 שקל. לימודי שמאות הינם לימודים בהחלט לא זולים, אולם חשוב להדגיש, שלהבדיל ממקצועות לימוד בהם העלות גבוהה ואח"כ קשה להחזיר את ההשקעה, אזי במקצועות השמאות, ההשקעה מוחזרת מהר מאוד עם תחילת העבודה באחד ממשרדי השמאות הפרוסים ברחבי המדינה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב