דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעות קבלן הינן זכות של מי שחושב שנפגע מעבודת הקבלן. 

מאת    [ 02/09/2009 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 2562 פעמים ]

תביעות קבלן הינן זכות של מי שחושב שנפגע מעבודת הקבלן. תביעות קבלן הינן דבר יום יומי ונפוץ. על מנת להראות לכם שלצערנו תביעות קבלן הינן דבר שכיח בישראל אביא לכם את הדוגמא הבאה:

בני זוג שרכשו דירה בת ארבעה ברחובות, טענו כי בניגוד גמור להתחייבות החברה לבנות את הבית באמצעות חומרים טובים ובמומחיות ראויה, התגלעו בדירה ליקויי בנייה חמורים כמו: חדירת רטיבות, סדקים בקירות ובתקרות ועוד. בני הזוג הגישו תביעה לבית המשפט ותבעו מהקבלן לשלם להם פיצוי כספי. חברת הבנייה התעלמה מהדרשה ושני הצדדים נפגשו בבית המשפט. בית המשפט פסק השופט לטובת בני הזוג וחייב את חברת הבנייה בתשלום כולל עבור טרחת עורך הדין וכמובן פיצוי על הליקויים שצריך לתקן.

בישראל יש נטייה להרבה קבלנים לחסוך בהוצאות בנייה על הגב שלנו - הקונים. הדוגמא איננה מתארת תופעה חד פעמית. תשאלו כל חבר או מכר שהתנסה בבניית בית ועבד עם קבלנים ותיווכחו בעצמכם שרבים וטובים חוו התנסויות גרועות אף מאלו . מובן, שאי אפשר להכליל ולהגיד שכל הקבלנים מועדים לפורענות, אולם כדאי לכם להיזהר ולבדוק טוב טוב בידי מי אתם מפקידים את בניית הבית.

במקרה שתיארתי למעלה הצליחו בני הזוג לזכות במשפט, אולם הניסיון מראה מקרים רבים באנשים שהפסידו והיו צריכים להשלים סכומי כסף גדולים בעקבות הרשלנות של הקבלן. תביעות קבלן הינן למעשה האופציה הכמעט יחידה של מי שמרגיש שרומה ורוצה לנסות ולתקן את הליקויים ולהשיב את כספו בחזרה. ישנו סיכון לא קטן בהגשת תביעות קבלן, לכן יש להיעזר במהנדסים ועורכי דין מנוסים ומקצועיים , משום שבמידה ולא תצאו זכאים אתם עלולים להפסיד בנוסף לנזק שכבר נגרם לבית, גם את הוצאות המשפט ושכר טרחה עבור עבודתם של עורכי הדין. במילים אחרות, לפני שקופצים בראש צריך להירגע טיפה ולשקול את הדברים בצורה שקולה.

אם ישנם פגמים בדירתכם והוא אינו מוכן לתקן או לשלם לכם פיצוי, זוהי לא רק זכותכם אלא גם חובתכם להביא אותו לבית משפט ושם לקוות שימצו איתו הדין, על מנת שבפעם הבאה שהוא ישקול לעשות מעשה כזה הוא יצטרך לחשוב פעמיים. יש לקוות שרק נצטרך לקרוא על תביעות קבלן ולא נצטרך לממש אותן, משום שמעבר להתעסקות לפן הכספי, נגרמת עוגמת נפש למי שהשקיע ממיטב כספו בבניית הבית ובמקום לקום בבוקר עם חיוך מאוזן לאוזן צריך לשבור את הראש מה לעשות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב