דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תשמור על הלקוחות הקיימים שלך? 

מאת    [ 02/09/2009 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2184 פעמים ]

ששואלים בעל עסק כיצד הוא שומר על הלקוחות שלו, התשובה המקובלת היא: "אני נותן שרות מעולה!"

 ובכן, לפני הכל, הנה הצהרה:
שירות לקוחות מעולה הוא תנאי הכרחי ונדרש ליצירת לקוח מרוצה, אך לא מספיק על מנת להפוךאותו להיות לקוח נאמן.
 
זוהי הצהרה מחייבת - אז הנה ההסבר.


שרות לקוחות
כיום שרות לקוחות מעולה הוא תנאי בסיסי לקיום העסק. הסיבה לכך פשוטה: ללקוחות יש אלטרנטיבות! (אולי נקרא להם פשוט - המתחרים שלך)


ההתפתחות הגדולה בתחום הצרכנות בשנים האחרונות גרמה ללקוחות - בצדק - לדרוש ולקבל שירות מעולה בכל מגע עם העסק. נתת שירות טוב - יש לך סיכוי שהלקוח יחזור אליך בפעם הבאה שיזדקק לשירות או למוצרים שלך.
 אבל, האם שרות לקוחות טוב לבד מבטיח את נאמנות הלקוחות?
 
האמת? לחלק קטן - קטן מאד - מהלקוחות זה מספיק, אבל האם זה מבטיח שהלקוח שיזדקק למוצר אולשירות שלכם בעוד מספר חודשים יזכור להגיע לעסק שלכם?
 
זוכר שללקוח שלך יש אלטרנטיבות? הגיוני יהיה להניח שגם "האלטרנטיבות" שמעו על חשיבות שירות הלקוחותומיישמות אותו הלכה למעשה.
 

 ברור שכאן צריך משהו נוסף, מרכיבים נוספים בנוסחה "הסודית" הזו שיגרמו ללקוחות המרוצים שלך להפוך להיות לקוחות נאמנים.


 שני המרכיבים בנוסחה הזו הם:
 
           1) שמירה על קשר מתמשך ורצוף עם הלקוח
           2) מתן תמריצים / הטבות 
 
והנה הסיבות:

 
קשר מתמשך עם הלקוח

 מחקר שנעשה לאחרונה בארה"ב מוכיח ש 72% מהלקוחות המרוצים לא יחזרו אליך פעם
שנייה. סתם כך. בלי שום סיבה.
 
מדהים, לא?
 
עשית הכל: המוצר שלך - הכי טוב שיש. המחיר - הכי נמוך שאפשר להשיג. השירות? - פנטסטי. אין מה לדבר.
יחס אישי וחיוכים כל הדרך עד לקופה. ובכל אופן לא תראה יותר את הלקוח הזה. לעולם!
 
אז ככה: זה ממש לא מפתיע.
 
העסק שלך לא תמיד נמצא בראש של הלקוח כשהוא זקוק פעם נוספת למוצר או לשירות שאתה נותן.
ואז הוא מתחיל לחפש את האלטרנטיבות (תרגום: המתחרים שלך)
מכאן כבר ברור שלפתור את הבעיה הזו של הזיכרון החלש של הלקוח, אתה פשוט צריך לשמור
על קשר איתו.להזכיר לו שאתה שם.
 
להזכיר לו כל הזמן.

יש מספר דרכים והזדמנויות לשמור על קשר עם הלקוחות: ברכה לחג, ברכה ליום ההולדת או במקרה של
שינויים רלוונטים בעסק, הגעה של סחורה חדשה ומיוחדת, מבצעים וכו'.
  
זו כבר העבודה שלך.
 

תמריצים / הטבות
 תמריצים ללקוחות - כמו שוברי הנחה - משמשים שתי מטרות:
 
    א) נותנים ללקוח סיבה אמיתית לחזור לעסק שלך על מנת לקבל את התמריץ
   ב) משדרים ללקוח שאתה מעריך את העובדה שהוא עשה איתך עסק.
 
 סיכום:
בעוד שמחיר או מוצר טוב ושירות לקוחות מעולה הם תנאי בסיסי לנאמנות לקוחות,
הדובדבן שבקצפתלשמירה על נאמנות לקוחות הוא שמירה על קשר מתמשך ומתן תמריצים.
 
אפרת לב היא מנהלת קישרי לקוחות באתר "המועדון" www.hamoadon.net

הקמה וניהול של מועדון לקוחות לעסקים קטנים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב