דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קפה - האם זה ממכר? 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 673   [ נצפה 3675 פעמים ]

 

 

אין ספק שסצנת הקפה כל הזמן מתפתחת ורק לטובה, אם בעבר היינו נוהגים לשתות נס קפה בבית מדי בוקר, לרוב היה זה הקפה האבקתי, או קפה שחור ובתי הקפה היו מגישים לנו קפה אחר מיוחד ההפוך ובימים אלו אספרסו - היה קפה לנועזים בלבד. מאז עבר הרבה קפה בנהר, הקפה האבקתי התחלף בקפה מגורען, אך יותר מזה החלו להופיע מכונות אספרסו לשימוש ביתי. כיום אנו לא מסתפקים יותר בנס קפה הביתי, אנו רוצים את הדבר האמיתי גם בבית.

 

קפה – היסטוריה והיסטריה

 

אסור לשכוח כי קפה מכיל קפאין, הידוע כחומר מעורר. בעבר מחקרים הצביעו על כך כי קפאין בכמות גדולה יכול להשפיע על הגוף ומביא לתופעות לוואי כגון: קושי בהרדמות, עצבנות, כאבי ראש, העלאת לחץ דם ואף עלול להביא לירידת הסידן בגוף. בשנים האחרונות ניתן למצוא מחקרים המראים כי פולי קפה דווקא מעוררים, תורמים לזיכרון, מכילים נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) הפועלים כנגד רדיקלים חופשיים, מעניקים תחושת שובע, לאלו בנינו שבדיאטה ואף מונעים עצירות.

 

כיום שמזכירים קפה ההנחה היא כי הקפה מקורו בברזיל, אך דפי ההיסטוריה מספרים כי הקפה התגלה דווקא באתיופיה. האגדה מספרת כי הקפה התגלה במקרה באתיופיה לאחר שרועה צאן ראה כי הכבשים שלו החלו להתנהג בצורה שונה. אמנם ישנן גרסאות שונות לסיפור, אך העובדה היא - כי הקפה נדד לתימן על ידי סוחרים, שם החלו לגדל אותו ומתימן הקפה נדד לאזורים אחרים. במהלך ההיסטוריה הקפה התפשט לאירופה  וזכה לפופולאריות רבה. החלו להופיע בתי קפה באנגליה, צרפת ומדינות אחרות. במאה ה- 18 פולי קפה הוברחו לברזיל והפכו לגידול עיקרי שהביא לעליה ניכרת בתפוקת הקפה. כיום הקפה גדל בעיקר בברזיל, גואטמלה, קולומביה ואינדונזיה.

 

סוגי קפה

 

אספרסו קצר, אספרסו כפול, אספרסו ארוך, לאטה, לאטה מקיאטו, אמריקנו, קפה הפוך,קפוצ'ינו, בתי הקפה מציעים מגוון של משקאות קפה, אך לא רק בבתי קפה, כיום במשרדים רבים ובבתים רבים ניתן למצוא מכונת קפה, ידנית או אוטומטית המאפשרת להכין קפה בבית בלחיצת כפתור. מכונות קפה הכוללות טחינה או ללא טחינה וכאלה הכוללות קפסולות. 

 

קפה למקצוענים !

 

ישנם סוגים רבים של קפה, המסווגים לפי גודל הגרעין של פולי הקפה ואחידות צבעו. השוני בניהם נמדד ברמת חומציות הקפה,  בארומה, בנוכחות של הקפה ובקרמה שמבטאת את השמנים הארומאטים של הפולים. הקפה מדרום אמריקה הוא בעל רמת חומציות גבוהה ובעל טעם מתון, לעומתו הקפה מאינדונזיה ניכר בנוכחות חזקה בטעם ובעל חומציות נמוכה, ואילו הקפה המגיע אלינו מאפריקה נוטה לטעם פירותי.

 

למקצוענים שבייננו, חשוב לוודא מתי עבר הקפה קלייה. ככל שהקלייה קרובה לזמן הכנת הקפה כך הקפה טרי יותר. יש המדקדקים עוד יותר בהכנת הקפה, אלה מחממים את המים לטמפרטורה של 90 מעלות, מבצעים את החליטה עד 22 שניות ואסור, פשוט אסור - להרתיח את החלב!



לסיכום, האם קפה ממכר? יש תשובות לכאן ולכאן, יש שיגידו שזוהי התמכרות טובה בדומה להתמכרות לספורט ויש שיגידו שהקפה הוא סכנה לבריאות – מה שבטוח זה:  קפה הוא חלק מן התרבות שלנו !

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב