דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחיית בקשתו של הרב אלבז לביטול פסק בוררות של בית דין צדק בני-ברק בעניין המשך העסקתו כרב המושב 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2279 פעמים ]

ע"ע 234/08, מועצה דתית - רבנות אזורית - מרום הגליל נ' הרב דוד אלבז

כב' הנשיא סטיב אדלר, כב' השופטת נילי ארד, כב' השופטת ורדה וירט ליבנה


16.08.2009

העובדות:
1. הרב אלבז הוא עובד המועצה הדתית ומשמש כרב במושב עלמה החל מחודש אפריל 1996. מינויו של הרב אלבז אושר על ידי משרד הדתות, המועצה הדתית וועד המושב. ביום 26.11.98 התקיימה ישיבה במועצה הדתית בה נכחו, בין היתר, מר דני סיידא יו"ר המועצה הדתית, הרב אלבז וחברי ועד המושב. בסיכום הישיבה עליו חתמו כל הנוכחים, נכתב כי הרב הביע רצונו לסיים את עבודתו כרב הישוב עלמה. בפועל, לא עזב הרב אלבז את תפקידו במושב. בחודש אוקטובר 2002 הפסיקה המועצה הדתית לשלם לרב אלבז תוספת שכר שהייתה משתלמת לו עד אז. במהלך שנת 2004 הופסק תשלום שכרו של הרב אלבז לחלוטין. הצדדים חתמו על שטר בוררות. לאור הסכסוך שנוצר בין הצדדים נוכח הפסקת תשלום השכר לרב פתחו הצדדים בהליכים בבית דין צדק בני ברק.

החלטה:
2. דעת הרוב: סוגיית המשך העסקתו של הרב אלבז כרב המושב היא שעמדה לדיון לפני הבוררים מראשית הדרך, ואין לומר שהובאה להכרעתם בדרך של הרחבת סמכויותיהם על פי שטר הבוררות. הלכה למעשה, הרב אלבז לא יישם את ההחלטה בעניין הפסקת העסקתו והמשיך לשמש כרב המושב, אולם המועצה הדתית הפסיקה לשלם את שכרו בהתאם להודעת הפיטורים שנשלחה לו. נוצר מצב, בו משמש הרב אלבז כרב המושב בפועל ואינו מקבל שכר. במצב דברים זה, זכאותו של הרב אלבז לתשלום שכר בעד התקופה שלאחר הודעת הפיטורים היתה כרוכה, מניה וביה, בתוקף הודעת הפיטורים שניתנה לו.
3. שטר הבוררות נוסח באופן רחב. פרשנות הסכם הבוררות צריכה להיעשות, בין היתר, לאור נסיבות חתימתו, שיש בהן לא פעם כדי ללמד על אומד דעתם של הצדדים להסכם. הרב אלבז היה שותף פעיל במשך למעלה משלוש שנים בהליך בוררות שעסק רובו ככולו בשאלת המשך העסקתו כרב המושב. טענת חוסר סמכותם של הבוררים לדון בשאלת המשך העסקתו נשמעה מפיו לראשונה לאחר שנות התדיינות פעילה וימים ספורים עובר למתן פסק הבוררות. הרב אלבז הסמיך את הבוררים לדון בסוגיית המשך העסקתו כרב המושב עלמה, בשטר הבוררות ובהתנהגותו בהליך הבוררות, ואין ליתן תוקף להתכחשותו להסכמה זו.
4. הרב אלבז לא הצביע על נסיבות או טעמים המלמדים שהסכמתו להעמיד את עניין המשך העסקתו להכרעת הבוררים היתה הסכמה שלא מדעת, ויש ליתן לה תוקף. עניין המשך העסקתו של הרב אלבז לא נדון לפני הבוררים בזיקה לזכאותו לפיצויי פיטורים או לזכות מוגנת אחרת. הבוררים התבקשו להכריע בעניין התאמתו של הרב אלבז לתפקיד רב המושב נוכח טענות שעלו בעניין התנגדותם של תושבי המושב לכהונתו. המחלוקת בין הצדדים לבוררות סבה, איפוא, על עצם כהונתו של הרב אלבז כרב המושב עלמה, אין לה בנסיבות העניין השלכה על זכויות מוגנות מכח חוק, והיא לא צפויה להכשיל יישומה של חקיקת מגן. משכך ניתן להעביר את המחלוקת בעניין המשך העסקתו של הרב אלבז במושב עלמה להכרעת בורר.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב