דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי מצלמות דיגיטליות 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 3383 פעמים ]



בימינו, מצלמות דיגיטליות הפכו למוצר מבוקש מאד, בשל הנגישות שלהן לקהל לקוחות רחב יותר. קיימות מצלמות לכל סוג של לקוח - ממצלמה דיגיטלית פשוטה להפעלה, המיועדת לצילום תמונות חובבניות בטיול, ועד למצלמה מתוחכמת, המציעה לצלם המקצועי תמונות איכותיות במיוחד. כל מי שחשב לקנות מצלמה חדשה לעצמו או לאדם אחר, נתקל בוודאי במגוון הרחב, אשר עלול לבלבל, הן את הצרכן הממוצע והן את מי שעוסק בצילום מקצועי. מצלמות דיגיטליות מתחלקות למספר סוגים עיקריים, ובמאמר זה, נסקור את סוגי המצלמות, כך שרכישת המצלמה החדשה תהיה קלה וברורה יותר.

סוגי מצלמות דיגיטליות עיקריים

מצלמות פשוטות, הן מצלמות בעלות רזולוציה של מספר קטן יחסית של מגה-פיקסל. לצלם החובב, שרוצה לצלם את משפחתו וחבריו, או לצלם בחופשה מבלי להסתבך, עדיף לבחור במצלמה דיגיטלית פשוטה מסוג זה. היתרון של מצלמות אלו, הוא שאפשר לכוון את המצלמה בפשטות אל סוג הצילום הנבחר ולצלם באופן אוטומטי. למידת האפשרויות במצלמות אלו קלה, כאשר הן מחולקות למספר סוגי צילום – אוטומטי, חשוך, פורטרט, תקריב, וידאו ועוד. מצלמות אלו הן גם קומפקטיות יחסית לרוב סוגי המצלמות האחרים.  

מי שמתעניין יותר בדרכי הצילום ובאפשרויות השונות, יכול לרכוש מצלמות חצי מקצועיות. מצלמות אלו נושאות הרבה מהיתרונות והפשטות של מצלמה דיגיטלית הבסיסית, ביחד עם אפשרויות מתוחכמות יותר, רזולוציה גבוהה יותר ועוד. במצלמה מסוג זה, קיימת שליטה רבה יותר על התמונה שתיווצר. זו עדיין לא מצלמה מקצועית לגמרי, ולכן מחירה עדיין גמיש.

מצלמות המציעות את האיכות המקצועית ביותר, הן מצלמות ה-SLR וה-DSLR. סוג זה של מצלמות, מאפשר להתקין עדשות לצילום בכל סוג של תאורה - בחוץ ובתוך מקומות, ובזוויות שונות. האפשרות להחליף עדשות היא אחת מהיתרונות הבולטים של מצלמות אלו, אך הן גם נותנות תמונה סופית איכותית יותר. למצלמה יש פוקוס אוטומטי מהיר ביותר, וניתן לצלם מספר תמונות גדול ברצף. מצלמה דיגיטלית מסוג זה נותנת שליטה גם על רגישות העדשה לאור ומהירות הצילום, וכן לכוון המשתנים, בכדי לקבל את הצילום הטוב ביותר. מצלמת ה-DSLR, מכילה אפשרויות דיגיטליות רבות, הכוללות בין השאר, אפשרות לערוך את התמונה בבית, בעזרת תוכנות עריכת תמונה שונות. סוגי המצלמות העיקריים בתחום זה הם מצלמות ניקון וקנון.

עזרים בזמן הצילום

קיימים אביזרים וכלים רבים, בהם ניתן להיעזר בעת הצילום. חצובה היא אחד העזרים הנפוצים והמוכרים -  מעמד המאפשר להתקין עליו את המצלמה במיקום ובגובה מסוים. חצובה מתאימה במיוחד לצילומים בלילה או לצילומי פנורמה. בצילום בשעת לילה, כל תזוזה של מצלמות גורמת להן לייצר צילומים מטושטשים. החצובה נותנת תמיכה יציבה, וכך המצלמה לא זזה והתמונה יוצאת חדה ואיכותית. בעת ניסיון לצלם תמונת פנורמה רחבה, על הצלם לסובב את המצלמה לצד מספר פעמים. שימוש בחצובה מקל על פעולה זו מאוד ועוזר להכין צילומי פנורמה מרתקים. לרוב, מצלמות מצלמות בצורה פחות טובה בלילה, ולכן ניתן גם להיעזר במבזק (פלאש). המבזק מחזק את התאורה הדרושה לצילום. מבזקים מתאימים בעיקר לצילום של מרחקים קרובים, וכמובן לא למרחק ארוך מדי, שאליו התאורה המלאכותית לא תגיע.

בחירת מצלמה דיגיטלית המתאימה לכם, תלויה בטעמכם, ובהבנה שלכם באמנות הצילום. צילום בעזרת מצלמות חובבניות, יכול להיות מהנה ומתאים לאדם אחד, בעוד האחר, יחפש את האפשרויות והטכנולוגיה המקצועיים יותר. לדוגמא, מי שרוכש מתנה לשם צילום תמונות בחופשה, עדיף שיבחר במצלמה בסיסית או חצי מקצועית. זו תאפשר לו צילום בצורה פשוטה וללא צורך לדאוג למצב המצלמה, בשל מחירה הנמוך. צלם שחותר לשפר את איכות התמונות שלו, יבחר מצלמות DSLR או SLR מקצועיות, שיספקו לו את השדרוג שהוא מחפש בתחום זה.







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב