דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמות - רוצים להתחיל לצלם אבל לא יודעים איפה להתחיל...? 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 4058 פעמים ]

 

 

בשנים האחרונות מצלמות הפכו לנגישות וזמינות יותר ויותר. זה נובע בין היתר מהיעלמותן של מצלמות הפילם הישנות וכניסתן של אלו הדיגיטאליות – המצלמות הדיגיטאליות גם הוזילו את מחירי תפעול המצלמה השוטף (כבר אין צורך לרכוש סרטי צילום ולפתחם), הפכו את הפיתוח לפשוט יותר (כבר אין צורך ללכת לחנות צילום, פשוט מחברים את המצלמה למחשב) ולפיכך רכישת מצלמה הפכה לידידותית יותר לציבור הרחב. ידידותיות זו הובילה לכך שיותר ויותר מצלמות החלו להירכש מדי שנה בעשור האחרון מאי פעם, ובהתאמה מחיריהן של מצלמות ירדו פלאים בכל רחבי העולם. בנוסף לכך, טכנולוגיות ציוד הצילום הלכו והתפתחו מהר יותר ויותר, וכעת עומדות בפני הצרכן מאות מצלמות במחירים סבירים, כך שקשה מאוד לבחור מצלמות בימינו. אם גם אתה מעוניין לרכוש מצלמה דיגיטאלית לשימוש חובבני אך מוצא את עצמך אבוד בין המגוון העצום של מצלמות, שורות אלו נועדו בשבילך.

 

 

מצלמות מקצועיות מול מצלמות למתחילים

 

בוודאי כאשר ניגשתם אל חנות הצילום הקרובה המוכר הראה לכם עשרות מצלמות והפציץ אתכם בשלל נתונים וראשי תיבות שנראו לכם סתומים, אולם עדיין הנהנתם בראשיכם, ב'כאילו' הבנה. בוודאי גם מרבית המצלמות שהראה לכם המוכר היו במחיר של משכורת חודשית ממוצעת ומעלה. מה שכנראה קרה הוא שהמוכר הציג בפניכם את מלאי המצלמות המקצועיות שלו – אלו אשר משמשות צלמים מקצועיים אשר מצלמים באינטנסיביות בתנאי שטח ואור מאתגרים. סביר להניח שכאדם פשוט וצלם חובב אינך זקוק למחצית מהמאפיינים אשר קיימים בתוך מצלמות אלו, ולפיכך אנו ממליצים בחום להסביר למוכר בנימוס שאתם מעוניינים במצלמה פשוטה וזולה בהרבה מאלו שהציע לכם עד כה. זאת מאחר ועל כל מאפיין מקצועי שכזה אשר טמון במצלמה המקצועית תשלמו עוד כסף רב, ולעולם לא תעשו בו שימוש. אין מה לעשות, כאשר עומדים להוציא הוצאה גבוהה של מספר אלפי שקלים על מצלמה צריך לדעת מהם הצרכים שלכם ולמה אינכם זקוקים על מנת לא להוציא כספים מיותרים. אם כן, לאילו מאפייני מצלמות כן זקוק הצלם המתחיל?

 

 

מצלמות – התמונה בצלם, לא במצלמה...

 

מילת המפתח של מצלמות לצלמים מתחילים היא פשטות. זאת מאחר ותמונה טובה איננה תלויה דווקא במצלמה – היא תלויה בעיקר בצלם עצמו, ובמידה מסוימת באובייקט הצילום. לפיכך, על הצלם המתחיל לשאוף לרכוש מצלמה אשר תסייע לו עד כמה שניתן להוציא את התמונה הטובה ביותר, עם כמה שפחות הסתבכויות. הנה סוד קטן שלא תשמעו הרבה בקרב מוכרי מצלמות - כמעט ולא קיימות מצלמות גרועות כיום. בין אם קיימת התלבטות בין nikon d90 לבין canon sx2000, או כל סוג אחר של מצלמות אין זה משנה כל כך – למרבית המצלמות ברמת המתחילים נתונים דומים (כאשר כל אחת מצטיינת במידה מסוימת בתחומים שונים מהמתחרות) וכולן כמעט מאפשרות הפקת תמונות מרהיבות.

מה שחשוב הוא לבחור מצלמה שתאפשר לצלם עצמו לצלם בנוחות המרבית וליהנות מחוויית הצילום – יש לבחור מצלמה אשר תהיה נוחה לאחיזה, בעלת תפריט אפשרויות פשוט ונהיר וסקירה זריזה של דוגמאות צילום של המצלמה ברשת תראה לכם אם התמונות שמצלמת מצלמה זו ותוכלו להחליט אם זו לטעמכם או לא. במילים אחרות – בכל הנוגע לבחירת מצלמות לצלמים מתחילים, הכי חשוב שתבחרו מצלמה שאתם מרגישים שתוכלו לעבוד איתה בנוחות. אם תחליטו יום אחד שאתם מעוניינים להפוך להיות צלמים מקצועיים – או אז ההתלבטות בין מצלמות תהיה משמעותית הרבה יותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב