דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Canon 5D - תחילתה של אגדה 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 4691 פעמים ]

 

כל אדם שמבין בתחום מצלמות דיגיטליות בוודאי כבר שמע על Canon 5D. תחת שם זה הוציאה חברת Canon שתי מצלמות אשר מיועדות לצלמים מקצועיים שלוקחים את הצילום ברצינות ולכן זקוקים למצלמה בעלת ביצועים חזקים ונוחה לתפעול.

מצלמה ראשונה בסדרה, Canon 5D, יצאה לפני כשלוש וחצי שנים והייתה פורצת דרך בתחום זה של מצלמות דיגיטיות למקצוענים. בשנה שעברה הכריזה Canon על יורשתה של מצלמה זו והכריזה על Canon 5d Mark II. בשורות הבאות נסקור את שתי המצלמות ונבחן את ביצועיהן.

 

Canon 5D – מקצועיות נטו

 

מצלמות קנון מאז ומעולם נחשבו לפורצות דרך. Canon 5D הראשונה יצאה בשנת 2005 והצדיקה מוניטין זה של מצלמות קנון. המצלמה הצטיינה בשלל נתונים מרשימים לזמן יציאתה, ולמעשה עדיין מקדימה את מרבית המצלמות הקיימות כיום בשוק המצלמות הדיגיטליות – סנסור בגודל של 35 מ"מ ברזולוציה של 12.8 מגה פיקסל במצלמה בגודל קומפקטי, אפשרות לחיבור עדשות שונות, בין אם עדשות קנון ובין אם עדשות של חברות אחרות (אם כי לאופציה האחרונה נדרש מתאם) והיכולת לשמור עד 9,999 תמונות בספריה אחת (זאת בניגוד למאה תמונות בספריה אשר היו המקובל בזמנו). תודות לנתונים אלו ועוד, נחשבה Canon 5D כמצלמה מקצועית במחיר שווה לכל נפש.

 

Canon 5D – הדור הבא

 

כאמור, בשנה שעברה הכריזה קנון על היורשת ל- Canon 5D, ה- Canon 5D Mark II. מצלמה זו המשיכה את קו המצויינות שהציגה אחותה הבכורה שלוש שנים קודם לכן, וכוללת שיפור בכל הנתונים, בין היתר בסנסור ברזולוציה של 21 מגה פיקסל. תפריטי השליטה על המצלמה השתכללו והפכו להיות נוחים יותר משל מצלמת Canon 5D המקורית, ומומחי צילום שונים שיבחו במיוחד את מבנה המצלמה הנוח והעדשה המובנית בה. כמו כן, צילום הוידאו במצלמת ה- Canon 5D Mark II מציג ביצועים פורצי דרך. לפיכך, חובבי צילום בכל העולם מיהרו להכריז על מצלמת Canon 5D Mark II כקניה אשר מצדיקה את ההשקעה.

 

Canon 5D מודל 2005 או 2008 – מה עדיף?

 

כאמור, סדרת מצלמות Canon 5D הינן מצלמות אשר נחשבות כמצלמות מקצועיות לצלמים רציניים. שתי המצלמות שבסדרה הינן בעלות נתונים מתקדמים, ביצועים מרשימים ושתיהן נמכרות בחנויות הצילום המובחרות.

 

מה עדיף לרכוש אם כן, מצלמת Canon 5D מודל 2005 או 2008? התשובה לשאלה זו טמונה בתקציבו האישי של כל צלם – מן הסתם המצלמה החדשה בסדרת Canon 5D תהיה יקרה יותר מהדגם הישן יותר אולם היא בעלת הביצועים הגבוהים מבין השתיים. אף על פי כן, מצלמת Canon 5D המקורית עודנה חיה ובועטת ונתוניה נחשבים כמתקדמים ביותר גם כיום, שלוש שנים לאחר יציאתה לשוק.

 

הרשת מלאה בביקורות השוואתיות בין שני הדגמים וכל המסקנות זהות – מצלמת Canon 5D Mark II היא המתקדמת והטובה מבין השתיים אולם יקרה יותר, אך אין אף צלם מקצועי אחד אשר מאוכזב ממצלמת ה- Canon 5D המקורית שרכש לפני שלוש שנים.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב