דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרושים - מציאת עבודה בגיל השלישי 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 672   [ נצפה 2649 פעמים ]

 

הורינו שיחיו, או כל זוג הורים אחר, התברכו בכישרון אחד סמוי בו כולנו, בני האדם מתיימרים להתנחם. זהו כושר השרידות, היכולת להרים את הראש מעל פני המים גם בימים הקשים ביותר. אך בעוד למרבית האדם יש את היכולת לפתח עצמם מבחינת תעסוקה, בישראל של היום, בגיל המבוגר קשה יותר ויותר לענות למודעות דרושים וזאת ממש לא מטעמים אובייקטיביים... אז איך בכל זאת עונים למודעת דרושים תוך הגדלת הסיכוי? על כך במאמר הבא.

 

מה הסיפור בעצם?

ישראל שנת 2009 היא עדיין מדינה בה כבוד כלפי המבוגרים בחברה הוא ערך שיש מדברים בו, אך למרות שלפחות מעל פני השטח דברים נראים כמתנהלים היטב, מתחת, המים עכורים. כיום, יותר ויותר חברות מעדיפות דם רענן וצעיר על פני ניסיון וותק, והמושג יין ישן ישתבח טעמו כבר לא משחק תפקיד של ממש. כיום, ואולי בשל מצב המשק בעיקר, על כל מודעת דרושים ישנם מספר רב של פונים. אך בעוד בעבר הרחוק וגם זה שעוד נראה לעיין היה למעסיק את העניין לשלב עובדים מהגיל השלישי בעבודה, כיום המצב דיי שונה ומודעות דרושים פונות בעיקר לצעירים בגילם.

 

אז מהן הדרכים לנצח את הסטטיסטיקה?

בראש ובראשונה לא לוותר, שמרו על ראש זקוף ושלחו קורות חיים לכל משרת דרושים שמתפרסמת בעיתון או בשרותי לוח דרושים באינטרנט. היו קפדנים לשלב כל פרט חשוב בקורות החיים שלכם. לפריטים בעלי עניין וניסיון יש עדיין ערך רב בעניי המעסיקים. הקפידו כי פריטי המידע שאתם משלבים בענותכם למודעת דרושים ובקורות החיים יהיו רלוונטיים, אם הנכם בני שישים, יהיה זה מיותר לציין, כי את בית הספר התיכון בוורשה סיימתם בהצטיינות. אל תתביישו, היעזרו בשרותי משכתב קורות חיים. אין מה לעשות, קצב החיים השתנה וכמו שהיום מודעות דרושים הינם חלק בלתי נפרד מהחיים של כל מחפש עבודה כך גם מקומות עבודה דורשים שיתייחסו לשיטת הגיוס שלהם. אל תנוחו על זרי הדפנה, יש לכם עוד מה לתרום ובטח שיש לכם עוד מה ללמוד. זהו את הטון המוביל, מהם המקצועות בתחום עיסוקכם בהם יש פרסומי דרושים רבים, לאחר מכן התאימו עצמכם לתחום שהתפתח – קראו באינטרנט, הירשמו לקורס – רק כך תוכלו לאשש בראיון את הטענה שהינכם עדיין רלוונטיים.

 

מי אמר שלחפש עבודה זה דבר קל?

גם בימינו אנו, חיפוש עבודה, ובטח עבודת מהנדס תוכנה לאנשים בגיל השלישי זה לא עניין של מה בכך. זוהי מטלה קשה הדורשת מעוף ויצירתיות רבה וכמו כן לא מעט תעוזה. אז איך הופכים מודעת דרושים סטנדרטית לעבודה מהנה גם בגיל השלישי? מתחילים ללקט מידע, אוספים מאות ואפילו אלפי מודעות דרושים ושולחים אליהן קורות חיים. באינטרנט למשל ישנם לוחות דרושים המפרסמים לפחות פעם ביום מגוון הודעות דרושים אשר עשויות לענות לקריטריונים שבחרת. מן העיתונות ניתן לדלות עוד מודעות דרושים אשר עשויות לשפר את סיכויי ההצלחה שלך. את קורות החיים למקומות העבודה הללו יש לשלוח בפקס בדרך כלל ולא במייל. ניתן להתקשר למקומות עבודה שפרסמו מודעת דרושים וכן להסתובב מבלי להתבייש גם באזורי תעשייה ואזורי הייטק מוצהרים על מנת לחפש מודעות דרושים התלויות על החלונות של העסקים. לאלו מאיתנו שאינם חוששים ממבטים סקרניים, מומלצת ביותר השיטה הבאה – כניסה לחברות גדולות (אפילו במידה ולא פרסמו מודעת דרושים) ונקיטת יוזמה, פשוט לשאול היכן נמצא מנהל כח האדם. במידה וקיבלתם תשובה, סביר להניח כי הדרך למשרדו תהיה קצרה בהרבה ממה שציפיתם וכך כנראה תגלו כי חברות הנוקטות מדיניות מאפשרת, יהיו ליברליות יותר בקבלת עובדים מהגיל השלישי. במקרה שבחרתם בדרך זו, עליכם לזכור כי החברה לא פרסמה כלל מודעת דרושים, על כן הרושם אותו תעשו ברעיון, הוא שיפתיע את הצד השני ורק כך יהיה אפקטיבי  ובפרט שיהיה רב יותר.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב