דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות השמה - למה ? איך ? וכמה? 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2430 פעמים ]

 

חברות השמה הביאו לשינוי של ממש בעולם התעסוקה בעשורים האחרונים. שינויים אלו הם ביטוי לרפורמות ברמת המאקרו וכמו לכל שינוי – גם כאן ישנם יתרונות והם מתקיימים לצד חסרונות. מחד, חברות השמה חוסכות למעסיקים ולמחפשי עבודה תהליכים ומשאבים, מאידך גיסא,  ישנה ביקורת נוקבת על מתכונת מיקור החוץ עליהן מושתתות חברות ההשמה.

ישנם עוד טיעונים רבים לכאן ולכאן, אולם בין אם אתה בעד או נגד אופן פעילותן של חברות השמה אלו, הן מהוות דרך יעילה למציאת עבודה כמו גם עבור מעסיקים אשר נמצאים בעיצומו של חיפוש עובדים. כעת נשאלת השאלה – כיצד ניתן לייעל עוד יותר את תהליך מציאת העבודה דרך אותן חברות השמה ?

 

חברות השמה – להפיק את המרב

 

ראשית חברות השמה נוטות להתמקצע בתחום מסוים של תעסוקה. ישנן חברות המתמחות בתחום של השמה להייטק ישנן כאלו שמתמחות בהשמת בכירים וכן הלאה. כך שאם אתה במקצועך מהנדס אין טעם לפנות לחברות השמה שמתמחות בהשמת כלכלנים, למשל. יש לפנות לחברות השמה המתמחות בתחום המקצוע שלך בלבד !

 

שנית, על מנת שאתה, כמחפש עבודה, תוכל לייעל את תהליך חיפוש העבודה דרך אותן חברות השמה עלייך להבין כי חברות ההשמה מקבלות עשרות אם לא מאות קורות חיים מדי יום, במיוחד בימים של משבר כלכלי בהם שיעורי האבטלה מטפסים מעלה. מה שמטיל על מחפש העבודה את האחריות לבלוט בין כל קורות החיים הזורמים אל חברות ההשמה. איך עושים זאת? יש כמה דרכים בהן ניתן לייצר יתרון על פני מועמדים אחרים.

כך למשל, כדאי לפנות אל חברות השמה  באמצעות שליחת קורות חיים ובנוסף לצרף מכתב מקדים שמתאר בצורה אטרקטיבית את הפוטנציאל, היכולת והניסיון שלך. במידה ואתה עותר למשרה מסוימת חשוב לסדר את קורות החיים שלך כך שיתאימו לדרישות המשרה ויבליטו את היתרונות שלך והרלוונטיות שלך לסוג המשרה שלה אתה עותר.

וזה לא נגמר כאן, בנוסף, יש טעם להתקשר אל חברת ההשמה ולהתוודע אליה ואל מנהלי ההשמה, ליצור קשר ראשוני טוב, להתיידד עם מי שאחראי על ההשמה ולוודא כי קורות החיים שלך הגיעו ליעדם.

כך שגם אם לא תקבל את המשרה הזו, תהיה בתודעתה של מנהלי ההשמה מה שיגדיל באופן משמעותי את ההסתברות כי בעתיד יחזרו אלייך עם אפשרויות  אחרות.

 

דבר נוסף שיכול לסייע לך לייעל את תהליך מציאת עבודה דרך חברות השמה הוא הכנה מוקדמת. חשוב מראש על שכר הרצוי לך, חשוב כיצד לפתוח בשיחת חולין נעימה עם מנהלי השמה בכל אותן חברות השמה  אליהן אתה פונה, דע מראש את הזמינות שלך והיקף המשרה רצויה לך, ואם נוספו אלמנטים נוספים לחייך במשך הזמן – התקשר ועדכן את מנהל ההשמה שלך. כך למשל אם עברת דירה או שלפתע אתה מוצא עצמך מוכן להעתיק את מקום מגורייך למען משרה זו או אחרת – יש טעם לעדכן את חברת ההשמה על כך. ייתכן ושינויים אלו – הם הפתרון למציאת המשרה נכספת.

 

אם כן, נראה כי אין זה משנה מה העמדה שלנו כלפי חברות השמה, יש ביכולתן לעזור לנו למצוא עבודה. אם תפעל לפי ההמלצות שלנו תוכל לייעל את תהליך מציאת העבודה דרך חברות אלו ולקרב עצמך צעד נוסף לעבר המשרה המיוחלת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב