דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרושים לעבודה - הדרך שלך להצלחה 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 2537 פעמים ]

 

 

לוחות דרושים וחיפוש עבודה:

אנשים רבים מחפשים עבודה, בכל מיני מקומות. לא רק מובטלים או מחוסרי עבודה מחפשים הזדמנויות חדשות בלוחות דרושים - גם אנשים שמנהלים קריירות משגשגות, יודעים שניהול קריירה בשוק העבודה המודרני, תלוי בחיפוש מתמיד אחר קידום ושדרוג המשרה. כדי למצוא את מירב האפשרויות, כדאי לחפש את עתידכם בלוח דרושים לעבודה. בשוק העבודה של ימינו, הכשרת העובד, השכלתו ובעיקר הניסיון הקודם שלו, הם נכסים שיעזרו לו בבואו למצוא את המשרה הנחשקת עבורו.

 

שדרוג הקריירה – מפתח לשינוי מהותי בחיים

 

שדרוג הקריירה לאנשים עובדים, או מציאת עבודה חדשה לאנשים שאינם עובדים, היא לא רק מקור פרנסה; מדובר בשדרוג המעמד החברתי ובאפשרויות רבות יותר הנפתחות בפניכם. ניקח לדוגמא, מהנדס תוכנה שעובד בחברת תוכנה גדולה. בהרבה מקרים, הייחודיות והערך המוסף שלו כאינדיבידואל, נשחק תחת המנגנון הגדול של התאגיד או החברה. גם אם הוא מרוויח יפה, ומקבל תנאי העסקה טובים, הוא עדיין יכול להיות מתוסכל ולהרגיש לא ממוצה בעבודתט. במקרה והוא יחליף את מקום העסקתו בחברה אחרת, ייתכן שבה יוכלו להתבטא כישרונותיו הייחודיים בצורה מיטבית יותר. לכן, לא מדובר רק במקום העבודה, אלא במפתח להרגשה כללית טובה ומוצלחת בחיים.

 

בעבר, ארגונים גדולים כמו חברות ממשלתיות או פרטיות, נהגו לקלוט לתוכן עובדים לתקופות ארוכות עם זכויות מלאות, במילים אחרות, נכנסים לעבוד אחרי הצבא ועוזבים רק אחרי הפנסיה. כיום, שוק העבודה בישראל השתנה והפך להיות דינאמי בהרבה. בימינו, בהחלט מקובל לשנות את מקום העבודה פעם או פעמיים במשך שנות העבודה הארוכות.

 

קריירה חדשה – הנה אני בא

 

כאשר אדם מצוי בשלב של חיפוש עבודה, הוא מן הסתם יחפש לוח דרושים או אתר דרושים, ויתחיל לבדוק מה רלוונטי עבורו. רצוי מאוד להתייחס ברצינות לשלב חיפוש העבודה, ולהקדיש לו זמן ומאמצים מסודרים. ראשית, כדאי להוריד את כל אותן מודעות דרושים שלא מתאימות לכם; בין אם מדובר בעבודות המוצעות במקומות המרוחקים מביתכם, מודעות דרושים למקצועות שאינם עוסקים בכישוריכם או עבודה שאינכם מעוניינים לעסוק בה. באתרי דרושים ברשת האינטרנט, קיימות אפשרות סינון מראש של המודעות שאינן רלוונטיות לכם, ולמצוא באופן מיידג מודעות דרושים רלוונטיות לכם. לאחר שבררתם את המודעות, תצטרכו ליצור קשר עם מפרסמי המודעה. יצירת קשר עם מפרסמי מודעות דרושים, כרוכה כמעט תמיד בשליחת קורות חיים בדואר-אלקטרוני או בפקס. בכל מודעת דרושים תמצאו את הפרטים הרלוונטיים ליצירת קשר.

 

איך יוצרים קורות חיים:

 

בטופס בודד, שאורכו לא עולה על עמוד אחד, המועמד לעבודה צריך לסכם את הניסיון, ההשכלה והתכונות, שהופכות אותו למועמד המתאים ביותר למשרה המוצעת במודעת דרושים. במודעות דרושים רבות, יש הגדרה מראש של דרישות, תכונות אופי ורמת השכלה, שבלעדיהן לא ניתן יהיה להתקבל לעבודה המוגדרת. כדאי לחשוב על יצירת טופס קורות חיים עבור כל מודעה בנפרד, בה יודגשו פריטים אחרים מתוך קורות החיים שלכם בהתאם למודעה ולדרישותיה. חשוב לשים לב שמודעות דרושים רבות, מבקשות לפתות עובדים בעלי ניסיון והשכלה לעבור לעבוד בחברה המפרסמת, ולעיתים הן מפעילות על הקורא מניפולציות פרסומיות, אפילו שמדובר  במודעת דרושים בלבד.

 

חיפוש עבודה – לא לשכוח להתכונן לראיון

 

עניתם על מודעת דרושים? כל הכבוד, אך מודעות דרושים הן רק תחילת הסיפור. אחרי ששלחתם את קורות החיים שלכם, תדרשו להגיע לראיונות עבודה עם מפרסמי מודעות דרושים, ומומלץ לתאם מספר ראיונות עבודה בתקופה קצרה, אך עם מרווחי זמן שיאפשרו לכם להגיע ממקום אחד למשנהו, מבלי להיות בלחץ לפני הראיון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב