דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתרי דרושים - מהפכת האינטרנט 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 663   [ נצפה 3480 פעמים ]

מהפכת האינטרנט שסחפה את כולנו בעשר השנים האחרונות הביאה עימה גם שוק רחב ומגוון של אתרי דרושים ששינה את כללי המשחק בשוק זה כפי שהכרנו אותו עד אז.

 

אם עד לפני כמה שנים נאלצו מחפשי העבודה לרכוש מספר עיתונים רק בשביל החיפוש המתיש בין דפיהם של מוספי דרושים למינהם אז היום די בהקשת עכבר ועולם שלם של מודעות חיפוש עבודה נפרש בפנינו. היתרונות הם עצומים. קודם כל זה חוסך מאיתנו קנייה של עיתון שלם רק עבור מודעות הדרושים שבו. בנוסף, באתרי דרושים נחסך מאיתנו זמן רב משום שניתן להגדיר את החיפוש שלנו על פי תחום, גודל מישרה, מיקום, גובה שכר וקטגוריות נוספות שממקדות את החיפוש ומונעות מאיתנו את העבודה הסיזיפית של מיון המודעות. יתרון נוסף, ואולי המשמעותי מכולם הוא ההתעדכנות הדחופה של אתרים אלו. אתרי דרושים מתעדכנים כל הזמן, ובימינו כשעל כל משרה שמתפנה בשוק העבודה קופצים מייד מועמדים רבים חשוב להיות עם היד על הדופק. לרוב, קורות חיים שנשלחים בשעה הראשונה לפרסום המודעה מעלים מאוד את הסיכוי למענה מצד הגוף המפרסם.

 

אתרי דרושים באינטרנט – בואו נעשה סדר

 

כדי לעשות מעט סדר בעולם אתרי הדרושים נחלק את אתרים אלו לחמש קבוצות עיקריות. הקבוצה הראשונה היא קבוצת האתרים של העיתונים הגדולים כמו ynet של ידיעות אחרונות או nrg  של מעריב. באתרים אלו תוכלו למצוא מדור דרושים ובו גם מודעות הלקוחות מהעיתונים הכתובים עצמם. בניגוד לעיתונים הרגילים מודעות אלו מתעדכנות בתדירות גבוהה מאוד וזהו יתרונם של העיתונים המקוונים. אתרים אלו גם מאפשרים להגדיר את החיפוש על פי קטגוריות שונות ולמקד אותו על פי הצרכים של כל מחפש עבודה.

 

הקבוצה השנייה היא אתרי דרושים מסורתיים. אתרים אלו הם אתרים המיועדים אך ורק למחפשי העבודה. השימוש בהם הוא חינם, מגוון המשרות רחב, וגם הם מאפשרים הגדרות חיפוש שונות על פי קטגוריות. הם מתעדכנים בתדירות גבוהה ומאפשרים שליחת קורות חיים דרך האתר, פעולה החוסכת זמן נוסף על שליחת מיילים.

 

הקבוצה השלישית כוללת את אתרי חיפוש העבודה בתשלום. זהו גל של אתרים שצובר תאוצה לאחרונה ומשנה את כללי המשחק. אתרים כמו Alljobs , Jobmaster או Msnjobs גובים עבור השימוש בהם דמי מנוי חודשיים. באתרים אלו תוכלו למצוא משרות הבלעדיות רק להם, שירותים שונים של עדכונים יומיים למייל ועוד. עדיין קשה לשפוט את האפקטיביות שלהם לעומת אתרי הדרושים החינמיים, את זה צריך כנראה להשאיר לגולשים מחפשי העבודה.

 

 

אתרי דרושים -  חידושים אחרונים

 

על הקבוצה הרביעית נמנים אתרי דרושים של חברות ההשמה וכוח האדם. באתרים אלו פשוט לוקחת חברת ההשמה את מאגר העבודות הפנויות שברשותה ומעבירה אותו בצורת מודעות לאתר האינטרנט שלה.

בקבוצה החמישית ניתן למצוא את החידוש האחרון בתחום אתרי דרושים באינטרנט – זירת פעילות של מחפשי עבודה ומעסיקים. אתרים אלו מאפשרים למחפשי העבודה לפתוח כרטיס אישי, להציג את כישוריהם, לצרף מכתבי המלצה, גיליונות ציונים, תיקי עבודות ואפילו קטעי וידאו מצולמים בהם הם נדרשים להציג את עצמם. באתרים אלו פונים המעסיקים באופן אקטיבי למועמדים לאחר שנחשפו לכל המידע הנ"ל. התהליך הזה חוסך זמן רב לשני הצדדים ומתגלה כיעיל מאוד.

חיפש עבודה אם כן הוא תהליך כלל לא פשוט, במיוחד בימים אלו. אבל צריך לזכור, האופציות הן רבות וחיפוש נכון יכול להביא אתכם אל המשרה הנחשקת. בהצלחה.  

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב