דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורקס: הין היפני והפאונד הבריטי מתחזקים 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1745 פעמים ]

בשוק המטח העולמי, הפורקס, הין היפני התחזק במהלך הלילה ובסוף השבוע וזאת על רקע תוצאות הבחירות ביפן אשר הצביעו על כך כי מפלגת השלטון סיימה את כהונתה ומפלגת הדמוקרטים צפויה לרשת אותה.

הערכות בשווקים הינם כי מפלגת הדמוקרטים תצעיד את כלכלת יפן לדרך חדשה, דבר אשר עודד את הין במהלך הלילה

במסחר במט"ח נחלש הדולר הקנדי מול הדולר האמריקאי וזאת על רקע הערכות אשר השמיע בכיר בבנק המרכזי בקנדה לפיהם יש מקום לדאגה מכך שהמטבע המקומי התחזק בתקופה האחרונה.

לדעתו התחזקותו החדה תעיב על הגידול בקנדה מאחר וסוחרים רבים רואים במטבע הקנדי כסלע יציב להשקעותיהם ובכך תולים בו תקוות רבות מעבר ליכולתו, דבר אשר עלול להזיק בהמשך.

שיעור האבטלה בעולם ימשיך לעלות בשנת 2010 ואולי גם ב-2011. כך מעריך יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס-קאהן. זאת, למרות ההתאוששות שמסתמנת בכלכלות המדינות המפותחות.

"עלינו להמשיך לפעול על מנת להבטיח את ההתאוששות במחצית הראשונה של השנה הבאה. אך גם אם היא תבוא, שיעור האבטלה ימשיך דרכו מעלה" אמר שטראוס-קאהן בראיון לעיתון יווני.

מחיר הנפט עלה ביום שישי ב-0.3% השקולים ל-25 סנט ל-72.74 דולר לחבית, אבל ירד שבוע שעבר ב-1.6% - כך עולה ממגמת המסחר בחוזים העתידיים למסירה בחודש אוקטובר בבורסת הסחורות בניו-יורק. מגמת המסחר הייתה הפכפכה, וטווח המסחר נע בין 71.78 דולר ל-73.52 דולר לחבית.

הפאונד. ביום שישי, רשם הפאונד עלייה בשוק המט"ח בעקבות נתונים שמצביעים על כך שהכלכלה בבריטניה התכווצה בקצב איטי מן הצפוי. האנליסטים ציפו לירידה של 0.8% במהלך הרבעון הראשון של השנה, אולם הופתעו לטובה בירידה של 0.7% בלבד.

למרות החדשות הטובות לכאורה, כלכלת בריטניה נמצאת כיום במצב לא טוב ביחס למדינות המתועשות האחרות. צרפת, גרמניה ויפן, יצאו כולן מן המיתון במהלך חודשי אפריל-יוני.

בסגירת יום המסחר, ירד הפאונד ב-0.9% מול הדולר של ארה"ב, עלה ב-0.2% מול היורו (0.8789), עלה ב-0.2% ביחס לפרנק השוויצרי (1.7236), ב-0.25% מול הין היפני (152.18) וב-0.3% מול הדולר הקנדי (1.7753).

דולר ארה"ב. מפולת של נתונים ופרסומים בעולם כולו, חיוביים ושליליים, הותירו את הסוחרים בשוק הפורקס מבולבלים מעט ותוהים על אודות מצב הכלכלה העולמית.

אי ודאות זו הקפיצה שוב את הערכים של הדולר האמריקני ביום שישי. הירידה הממשית היחידה שנחל הדולר הירוק הייתה מול הדולר האוסטרלי, שהרקיע מעלה בעקבות עלייה במחירי הנפט.

בסגירת יום המסחר, עלה הדולר ב-0.3% מול היורו (1.4301), ב-0.1% מול הין היפני (935.54), ב-0.3% ביחס לדולר הקנדי (1.0912), ירד ב-0.32% ביחס לדולר האוסטרלי (0.8409), עלה ב-0.5% מול הדולר של ניו זילנד (0.6838), ועלה ב-0.03% מול הפרנק השוויצרי (1.0594).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב