דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי קואצ'ינג - קריירה של שליחות ועזרה לאחרים 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 5822 פעמים ]

 

לימודי קואצ'ינג או לימודי אימון אישי,  אינם עוד מסלול לימודים שמלמד מקצוע או מעביר ידע בתחום מסויים. לימודי קואצ'ינג הם השלב הראשון בקריירה של שליחות ויצירת שינוי לטובה בחייהם של אחרים.

קואצ'ר הוא היועץ, הפסיכולוג, המדריך. הוא מדרבן, הוא מעודד. החיים משתנים ברגע שקואצ'ר נכנס לחייו של אדם אחר. הוא לא עושה עבור אף אחד את העבודה הקשה של שיפור החיים, אבל הוא מלווה את אלו שזקוקים לעזרתו ומראה להם את הדרך עד שיגיעו ליעדם. מיהם האנשים המתאימים להיות קואצ'רים? ומה בעצם לומדים במסלול לימודי קואצ'ינג? בשורות הבאות ננסה לענות על שאלות אלו.

 

 

לימודי קואצ'ינג – לאנשים שמבינים דבר או שניים על החיים

 

לימודי קואצ'ינג אינם קונבנציונאליים. קיימת חשיבות לתארים ודיפלומות של המועמד ללימודים, אולם לא בכך העיקר. לימודי קואצ'ינג נועדו לאנשים שמבינים את החיים, אנשים שניסיון חייהם הציב אותם במצבים שונים איתם הם נאלצו להתמודד, שחוו קשת רחבה של רגשות בחייהם, ושלא נתנו לחוכמה הטמונה בקשיים לחמוק מעיניהם. במילים אחרות, לימודי קואצ'ינג נועדו לאנשים אשר יכולים להזדהות עם קשייהם של המאומנים שלהם, לכבד את האתגרים הניצבים בפניהם ולהבין את הרגשות שהם חווים.

אף על פי כן, כשם שהקואצ'ר סימפטי ואמפתי לרגשות וצרכי אחרים, עליו גם להיות אדם חיובי ופעיל בעל גישה אקטיבית לחיים. עליו לדעת תודות לניסיונו מתי יש לחצות את הגבול בין האזנה אוהדת לדחיפה לפעולה, שכן פעמים רבות מאומנים מוצאים את עצמם שקועים ברגשותיהם וקשייהם, ולפיכך פסיביים ביותר.

תכונה חשובה נוספת שחשוב שתהיה למועמד לקראת לימודי קואצ'ינג היא היכולת להיות מודל לדוגמא. אין הכוונה שעליו להיות מיליונר או בעל מקצוע מכובד ותארים מתקדמים. הכוונה בהיותו של אדם מודל לדוגמא טמונה ביכולתו להתמודד עם קשייו ורגשותיו שלו תוך שמירה על גישה חיובית וידיעה כי אין קושי או בעיה שלא ניתנים לפתרון. במילים אחרות, לימודי קואצ'ינג הם מסלול לימודים לאנשים שמבינים את החיים.

 

 

לימודי קואצ'ינג – לימודים שמשנים חיים

 

בארץ קיימים מספר עשרות מוסדות לימוד בהם מתקיימים לימודי קואצ'ינג. לכל מוסד לימוד שכזה תוכנית לימודים משלו, אולם קיימים בהם תחומים משותפים רבים. לימודי קואצ'ינג הוא קורס בין 120-160 שעות אקדמאיות. במהלך הקורס נלמדות טכניקות רבות אשר ישמשו את הקואצ'ר במהלך הקריירה שלו – החל מטכניקות הקשבה והתחברות רגשית, דרך אופן בניית תוכנית אישית להצלחה ועד לדרכי התמודדות עם משברים ולחצים. כמו כן, קורסים רבים מאפשרים לסטודנטים שלהם להתמחות בנושאים שונים, כך שניתן להתמחות בזוגיות, עבודה ופרנסה, אימון אישי או קבוצתי, ועוד. הלימודים מתקיימים בחלקם בכיתה, אולם באחוז ניכר מהקורסים חלק ניכר ממסלול הלימודים הוא מציאת מאומן אחד או יותר במהלך הקורס, אותו יש להנחות. באם השלים הסטודנט את כל חובותיו בהצלחה, עם סיום קורס לימודי קואצ'ינג יוסמך הסטודנט להיות קואצ'ר ולהתחיל בקריירה משלו בתחום.

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.
http://www.seoisrael.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב