דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי מחשבים - מורה נבוכים 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 668   [ נצפה 2484 פעמים ]

 

לימודי מחשבים הם תחום נרחב ומגוון. כיום פועלים בארץ עשרות בתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות המציעים לנו מגוון אין סופי כמעט של מסלולי לימודי מחשבים. במאמר זה נסקור כמה עקרונות פשוטים שיעזרו לכם לבחור מסלול לימודי מחשבים אופטימאלי.

 

לימודי מחשבים – קורסים פרטניים

 

השאלה הראשונה שעליכם לשאול בבואכם לבחור מסלול לימודי מחשבים היא- במה אתם מעוניינים להתמחות? אם ברצונכם ללמוד עיצוב גראפי ממוחשב למשל אין שום טעם לגשת ללימודי מדעי המחשב לתואר ראשון.

במידה ואתם מעוניינים להתמחות בתחום ספציפי, תוכלו לבחור אחד מבתי הספר או המכללות המציעים לימודי מחשבים במסלול מקוצר ויעודי. תוכלו להתרכז בלימוד של בניית אתרים, בדיקות תוכנה ידניות ואוטומטיות, תכנות בשפה מסוימת, הטמעה ויישום של תוכנות ERP ו-CRM, טכנאות מחשבים, ניהול רשתות ועוד.

לימודי מחשבים יעודים יביאו אתכם ליעדכם במהירות ובקלות יחסית (אחרי הכול לימודי מחשבים אף פעם אינם קלים). מסלול הלימודים ממוקד, משופע בתרגילים וסימולציות ומאפשר לכם לרכוש מקצוע נחשק בזמן קצר יחסית.

 

לימודי מחשבים – הזוהר שבתואר

 

לימודי מחשבים לתואר בוגר במדעים (B.Sc) הוא אחד המסלולים המבוקשים והיוקרתיים ביותר בכל אוניברסיטה או מכללה. מסלול לימודים קשה ומאתגר זה נועד לאלו שמעוניינים להכיר את עולם המחשבים לעומק. לימודי מחשבים ולימודי הנדסת מחשבים לתואר יאפשרו לכם להכיר את המחשב לכל חלקיו כמו גם את המודלים והאלגוריתמים המניעים אותו.

 

הדילמה הראשונה בפניה תעמדו אם תבחרו במסלול זה היא- מכללה או אוניברסיטה. אין תשובה נכונה לשאלה זו אולם חשוב לזכור- מכללה המציעה לימודי מחשבים ומוכרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה אינה נופלת מאוניברסיטה.

ראשית, תנאי הקבלה למכללות הם לרוב נוחים יותר. מעבר לכך, מכללות הן גמישות יותר ומציעות מסלולי התמחות שלא תוכלו למצוא באוניברסיטאות. באופן כללי, עדיף לבחור מכללה שמקושרת למוסדות השכלה מהמעלה הראשונה כמו הטכניון או האוניברסיטה העברית בירושלים קשר שמשמעו מרצים מעולים ומסלול לימודים איכותי. הדעה הרווחת היא שלימודים במכללה הם יקרים יותר. אולם, תוכלו למצוא בקלות מכללה המציעה לימודי מחשבים בשכר לימוד זהה לזה של אוניברסיטה.

 

לימודי מחשבים – גיוון לכל אורך הדרך

 

אם תבחרו במסלול לימודי מחשבים לתואר יש לכם עוד לא מעט עבודה. מסלול הלימודים אומנם כולל מספר לא מבוטל של קורסי חובה אולם, במהלך הלימודים תדרשו לבחור לכם קורסים מתקדמים שיאפשרו לכם להגיע לדרגה של מומחים בתחום זה או אחר.

קורסי הבחירה הם חלק מהותי ביותר במסלול לימודי מחשבים לתואר והם יכולים לקבוע את תחום עיסוקכם לשנים רבות. חשוב לא להקל ראש בבחירה, לנסות ולהתוות לעצמכם נתיב מסודר של לימודי מחשבים ולבדוק את תכנית הלימודים של כל קורס וקורס כדי שתוכלו להגיע לבחירה מושכלת. לימודי מחשבים יכולים להיות חוויה מרתקת ונעימה כל עוד תקדישו להם מספיק מחשבה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.
http://www.seoisrael.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב