דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסה אזרחית - נמצאת סביבך בכל רגע 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 3030 פעמים ]

 

הנדסה אזרחית -  נמצאת סביבך בכל רגע

 

הנדסה אזרחית היא המכנה המשותף העומד בבסיס מפעלי בניה והנדסה גרנדיוזיים כגון שדה התעופה בן גוריון, מתקני התפלת מים, מגדל האמפייר סטייט ואפילו הפירמידות במצרים והקולוסיאום שברומא.

הנדסה אזרחית היא המקצוע אשר מאגד תחתיו את התכנון וההוצאה לפועל של מבנים ופיתוח טכנולוגיות שונות המשמשות את האוכלוסיה האזרחית והציבור הרחב, כדוגמת בניינים רבי קומות, נמלי תעופה ונמלים ימיים, תכנון כבישים ומחלפים, בניית מפעלים והמכונות אשר יותקנו בהם ועוד. יש לציין כי הנדסה אזרחית הינה שם כולל למספר רב של תתי תחומים העוסקים בתכנון ופיתוח מיזמי הנדסה לטובת הציבור. בין תתי תחומים אלו ניתן למנות הנדסת תחבורה המתמקדת בפיתוח מחלפים, מסילות ברזל ועוד; הנדסה חקלאית המתמקדת בפיתוח מערכות השקיה וציוד מכני אשר ישמש את החקלאי; הנדסת מבנים המתמקדת בפיתוח מבנים וטכנולוגיות בנייה מתקדמות ועוד.

יש לציין כי אחד מהתחומים המתפתחים ביותר של הנדסה אזרחית בעשורים האחרונים הוא הנדסה סביבתית – תחום ההנדסה אשר מתמקד בפיתוח טכנולוגיות שיעזרו בשילוב האדם עם סביבתו. מהנדסים סביבתיים הם אלו אשר מתמודדים מדי יום ביומו עם בעיות ההתחממות הגלובאלית, משברי מחסור והתפלת מים, פיתוח מערכות טיהור אוויר ושפכים ועוד נושאים אשר קשורים לאיכות הסביבה. לאור כל האתגרים העומדים בפני אנשי הנדסה סביבתית, נראה כי למהנדסים סביבתיים מתפתח תפקיד מפתח בכלכלת העולם בימינו.

 

 

הנדסה אזרחית בישראל – "דברים קשים אנו עושים במהירות. הבלתי אפשרי לוקח קצת יותר זמן"

 

בוגרי הנדסה אזרחית ואנשים המתעניינים בתחום הם אחד הנכסים הגדולים ביותר של מדינת ישראל. בלעדיהם לא היינו מסוגלים להגיע להישגים העצומים בהם מתפארת מדינתנו. הרי בשישים שנים בלבד הצלחנו להפריח את שממת המדבר בעזרת מערכות הובלת והתפלת מים מתקדמות, לבנות ערים משגשגות מאפס, להפוך לחלוצים בתחום הנדסה סביבתית, לספק פתרונות הנדסיים יצירתיים לכל העולם ועוד. מדינת ישראל אם כן התברכה במהנדסים אזרחיים ברמה הגבוהה ביותר בעולם, והיא חייבת להם חלק גדול מהצלחותיה. אכן, צדקו אלו אשר טענו כי בעידן המתקדם בו אנו חיים הגיבורים האמיתיים אינם המצביאים או ההרפתקנים, אלא המהנדסים – תודות לידע האצור בתחומים כגון הנדסה אזרחית יכולה האנושות לצעוד קדימה בשלום ואחווה, ולא עוד במלחמה.

 

 

הנדסה אזרחית – להנדס את העתיד

 

הנדסה אזרחית היא אחד מתחומי הלימוד הנחשקים ביותר במדינת ישראל. זאת מכיוון שתחום כמו הנדסה אזרחית מספק אתגר אישי רב לעוסקים בו, כמו גם משמעות וסיפוק מעבודתם אשר נעשית לטובת הכלל.

יש לציין כי תהליכי הסינון לקבלה ללימודי הנדסה אזרחית הינם מהקפדניים ביותר בארץ והלימודים עצמם תובעניים ביותר – מוסדות הלימוד נדרשים להעביר ידע רב לסטודנטים על מנת להכשיר בסוף התואר את המהנדסים האזרחיים הטובים ביותר שניתן להכשיר. לימודי הנדסה אזרחית נלמדים באוניברסיטאות השונות ברחבי הארץ כמו גם במספר מכללות מובחרות להנדסה. הלימודים נמשכים ארבע שנים ובמהלכם לומד הסטודנט נושאים שונים אשר ישמשו אותו בעבודתו כגון מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, שרטוט, כימיה, ניתוח מערכות, סטטיסטיקה ועוד. כמו כן מוכשר הסטודנט לבצע תכנונים ופיתוח של פרויקטים שונים ולאחר מכן לפקח על הוצאתם לפועל בשטח. יש לציין כי במוסדות לימוד שונים קיים מסלול הנדסאי הנדסה אזרחית. מסלול זה נמשך שנתיים ומאפשר השתלבות בתחום, אולם הוא לא כולל את כל הידע אותו לומדים מהנדסי הנדסה אזרחית.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.
http://www.seoisrael.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב