דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האוניברסיטה הפתוחה - יתרונות מול חסרונות 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 797   [ נצפה 9669 פעמים ]

 

האוניברסיטה הפתוחה זוהי אוניברסיטה ככל האוניברסיטאות בארץ, היא מוכרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה ומעניקה תארים ותארים מתקדמים לסטודנטים שסיימו בהצלחה את דרישות התואר. האוניברסיטה הפתוחה איננה מוסד ייחודי לישראל, גם אם נדמה לכם שכן. אוניברסיטה פתוחה כבר הייתה קיימת בארצות מערביות אחרות והצלחת המתכונת ברחבי העולם הביאה אותה גם אלינו.

 

האוניברסיטה הפתוחה ? יתרונות

 

אחד היתרונות שמבחינים את האוניברסיטה הפתוחה מאוניברסיטה "סטנדרטית" אלו הם תנאי הקבלה. בעוד שעל מנת להתקבל ללימודים באחת האוניברסיטאות בארץ ואף עבור מכללות בארץ ? יש צורך בתעודת בגרות וציון סף במבחן הפסיכומטרי, באוניברסיטה הפתוחה (או בקיצור - או"פ) אין צורך במבחנים אלו. כל מי שחושב שהוא מסוגל ללמוד לתואר אקדמי ? יכול ללמוד באוניברסיטה הפתוחה ולהשלים תואר ראשון ותואר שני - במגוון רחב של מסלולים.

 

יתרון בולט נוסף שנעוץ בלימודים דרך האוניברסיטה הפתוחה הוא חומר הלימוד וליתרון זה מתווסף יתרון נוסף ואני אסביר. לפני פתיחת כל קורס באוניברסיטה הפתוחה מקבל הסטודנט את כל חומר הלימוד, בצורת ספרי לימוד מאורגנים וממוקדים. ספרי האוניברסיטה הפתוחה ידועים ברמתם הגבוהה עד כי מוסדות אקדמיים רבים, שאינם האוניברסיטה הפתוחה, מכוונים את הסטודנטים שלהם לקרוא בהם וללמוד מהם.

היתרון שנגזר מספרי לימוד מדהימים אלו הוא שאין הכרח להיות נוכח בשיעורים המתקיימים בכיתות הלימוד השונות, שכן כל החומר מרוכז בצורה יסודית ומקיפה בספרי הלימוד. למעשה הודות לספרי הלימוד הללו ? כל אדם יכול ללמוד לתואר אקדמי, ראשון או שני, מכל מקום בעולם ובכל שעה שנוחה לו.

 

עוד יתרון בלימודי האוניברסיטה הפתוחה הוא הבירוקרטיה. יתרון זה בולט מאוד במיוחד לאנשים שלמדו באוניברסיטאות "סטנדרטיות". הבירוקרטיה שאוניברסיטאות  "סטנדרטיות" מעבירות את הסטודנטים שלהם למשל בפתח שנת הלימודים ? יכולים לערער עצבים של אדם חזק. תהליך ההרשמה כרוך בריצות ממשרד המרשם למשרד התשלומים, ממשרד התשלומים למשרד הפקולטה שבו אתם עומדים ללמוד ואווי אם שכחתם איזה טופס במשרד שכבר הייתם בו. בנוסף, אם שכחתם אז הרשמה ללימודים אקדמיים נערכת בימי הקיץ הרותחים. אך לא כך הם פני הדברים כאשר בוחרים בלימודים דרך האוניברסיטה הפתוחה. באוניברסיטה הפתוחה כל הבירוקרטיה נעשית דרך הטלפון או המייל ? אין צורך להתרוצץ באוניברסיטה שגודלה כמטרופולין קטן, אין צורך להזיע ? ותמיד יהיה קול חייכני ונעים שישמח לעזור לכם מעברו השני של הקו.

 

יתרון נוסף, הוא שגם אם החלטתם לעבור מן האוניברסיטה הפתוחה למוסד אקדמי אחר ? יחשבו לכם נקודות זכות במידה וסיימתם קורסים בהצלחה במסגרת האוניברסיטה הפתוחה.

 

יתרון אחרון שנזכיר כאן הוא כי שבעת לימודים דרך האוניברסיטה הפתוחה ניתן לעבוד תוך כדי הלימודים. מאחר והסטודנט יכול לקחת מספר רב או מצומצם של קורסים באוניברסיטה הפתוחה, בהתאם לזמן הפנוי שלו ? יכול הסטודנט הן ללמוד לקראת תואר אקדמי והן לדאוג לקריירה שלו בו זמנית, מה שלא קורה באוניברסיטה "סטנדרטית" המכתיבה את היקף הלימודים.

 

האוניברסיטה הפתוחה -  חסרונות

 

אחד החסרונות של האוניברסיטה הפתוחה הוא שבמידה והסטודנט לומד, למשל בארץ שאיננה ישראל, אז הוא לא יכול להיות נוכח בשיעורים המתקיימים ? ואם הוא איננו בעל משמעת עצמית גבוהה ונטייה אוטודידקטית ? לא יוכל ליהנות מיתרונותיה של האוניברסיטה הפתוחה.

חסרון נוסף הוא  האוניברסיטה הפתוחה תואר שני. מאחר והאוניברסיטה הפתוחה הוקמה רק במחציתם של שנות ה-70 בישראל, היא נחשבת לאוניברסיטה יחסית צעירה. משום כך מסלולי הלימודים לתואר שני עדיין מצומצמים.

 

עוד חסרון שנעוץ בלימודים דרך האוניברסיטה הפתוחה הוא בכך שאין אפשרות לקחת יותר ממספר מסוים של קורסים פר סמסטר. ישנם חריגים כמובן, אבל על פי רוב יכול סטודנט מתחיל לקחת עד שלושה קורסים פר סמסטר. אולם, עם הזמן ועם אישורים מיוחדים ? ניתנת האפשרות ללמוד יותר מ-3 קורסים פר סמסטר.

 

אם כן, נראה כי ישנם יתרונות וחסרונות ללימודים אקדמיים דרך האוניברסיטה הפתוחה, אם כי רבים היתרונות על החסרונות. האוניברסיטה הפתוחה היא דרך נפלאה ליהנות מלימודים אקדמיים ברמה גבוהה, להכיר סגל מרצים מקצועי ומיומן וליהנות מלימודים בקצב שלך תוך פיתוח קריירה.

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.
http://www.seoisrael.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב