דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחקת יונים מבנינים 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2274 פעמים ]

בעיות היונים נפוצות בכל הארץ ובכל העולם, הן אינן פוסחות על אף איזור בו יש להן מזון ומכסה. היונים נמצאות בסביבת מגורים עירונית של בנייני דירות וגם בסביבה כפרית של בתים פרטיים. בהיעדר אויב טבעי הן מתרבות באין מפריע.

פעולות הרחקת היונים מבנייני דירות שונה מהרחקת יונים מבתים פרטיים, בשני המקרים הדיירים סובלים, אבל חשוב להבחין בסוג המפגע, באופן בו התמקמו היונים במבנה ולהתאים את הדרכים הנכונות ביותר לטיפול בהן.

בבנייני דירות, מתרכזת הבעיה לרוב באזור מסתורי הכביסה. זהו איזור קלאסי לקינון יונים, כיון והוא פתוח כלפי חוץ ועם זאת מקורה ומוגן מהשמש והגשם. היונים חודרות למסתור הכביסה ומקימות שם קן, מטילות ביציים ומגדלות גוזלים. אנשים רבים הפסיקו להשתמש במסתור הכביסה כליל והתייאשו מלסלק את היונים, המסתור שנזנח מתמלא בלשלשת ותוצרי חיים ועד מהרה הוף למקור זיהום קרוב מאוד לסביבת המגורים ממנו מופצים חיידקים, טפילים ומחלות. בעיה נוספת בבנייני דירות היא יונים שיושבות על הגג, לרוב הן שם על מנת לתצפת על הקן שבבנין ממול, או על מנת להתקרר מהשמש. היונים עומדות על קצה הגג ומחרבנות. הלשלשת נופלת על המדרכה, המרפסות, והחניות וגורמת ללכלוך ולנזקים למבנה. לעיתים קורה דבר דומה, כאשר היונים בוחרות כנקודת תצפית מרפסת או עדן חלון של אחת הדירות הגבוהות וכל הדיירים שמתחת סובלים מההפרשות שלהן.

הרחקת יונים מבניינים ניתנת לביצוע בכמה אופנים, הדרך הטובה ביותר היא לטפל בבנין כולו ובכל למנוע את האפשרות שהיונים יעברו ממרפסת למרפסת. כמו כן, במידה והיונים התמקמו במרפסת שמעליך, אם שכנך לא יטפל , לך אין הרבה מה לעשות. ולכן האפשרות הטובה ביותר היא לאטום ברשת מוגנת U.V.  את איזור מסתורי הכביסה, ולהדביק דוקרנים להרחת יונים בשולי הגג והמרפסות. לא תמיד ניתן לשכנע את כל הדיירים להצטרף למימון העבודה במיוחד בבניינים עם 8 דירות ומעלה. תמיד יהיו את השכנים שפחות סובלים או שלהם זה לא מפריע שלא ירצו להכניס את היד לכיס. ולכן קיים הפיתרון הנקודתי, והוא טיפול במסתור בודד והתקנת דוקרנים במרפסת ועדני החלון של הדירה. במקרה כזה היונים לא יוכלו לקנן במסתור הכביסה ולנחות בקצה המרפסת ועדני החלון, אולם במידה והיונים נוהגות לשבת במרפסת גבוהה יותר ולחרבן למרפסת שלכם, עדיין תסבלו. כאשר זה המצב, ולא ניתן להגיע עם הדיירים הרלוונטים להסדר ניתן להתקין גגון מעל האזורים הבעייתית שימנעו מהלשלשת ללכלך את המרפסת.

בכל מקרה ומה שלא יהיה, מומלץ מאוד לא להזניח ולטפל, אם לא ניתן לפעול להרחת יונים מהבנין כולו אז לפחות מהדירה שלכם.

ניר מובדלי - מנכ"ל ובעלי חברת ירוק הרחקת יונים והדברת מזיקים
http://www.yarok.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב