דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכשיטים - כיצד הם מתייגים את האדם? 

מאת    [ 30/08/2009 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 3000 פעמים ]

כיום, באותו זמן שהמילה שלום יוצאת לנו מהפה, העין מסתכלת אל התכשיטים שהאדם לובש. עולם התכשיטים הינו עולם גדול ומגוון ובנוסף זהו עולם אשר רק הולך ומתחדש ומתעדכן לפי גלי האופנה העונתיים, השנתיים וכו'. פעם, כשהיינו אומרים את המילה תכשיטים, האסוציאציה הראשונית שלנו בוודאי הייתה איזה זוג עגילים, צמיד או שרשרת, אך כיום, כל עולם התכשיטים משתנה והמון תוספי לבוש מלבד בגדים פרופר, נכנסו תחת קטגורית התכשיטים. כיום, תכשיטים הפכו לחלק בלתי נפרד מהרכבת המראה החיצוני של האדם.

פעם המילה תכשיטים הייתה רלוונטית  כמעט אך ורק לעולם הנשים בלבד. כיום, התכשיטים שייכים לשני המינים כאחד. מעגילי הנשים בשלל הוריאציות ניתן היום למצוא ליין שלם של תכשיטים כגון תליונים, סיכות, שרשראות, צמידים לידיים, צמידים לרגליים וגם שעונים.

שעונים "נולדו" לפני שנים רבות בשביל להראות לאדם מה השעה בלבד. כיום שעונים הם חלק בלתי נפרד מעולם התכשיטים. שעונים מותאמים היום לבגדים לפי צבעים, וכמובן התאמה מלאה לשאר התכשיטים שהאישה או הגבר לובשים. פעם עגילים היו לאישה בלבד ורק בתנוך כמובן. כיום עגילים בתור תכשיטים הפכו טאבו אצלנו האנשים. מהאוזן העגיל היגר לאף, לפה לשפה ובעצם, לכל מקום שרק אפשר לחשוב עליו.

 לתכשיטים תפקידים רבים

 המון אנשים רואים בתכשיטים מעין חומר הממלא איזה שהוא חלל ריק. בעולם הפסיכולוגיה והסוציולוגיה נכתבו מאמרים רבים אשר מראים כי תכשיטים במשך השנים עברו דרך מעצם היותם מסמלי מעמד, להיותם עזרי נוי וחן, ומיום ליום נהפכים יותר ויותר לחלק בלתי נפרד מפרטי הלבוש אותם אנו לובשים. פעם בעבר, תכשיטים היו חייבים להיות יקרים. כמה שיותר יקר יותר טוב. מחירי התכשיטים הגבילו את הפצתם לאחוז קטן מאוד מהאוכלוסיה. רק האריסטוקרטיה ענדה תכשיטים. מתקופה לתקופה ובייחוד היום בשנות האלפיים, עולם התכשיטים עבר רפורמה מהאקסקלוסיביות לפשטות, וכך נפתח עולם התכשיטים לקהל הרחב.

 החומרים מהם עשויים התכשיטים היום לאו דווקא חייבים להיות עשויים מזהב או כסף. כיום תכשיטים העשויים מפלסטיק או סיליקון תופשים את הנישה היותר צעירה בקרב העונדים, דבר שהגדיל את התפוצה של האביזר. תכשיטים הם חלק מאיתנו, כנראה שלכמעט כל בן אנוש בעולם יש לפחות תכשיט אחד, וישנם פלגים באוכלוסיה שצבירת תכשיטים הינה יותר מתחביב, אלא כבר דרך חיים המראה יוקרה, אקסקלוסיביות, ייחודיות ואון. תכשיטים מעלים את הביטחון העצמי, מעלים חיוך על הפנים וכמובן תחושה של סיפוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב