דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים תוכנת CRM לארגון ? -שלושת העקרונות המרכזיים ! 

מאת    [ 30/08/2009 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 2494 פעמים ]

 


3 שלבים נדרשים לבחירת תוכנת  CRM


   ארגונים רבים מגיעים למסקנה כי עליהם לנהל את הקשר מול לקוחותיהם ואת מהלך הניהול הפנימי בארגון, בצורה טובה יותר ומרוכזת. לצורך כך הם מתחילים להתעניין ביישומי CRM כמענה לצרכים.


  אבל השאלה הגדולה היא - כיצד ניגשים לבחור את התוכנה המתאימה מתוך שלל התוכנות? ומהם ההכנות הנדרשות מהארגון על מנת להטמיע מהלך ארגוני חדש הכולל שינוי נוהלי עבודה ?


במאמר זה אנסה לתת את שלושת העקרונות הנדרשים כהכנה לרכישת תוכנת CRM.


כללי:


  בהתייחסות ללקוח הכוונה במאמר זה גם למקבלי שירות שאינם "לקוחות" כמקובל בגוף עיסקי, למשל: האזרחים מקבלי שירות מגוף ציבורי.


  לעיתים קרובות מדי ארגונים "קופצים" לרכישת והטמעת תוכנת CRM  ללא מחשבה מכינה ותכנון סדור. התוצאה: תוכנת CRM שאינה עומדת בדרישות המרכזיות של הארגון, ונכשלת בהפקת התובנות החיונייות הנדרשות לארגון לצורך שיפור פעילותו. לעיתים התוצאה אף גרועה מכך - תוכנת  CRM אינה בשימוש יעיל ההופכת עם הזמן ל "פיל לבן".


המטרות:


   ללא קשר לגודל הארגון -המטרות כמעט תמיד זהות:


א.      ללמוד עוד אודות הלקוחות ולארגן את המידע הנרכש אודותיהם בצורה סדורה.


ב.       למנף את הידע הקיים וזה שירכש לטובת הגדלת נאמנות / מרוצות הלקוחות ושיפור המכירות / שירות.


ג.       להטמיע שינויים/סדר בנוהלי הארגון כך שיוכל להביא את יכולות תוכנת ה CRM למיצוי.



המפתח להצלחה בהטמעת תוכנת CRM - האסטרטגיה והמוכנות הארגונית


ולא הטכנולוגיה !


 שלושת העקרונות המנחים:




    • למסד בארגון מחוייבות לשינוי.
       אם הארגון על כל מרכיביו כבר מבין את הצורך בשינוי ושיפור, ומוסכם שתוכנת CRM  היא הפתרון העדיף - הללויה ! אם לא - נדרשת "עבודת רגליים" על מנת לגייס את מחויבות כלל מרכיבי הארגון לשינוי.

 לא להתייאש מעבודה זו, מהלך זה הוא הזדמנות לבנות את חלקי הפזל הנדרשים לאפיון דרישות מתוכנת ה CRM העתידית- למצוא היכן הממשק של הארגון מול הלקוח ומהו אופי הממשק, מהו המידע החשוב ולמי הוא חשוב ומתי וכו'. ברגע שכל חלק בארגון מרגיש כי קולו נשמע ובעיותיו נשמעות, סביר יותר כי הוא ינטה לכוון של שינוי אם השינוי מקדם את המערכת.


תוצרי שלב זה: מידע ארגוני ממנו יש להסיק את הדרישות והאסטרטגיה, וכן את הסכמת הארגון.




    • תכנן שינויים ארגוניים ספציפיים.
      דרישה זו נשמעת על פניה כיומרנית, אך זהו השלב הלוגי הבא בדרך להחלטה על האסטרטגיה יציבה ומחושבת, כזו שהארגון יסכים ויוכל לעמוד מאחוריה וניתן יהיה לקדמה בתוכו. הצעתנו היא לבנות מטריצה של הבעיות שהתגלו בשלב הקודם, ושל הפתרונות האפשריים שנדונו בארגון עבורן.

יש להשתמש במטריצה על מנת להשוות אתגרים במחלקות השונות ולזהות שינויים אופרטיביים שיפתרו את האתגרים הללו.
התרכז בשינויים האופרטיביים החיוניים בלבד - מי צריך לדעת מה ומתי, מהו תרשים הזרימה שיאפשר לכל המחלקות לשתף את המידע החיוני להן, ומהו השינוי המהותי בגישה ללקוח שצריך להתרחש בהשלמת התהליך.
טיפ: הפקטור החשוב ביותר בבנית אסטרטגיית CRM יציבה היא: לפתח תהליכי מכירה סטנדרטיים המבוססים על מבנה המכירה הטוב ביותר האפשרי, והניתן ליישום לרוחב כל מערך המכירות, והמשולב בצורה הדוקה עם מערך השיווק והתפעול בארגון.
מצוייד במידע זה ניתן כעת לעבור לשלב הבא:




    • תיעוד אסטרטגיית ה CRM .
      אסטרטגיית ה CRM צריכה להיות מבוססת על זיהוי בעיות עיסקיות ספציפיות שאליהן יש להתייחס (מבוסס על המידע שנאסף בשלב 2). יש להגדיר יעדים מדידים (למשל: קצב החזר השקעה) ולהגיע לתובנות מוצקות על כיצד תשפיע תוכנת CRM על הארגון בכלל, על הפעילות הנוכחית בארגון, ועל התייחסות הלקוחות. על מנת להעביר את המסר יש להתמקד בנקודות הבאות:
     
    א. כיצד תשפיע תוכנת ה CRM  על העבודה מבחינת איכות החיים של משתמשי התוכנה ?
    ב. כיצד תגדיל תוכנת ה CRM את התפוקה בארגון ?
    ג. כיצד תגדיל תוכנת ה CRM   את מרוצות הלקוח / מכירות ?

    לאחר גיבוש תשובה לשאלות אלו, יש לחזור למחזיקי תפקידי המפתח בארגון, על מנת לשלב בתכנון את האסטרטגיה המוצעת על ידם.
      האסטרטגיה שתבנה כתוצאה מהתשובות לשאלות אלו, תנחה את הארגון בבחירת תוכנת ה CRM הדרושה. הקפדה על כל שלבי העבודה וגיוס התמיכה הנדרשת בארגון היא זו שתשפיע לבסוף על הצלחת הטמעת תוכנת ה CRM  בארגון.

סיכום


באמצעות יישום השלבים שהוזכרו תוצג תמונה ברורה יותר של התועלות הארגוניות והכלכליות של התוכנה, וכן ניתן יהיה לברר ביתר בהירות אלו התאמות יש לבצע בתוכנה כך שתענה על הדרישות האסטרטגיות ונוהלי העבודה שהוסכמו בתוך הארגון. הזמן שיוקדש לעבודת ההכנה המתודית תשלם את עצמה כמה מונים בזמן יישום התוכנה.


 


 


 

אסף וילנסקי - מנהל שווק והטמעה בתבל תוכנה. תבל תוכנה פיתחה ומשווקת מזה 10 שנים את תוכנת ברק CRM. מטרת התוכנה היא לבצע תיעוד ארגוני מלא במשולב עם CRM קלאסי ותוכנת ניהול מסמכים ארגונית. לברק CRM שני מודולים המאפשרים קישור מלא לאתרי אינטרנט ולמרכזיות תקשורת בטכנלוגיית IP.
לפרטים:
www.crm.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב