בעיקבות שידור הסידרה על בעיות קשב וריכוז בערוץ 2
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

בעיקבות שידור הסידרה על בעיות קשב וריכוז בערוץ 2 

מאת    [ 30/08/2009 ]
מילים במאמר: 545   [ נצפה 2339 פעמים ]

 
 
כתבה זו אני כותב בעקבות הסדרה על לקויות קשב וריכוז ששודרה בערוץ השני בטלויזיה.
אני שב ורוצה להדגיש בפניכם הקוראים מספר הדגשים מתוך ניסיון העבודה שלנו שאותו צברנו עם השנים.
ראשית דבר - קטונתי לשפוט את הלוקים בקשב וריכוז ואיני יכול לפסוק בענייני הרטלין, זאת אשאיר לאנשים מלומדים ממני ולכם ההורים והבוגרים הלוקים בקשב וריכוז. את ההחלטות אם לקחת או לא והמינון ...אני משאיר בידיכם בלבד.
רק להזכירכם כי לפני הרטלין יש גם את הטיפולים האלטרנטיביים (הומיאופתיה, נטורופתיה..) שיכולים לתת מזור לחלק מהמקרים.
ולעניין עצמו אני שב ורוצה להדגיש בפניכם את ההצלחות שבאימונים/טיפולים ההוליסטיים.
טיפולים אלה תמיד ישימו את הלוקים (בין אם אלה ילדינו ובין אם אלה אנחנו הבוגרים.) בראש סולם הדאגה שלנו כמטפלים/מאמנים. תמיד עלינו לזכור שלאחר האימון/טיפול הן אם הוא פיזי והן אם הוא רגשי/דידקטי חוזר הלוקה לסביבתו הטבעית ובה הוא למעשה חוזר להתנהגויות שלו הוא הורגל בעבר.
בבסיס האימון ההוליסטי אנו נותנים או חייבים לתת הדרכה גם להורים על מנת שהם יפנימו את הטיפולים האלה גם בבית. וגם על מנת לשנות לתקן ולחזק את ההתנהגיות הרצויות ללוקים, ושוב אם זה מדובר באימונים פיזיים או אימונים רגשיים. אנו נותנים בידי ההורים הדגשים מיוחדים על מנת ליצור בסביבה החמה של הלוקה תנאים שבהם יוכל להתאמן בעצמו או בעזרת בני המשפחה. אנו רואים חשיבות עליונה לתרגולים רציפים ויום יומיים. (מספיק בין 10 ל- 20 דקות יומיות.).
חשיבות שניה שבטיפול/אימון זה הקשר שיש למאמן/מטפל עם בסביבה הלימודית של הלוקים. בשיטתינו אנו יוצרים קשר (בהסכמת ההורים כמובן) עם הגננת המורה או היועצת ובה אנו נותנים בידם את הכלים האפשריים לסייע במסגרות שלהם לילדים.

בשיטה ההוליסטית הטיפולים/אימונים אנו מחישים את קבלת התוצאות הרציות של המטופלים/מאומנים שלנו.

להלן מספר המלצות לכם ההורים לקראת פתיחת שנת הלימודים:
1. אהבו את ילדיכם בצורה הטבעית ביותר. אל תפעלו עם ילדיכם לפי "ספר הוראות שימוש"
2. שתפו את המורים על כך שילדיכם סובל מלקות ADHD הסבירו למורה
מי הוא ילדיכם את הנקודות החזקות שלו ותנו בידי המורה כלים ליצירת
קשר אוהד עם הילד.
3. מגע פיזי ל שהוא עם הילד רצוי ביותר, בין אם זה מגע רך ובין עם זה מגע עמוק יותר
(בהתאם לצרכים של הילד.).
4. ליצור בהירות וסימנים מוסכמים בין המורה לילד כדי שהמורה יאפשר לילד
הפסקות "מילוי בטריות" כשהן נגמרות לו.
5. אל תפתיעו את הילד שלכם (כשהוא בוהה בעולמו...) בשאלות שיביכו אותו
...זה עלול להביא אותו לידי תסכולים ואכזבות מעצמו. אפשרי לסמן לו או
לפנות אליו בנושא חדש שבו הוא אכן מרוכז.
6. כיתות הלימוד הן גדולות....היסח הדעת של הילד היא גדולה...אתגרו את הילד
דרך החזקות של עצמו.
7. ההורים תפקידם להיות רק הורים...אתם לא מורים ויש לעשות הפרדה ברורה
בין שני הפונקציות הללו.
8. היו שותפים של הילד, שאלו אותו על התחושות שלו, על ההרגשות שלו, על
הישגיו ועל קשיו.
9. עודדו את הילד עיזרו לו לקבל ולהכניס לחיו את ההצלחות שלו, דרך ההצלחות
הללו יבין הילד שהוא כן יכול, שהוא מוצלח, ושהו משהו. (חיזוק הביטחון
העצמי שלו...).
10.זכרו ששיתוף הפעולה בין המאמן/המטפל ההורים ובית הספר/גן יצור סביבה
תומכת ומקבלת וימנע מכם ההורים לדרוש או לבא בטענות אל הילד. המנעו
מליצור סביב הילד אוירה של כוחניות והאשמות.


כאמור בשיטה ההוליסטית המקבלת, המחבקת, את הילד היא הדרך היעילה והמהירה להגיע לתוצאות אשר יאפשרו לילד לקבל לעצמו את השקט את הערך העצמי ואת הביטחון העצמי שלו חזרה, ולדחות ממנו את הכעסים והתסכולים.


ילדינו - אדם שלם, מלא ויצירתי וכל התשובות מצויות בתוכו. ואנו נסייע לו
להוציא אותן ובגדול.


חיים ביטרמן
מאמן אישי ומשפחתי
התמקדות בבעלי לקויות קשב וריכוז
"קנגורו"
נס ציונה
050-2589955
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב