דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבחנה חשובה: משה שחורי מנכל קדימה איננו הבעיה, הוא הסימפטום שלה. 

מאת    [ 29/08/2009 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 3209 פעמים ]

הבחנה חשובה: משה שחורי מנכ"ל קדימה איננו הבעיה, הוא הסימפטום שלה.

נמרוד נוי

30/8/2009

 בימים אלה עומדת על סדר יומנו הקדימאי שאלת תפקודו ודרכי התנהלותו של מנכ"ל המפלגה משה שחורי. אתר האינטרנט של חברי המפלגה 'יאללה קדימה' מלא במכתבים ובתגובות קשות על עבודת המנכ"ל. ללא צל של ספק, אדם מתאים יותר משחורי - אשר אמון על מלאכת המנכל"ות, אוהב אנשים ומבין בניהול - היה מקל על הדברים וזה היה נראה קצת אחרת. אך חשוב שנבין כאן כולנו כי הדברים מתחילים בזאת שהפוליטיקאים שלנו אינם מוכנים אפילו להכיר בעובדת היסוד הכל כך חשובה שמפלגות הן ארגונים לכל עניין ודבר, ושכך עליהם לפעול על פי אמות מידה מקצועיים מקובלים. וחשוב שנדע ששום מערכת אחרת בארץ הזו איננה מרשה לעצמה להתנהל באופן ככל כך בלתי אחראי, כל כך בלתי מקצועי וכל כך בלתי ראוי וכושל. במציאות זו שאלת מינויו של מנכ"ל ראוי למפלגה היא רק אחת מני שאלות רבות וטובות שצריכות להשאל.

 במאמריי הרבים שהתפרסמו ב'יאללה קדימה' - ואשר לאחרונה המיטב שביניהם בתוספת חומרים חדשים רוכזו בשני אתרים ארציים 'מאמרים' ו- 'רידר', וניתן בקלות רבה דרך הקשת שמי המלא בגוגל להגיע אליהם - עסקתי רבות בתיאור חולשת המערכת הפוליטית בישראל ובשאלות היסוד של קדימה. כיום, כאשר ברור לי יותר ויותר כי 'האור לא יגיע מן הקליקה של הפוליטיקאים', אני מכוון את דברי אל כלל הציבור במדינה, לחברה האזרחית בה ובראש וראשונה לחברי קדימה כולם ולחבורת  הפעילים המובילה שלה.

 אנו תוקפים את מנכ"ל המפלגה אך הוא כאמור איננו הבעיה כלל. מוטב שנשאל את עצמנו ביושר כיצד אנו מסכימים לחיות במציאות בה המקום היחידי במדינה שאנו חושבים ומתנהגים בו כמטומטמים היא המערכת הפוליטית. ביום בו נקום כולנו יחדיו ונגיד לעצמנו די! עד כאן! יותר איננו מוכנים עוד! יחול המפנה המיוחל. זה אנו ולא המנכ"ל, כי במציאות ההזויה בה מתנהלת המערכת הפוליטית שלנו לא יכול לצמוח שום דבר טוב.

 מה! אני צריך לחזור ולספר לכם שוב ושוב שהמפלגה שכל כך יקרה לליבנו איננה אלה פלטפורמה עלובה שאנו משולים בה לחמורים הנושאים על גבם את הפוליטיקאים לכנסת ולממשלה. שיקום ויגיד לי מישהו שהוא מאמין שארגון של חמורים יכול גם להפיק דברים טובים. מה! לחזור ולספר לכם עוד ועוד שהמערכת הפוליטית איננה ממלאת את תפקידה כמופקדת על 'פיתוח עוצמה של חיים דמוקרטיים' במדינה. מה! לספר לכם שעקרונות חשובים כלכך כמו 'רב גוניות רוח האדם', 'שיתוף הרבים' ו'עדיפות עליונה לתבונה הקולקטיבית' חוללו במדינה הזו כפי שחוללו קודשי האומה בימי חלדה. מה! לספר לכם שהאוליגרכיה המובילה כיום את מדינת ישראל אין בידה להנחותה אל עבר חוף מבטחים. מה! לספר לכם שכל מה שיודעת אותה אוליגרכיה לעשותו הוא עוד מאותו הדבר ולשמור על המצב הקיים. האם מישהו בקרבנו מאמין שבתקופתנו רבת השינויים והתמורות בעולם ניתן להמשיך לעד עם פרדיגמת  'שמירת  המצב הקיים'.

 מה! אינכם יודעים שהמפלגות הולאמו למעשה עלי יד הפוליטיקאים ואין יותר חיים פוליטיים אמיתיים במדינת ישראל. מה! עלי לחזור שוב ושוב ולספר שהמפלגה לא שייכת לנו אלא היא אחוזה פרטית של הפוליטיקאים ובעיקר של יושבי הראש של המפלגות. אם מישהו סבור שבימנו ניתן לנהל מערכות גדולות ומורכבות כשהכל נתון בידי קבוצה קטנה ומונוליטית של אנשים, אז שיקום ויבוא ויאמר זאת. מה! אינכם יודעים שלקדימה אין אפילו זהות כפי שצריך והיא חסרה את מכלול מרכיביה האסטרטגיים. ומה! אינכם יודעים שהפוליטיקאים אינם מבינים דבר וחצי דבר בניהול ובהתנהלות: הדיספלינה הניהולית זרה להם והם אף מנוכרים לה. מה! לא ידעתם שמנכ"ל המפלגה הוא בקושי מנהל תפעול העושה את דברה של יו"ר התנועה. הוא שליח מטעמה שעל פי תפיסתה החפה מכל הבנה בניהול היא מצפה ממנו שיכבוש את המפלגה למענה. מה! לא ברור לכם שבמציאות זו אין חשיבות כלל מי הוא המנכ"ל, כי תמיד יהיה זה שליח ומנהל תפעול ולא מנכ"ל אמיתי המנהל ארגון מפלגתי על פי אמות מידה מקצועיות מקובלות. איש מבין קהילת העוסקים בניהול ובייעוץ ארגוני ואסטרטגי כמוני לא יכולים לעבור לסדר היום לנוכח מציאות עגומה זו. זה אסוני. זה נורא וזה מייצר לעם ישראל היושב בציון הפסדים עצומים ותוצאות גרועות בכל המימדים של חיינו במדינה הזו.

 אסיים בכך שאומר שאין קיצורי דרך ועלינו להתמודד עם המכלול כולו. הגיע העת לחולל שינויים מן היסוד. שום דבר לא יצלח לנו אם נעסוק כל הזמן בהטלאת טלאים. הבגד הוא כבר כל כך בלוי ומשומש שיש צורך להחליפו בחדש. זה לא פשוט, אני יודע. זה עניין למנהיגות מכוננת או לשינויים דוריים שכרגע אינם נראים באופק. עשינו במדינת ישראל כבר דברים עצומים ואני סבור שניתן לעשות זאת גם במערכת הפוליטית. אין פה מקום להתרפסות כלפי הפוליטיקאים ובשיטוח טענות וטרוניות  כלפיהם. גם תיקונים קלים ומקומיים בתקנון המפלגה כמו גם פניות חוזרות ונשנות לבית הדין שלה אינם הדרך ואינם הפתרון. עלינו להתגבש יחדיו ולהניח על שולחנה של המפלגה אגנדה חדשה. תוכנית אסטרטגית העוסקת במכלול המרכיבים שלה  כמענה של אמת לצורך בהתמודדות עם בעיות היסוד של המדינה בעת הזאת. אשמח להיות חלק מקבוצה בקדימה שתביא לתמורות של אמת בה למען מדינת ישראל. 

 

נמרוד נוי

מרצה על 'חולשת המערכת הפוליטית בישראל' בפני פורומים שונים ומקיים שיח משתתפים על הדברים (להזמנות - 3611500 052).

פיתוח עיסקי וגיוס משקיעים לחברות ופרויקטים בתחומי הטכנולוגיה וההיי טק השונים

ייעוץ ארגוני ואסטרטגי

בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת תעשייה וניהול

בוגר לימודי עיתונאות באוניברסיטת תל אביב

חבר לשעבר בפורום האסטרטגי של המועצה הציונית בישראל בראשותו של פרופסור יחזקאל דרור

רב תחומי וקורא (ספרות יפה וספרים ומאמרים העוסקים בשאלות חברה ומדינה ובתחומים רלוונטיים נוספים) וכותב מאמרים ועבודות מקצועיות.

3611500 052



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב