דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לא לאבד את חלון ההזדמנויות 

מאת    [ 29/08/2009 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 3018 פעמים ]

חלון הזדמנויות
אמש ראינו סרט מעניין.אישה הננטשת על ידי בעלה, מאבדת את הכול -עבודה שבה הבעל לשעבר היה המנהל, את ביתה, את ילדתה המתחתנת בתאילנד.מאבדת את ביטחונה העצמי והיא בת חמישים.בעלה נטש אותה לטובת אישה צעירה שהייתה העוזרת שלה.אימא שלה פנתה לגבר ואמרה לו :"חלון ההזדמנויות שלך הולך וקטן.אם תחכה יותר מידי זמן תאבד את אשתך".אמרה וכמובן צדקה.
חלון ההזדמנויות הוא מושג מטפורי אבל משקף נאמנה את תעתועי הזמן.בעבר ,בהווה ובעתיד.לעתים אנו סבורים שהמתנה הוא הדבר הנכון לעשות.להמתין ולא לעשות כלום."אולי הפריץ ימות אולי כלבו".זו דרך לפעולה או אי פעולה.לא תמיד היא נכונה.לפעמים היא הטובה ביותר.לפעמים היא הדרך הגרועה ביותר.ראו דוגמת ישראל .לא רצינו את הפת"ח קיבלנו את החמאס.לא רוצים את החמאס נקבל את אל קאידה .כך גם בלבנון קיבלנו את החיזבאללה.החוכמה החשובה ביותר היא לאתר את חלון הזדמנות ולחדור מבעדו.בדרך כלל ,בהווה, לא נדע לזהות אותו.נדע לזהות אותו בדיעבד לאחר שנכשלנו.
אנשים נוטים לחשוב שאם הם תוקפים הרי שהם מצליחים.אם הם אלימים פיזית או מילולית, משמיצים, מאיימים ונוקטים פעילויות שונות ומשונות הרי שהם "על הגל" והם המצליחים באותה אינטראקציה.זו כמובן "אשליית המציאות המתעתעת".זו המציאות המדומה בראייה עתידית.
אנשים אלו טועים אף הם.כדאי , ברוב המקרים, להמתין בסבלנות. אין קיצורי דרך ,אין מעקפים ואין "עיגול פינות".התחיל תהליך, תן לו להתנהל.בדרך כלל כדאי להתמודד מול תהליכים באותם כלים השייכים לאותו תהליך.כל חריגה ממנו עשויה להביא לתוצאות לא קלות עבור הצד שכנגד.
לדוגמא,אתייחס להליך שיפוטי.יש כללים ברורים.יש הגדרות, יש סדרי דין ואין קיצורי דרך.בית המשפט נדרש להחליט במחלוקת המובאת בפניו ולא בשום דבר אחר.בית המשפט אינו חוקר.הוא השופט והמחליט. כל פעולה שאינה עולה בקנה אחד באותם כללי הדין הקיים תדחה על ידי בית המשפט.
הצד התוקף ,בדרך כלל , יהיה הצד שעושה את השטויות ,בין אם התכוון אליהם ובין אם לאו.הצד הזה ישתמש בכ "התחמושת" העומדת לרשותו.הוא יעשה בה שימוש בלתי יעיל , בלתי מבוקר ,רגשני, נקמני ולא יעיל.הוא יאיים בדברים שחלקם או רובם או כולם אינם נכונים.הוא יכתוב אותם, הוא ישוחח עליהם.כל אותן פעולות עשויות להביא לכדי גיבוש של כתב תביעה על הוצאת לשון הרע.בדרך כלל יהיה לאותו צד את כל הראיות הנדרשות לכך.הוא היה הצד שספג."הצד החלש" לכאורה ,כאשר לבסוף מסתבר שהוא היה הצד שנקט בדרך הנבונה,הצודקת והראויה.
מהי הדרך הנכונה? אין לי תשובה.כדאי לשקול את כל המרכיבים.לזנוח ,באותה חשיבה, את הרגשות המשוועים לנקמה. לבחון את החלופות הקיימות.לבחור בדרך שתמזער את ההפסד למינימום נסבל. החשוב מהכול , לקבל את ההחלטה לבד ולא על סמך ייעוץ של אנשים שיש להם אינטרסים שונים משלך.הרי בזמן התוצאה הם לא יהיו לצידך.הם יהיו במקום אחר עם אנשים אחרים.
ד"ר אבי זלבה
ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב