דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמריקה צורכת 13 אחוז אנרגיה ירוקה 

מאת    [ 28/08/2009 ]

מילים במאמר: 316   [ נצפה 2187 פעמים ]

מהפכת האנרגיה הירוקה העוברת על הכדור בשנים האחרונות מתחילה להיות מגובה במספרים ונתונים. מקורות אנרגיה ירוקה מתחדשים תופסים מקום נכבד יותר ויותר באחוז האנרגיה בו משתמשים במדינות מסויימות.

לפי נתונים שהתפרסמו לאחרונה לגבי אנרגיה ירוקה, התברר כי האנרגיה הירוקה בארה"ב שוברת שיאים בחודש מאי האחרון. מהנתונים לגבי האנרגיה הירוקה התברר כי מקורות אנרגיה ירוקה מתחדשת היו אחראים ל 13% מתפוקת החשמל בארה"ב בחודש מאי האחרון. אחוז האנרגיה הירוקה שהתפרסם הוא שיא של כל הזמנים בארה"ב.הנתונים שהתפרסמו לגבי האנרגיה הירוקה הגיעו ממשרד האנרגיה האמריקאי. בהשוואה לחודש מאי שנה לפני, צמחה האנרגיה הירוקה ב 7.7%. צמיחה זו של אנרגיה ירוקה מתייחסת למקורות אנרגיה מתחדשת כגון אנרגיית רוח או אנרגיה סולארית מהשמש.

מדינת אוויה בארה"ב היתה אחראית לגידולה החד ביותר של אנרגיה ירוקה מהרוח. צמיחת האנרגיה הירוקה מהרוח עומד בארה"ב על 12.5% מתוכם 52% במדינת איווה. תפוקת החשמל מאנרגיה ירוקה סולארית עלתה ב 3.5%.

נתונים מעודדים אף יותר בנושא צריכת אנרגיה ירוקה בארה"ב מראים על ירידה חדה של 4.1% בצריכת אנרגיה ממקורות אנרגיה מתכלים ומדלקי מאובנים. זו הנפילה השלישית בגודלה מאז החל משרד האנרגיה לפרסם נתון זה לפני 35 שנה. תפוקת החשמל מתחנות כוח פחמיות ירדה ב 14.8% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, וצריכת חשמל מדלקי מאובנים ירדה ב 8.3%.

הערכות של משרד הפנים האמריקאי והעומד בראשה מחודש אפריל בנושא ייצור אנרגיה ירוקה מתחדשת מדברים על כך כי הצבת טורבינות רוח בחוף המזרחי של ארה"ב תייצר הספק חשמל זהה ל 3000 תחנות פחמיות בינוניות. עוד טען שר הפנים האמריקאי כי אנרגיה ירוקה שתופק מהרוח היא בעלת פוטנציאל עצום בארה"ב.

ובעולם? מה קורה מבחינת אנרגיה ירוקה במקומות אחרים על הגלובוס? בצידו השני של האוקיינוס נמצאת ספרד. ספרד היא מובילה עולמית כיום בשימוש באנרגיה ירוקה. מדינות אירופאיות רבות נקטו בשנים האחרונות צעדים רבים להגברת ייצור האנרגיה הירוקה בגבולם, אך עולה על כולם היא ספרד. במהלך חודש מארס האחרון הופקה אנרגיה ירוקה מטורבינות רוח שסיפקה 40% מסך צריכת החשמל במדינה. תפוקת החשמל מארנגיה ירוקה שמקורה בטורבינות הוכפלה בספרד תוך עשור בלבד

אופיר בריל, מנהל פורטל סולאר ישראל http://www.solar-israel.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב