דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לדבר בגובה העיניים 

מאת    [ 26/08/2009 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 5110 פעמים ]

"לדבר בגובה העיניים" זהו משפט גדול אשר הוטמע כקלישאה בסלנג השפה העברית, לא בויקיפדיה ולא בויקימילון מצאתי הסבר לביטוי זה. בפשט זה נשמע כמו לדבר עם הזולת ברמת ההבנה שלו, אך ממתי יכול אדם להבין את רמת ההבנה של הזולת - ומה זה לא לדבר בגובה העיניים - אדם המדבר בהתנשאות אינו מקשיב לזולת, אדם המדבר ללא הפסקה, לחוץ ואינו מסוגל להקשיב, אדם המדבר בשחצנות מחצין את האגו שלו ללא טיפת הקשבה שדוחה את הזולת ואדם המדבר מתוך כעס בוודאי שאינו מקשיב לזולת. אנשים מאפשרים לזולת הנואם ללא הפסקה לומר את דבריו עד לסיומם כדי להתחיל בנושא השיחה שרצו ובוודאי שאין כאן הקשבה כי הם עסוקים בשיפוט הדובר. כל אנשי המכירות הממוקדים במכירה ולא בזולת, מזמנים לעצמם התנגדות של הקונה ויוצרים דחיה. איש מכירות העסוק בשיפוט הזולת מחפש את הרגע להשיג תוצאה, אינו עסוק בתהליך המכירה ואז מפספס, וזה אינו דיבור בגובה העיניים.

לדבר בגובה העיניים זה לזרום עם מה שקורה בשיחה ויש בזה הנאה רבה, זה מתחיל בלהיות קשוב גם לצד השני ובייחוד להרגשתי. לדוגמא כיצד פספסתי בעבר כשלא דיברתי בגובה העיניים? זכור לי בעברי שפגשתי מנהל מכובד כשבאתי למכור לו מוצר. במשך חצי שעה הוא נאם ללא הפסקה על נושא שאינו קשור לפגישה. איפשרתי לו לדבר עד שיסיים בכדי שיקשיב לדברי, אך הוא סיים לדבר רק כשהיה כבר עייף, לא יכל להקשיב ואפילו לא לראות את המצגת, לא הצלחתי לסיים את המכירה ופספסתי הזדמנות כאשר האמת היתה מונחת שם והתעלמתי ממנה. לדבר בגובה העיניים זה לשאול אותו מדוע הוא לחוץ כל כך כי זו היתה האמת שהרגשתי וזה היה עוצר את הנאום הארוך והלא רלוונטי ומאפשר להתמקד בפגישה שלשמה הגעתי.

דוגמא נוספת שפספסתי בעברי כשלא דיברתי בגובה העיניים: זכור לי מקרה שבנקאי השקעות מ JP MORGAN הזמין אותי לפגישה ולמרות שסיפר שהוא חוזה בבטחון שהמניה של הבנק תשליש את עצמה בתוך שלוש שנים, לא ידע להסביר מדוע אף פעם לא חזה את נפילת המניה של הבנק במשברים כלכלים. האמת היתה שם על השולחן, הבטחון שלו היה מזוייף, אך רק אמרתי לו בעדינות שאינני מאמין לבנקאי ההשקעות וסיימתי את הפגישה במקום לדבר בגובה העיניים ולהראות לו את השקר שבדבריו. הדיבור בגובה העיניים היה מסיים את השיחה המזוייפת ופותח דלת לדבר על האמת כי הוא זה שיזם את הפגישה.

כל כך הרבה אנשים מוטרדים בחיי היום יום, מתישים את עצמם ושואלים למה נפגעתי - כי אינם מדברים בגובה העיניים. אז כיצד מדברים בגובה העיניים ?

א. זה מתחיל בלכבד את הזולת, לא להיות יהיר, להקשיב לזולת ולעצמי האם זה הרגע הנכון לפתוח בדברי, זה ממשיך בהקשבה רצופה לזולת ולעצמי תוך כדי ריקוד עם המילים. זו נתינה רגשית פנימית לעצמי אך היא אינה יכולה לקרות אם עסוקים בדברים חיצוניים.
ב. לדבר בגובה העיניים מצריך להסתכל לתוך עיניי הזולת. אדם המסית את עיניו לצדדים אינו דובר אמת, אדם המשפיל את עיניו בשיחה מתבייש ואין בזה אמת.
ג. לדבר במדוייק זה לומר רק את מה שאני מרגיש ומבין גם יחד, שליפת מילים מתוך כעס או תסכול אינו דיבור מתוך הבנת ההרגשה. ההרגשה היא אמת והאמירה של הרגשה מובנת היא אמירת אמת. אמירת אמת היא תמיד קצרה ללא בירבורים.
בברכה
דורון הרצליך - מנטור לסטארטאפים וליזמים
http://www.orientation4success.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב