דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב - כיצד להתקבל 

מאת    [ 26/08/2009 ]

מילים במאמר: 677   [ נצפה 2610 פעמים ]

 

 

 

לימודי עיצוב למיניהם ובמיוחד לימודי עיצוב פנים, לימודי אדריכלות ולימודי עיצוב גרפי הם תחומים בעלי התפתחות אדירה בעשר השנים האחרונות ולכן גם הביקוש אליהם גבוה.

הסיבה העיקרית לכך היא התפתחות הגדולה של תוכנות העיצוב הממוחשבות כמו אוטוקאד החדשנית שהופכות את עולם העיצוב לעולם הרבה יותר נגיש ונוח לכמות גדולה יותר של אנשים. תחומי העיצוב הם רבים ומגוונים, ישנם מעצבים גראפיים, מעצבי תכשיטים, מעצבי אופנה ועוד ועוד. במאמר זה ננסה לשפוך אור ולהתמקד בתחום לימודי עיצוב פנים ובלימודי אדריכלות.

 

קווים לדמותו של מעצב הפנים

 

תחום לימודי עיצוב פנים התפתח מתוך תחום האדריכלות. עיצוב פנים עוסק בתכנון ושינוי חללים פנימיים של מבנים בניגוד לאדריכלות העוסקת בתכנון ובקונסטרוקציה של  מבנים שלמים. בשל העובדה כי מדובר במקצוע חדש יחסית, בכדי להגדיר את עצמך כ-"מעצב פנים" אינך חייב בתואר בעיצוב, אך לעומת זאת מי שנושא בתואר "אדריכל פנים" צריך להחזיק בתואר באדריכלות. עקב חוסר הפיקוח המתאים יש המנצלים את הפרצה ומגדירים את עצמם כאדריכלי פנים על אף העובדה כי אינם בוגרי לימודי אדריכלות.

 

לימודי עיצוב פנים הוא תחום בו קודם כל שמים את הדגש לצרכיו ולמאווייו של האדם בסביבה שלו. מדובר פה במכלול של צרכים שיש למעצב הפנים לתת עליהם את הדעת החל מהצרכים הפיסיים והנפשיים ועד לצרכיו החברתיים והמשפחתיים. לכן על מעצב הפנים להיות קשוב מאוד לצרכיו של הלקוח, לדעת לקרוא את עולמו הפנימי ולממש כל אלה מבחינה עיצובית. כמו כן עליו לשלוט בתחומים עיצוביים רבים כמו חשמל, ריהוט, תאורה, נגרות ועוד. לכן עליו להיות מצויד בחוש אמנותי חד ומפותח.

 

לימודי עיצוב – קשה להתקבל, אבל אפשרי

 

כמו שכבר הוזכר, לימודי עיצוב זה תחום מבוקש מאוד בשנים האחרונות ובשל כך, כלל לא פשוט להתקבל למוסדות המובילים בתחום – שנקר או בצלאל  ואף לא למוסדות הנחשבים פחות יוקרתיים. לאחר שהמועמד ללימודים עמד בתנאים הראשוניים מבחינת ממוצע הבגרות ו/או ציון הפסיכומטרי עליו להציג תיק עבודות. כמו כן עליו לעבור מבחני קבלה ובמקרים רבים גם ראיונות אישיים עם הסגל המקצועי. בהחלט לא פשוט !

 

לטובת אלו שמכירים את תנאי הקבלה הקשים בתחום לימודי עיצוב ורוצים להגיע לנקודת המבחן הזו של הקבלה ללימודים מוכנים בצורה אידיאלית נפתחו המכינות ללימודי עיצוב. מכינות אלו מכינות את המועמד ומקנות לו תשתית להבנת יסודות העיצוב אשר אמורה לשפר את סיכויי הקבלה שלו ללימודי העיצוב בצורה דרמטית. כמובן שמכינות אלו לא יכולות לשמש תחליף לכישרון,שהוא אולי המשתנה החשוב ביותר בלימודים אלו.

 

לימודי עיצוב –  מסלול לחיים

 

מי שיצליח לעבור את המסע המפרך הזה מחכה לו מסלול לא פחות קשה ותובעני במסגרת לימודי עיצוב. תכנית הלימודים כוללת נושאים כמו: פרספקטיבה, בניית מודל אדריכלי, פיתוח קונספט, פרוגראמה וחלוקת חלל , דקורציה, תקצוב ועוד. לימודי עיצוב פנים נלמדים בכמה מסלולים: עיצוב פנים לתואר ראשון נלמד בדרך כלל במסלול של אדריכלות ועיצוב פנים או אדריכלות עם התמחות בעיצוב פנים וכדומה. לימודים אלה נמשכים 4 שנים. וכיום גם ניתן להיות הנדסאי אדריכלות, בתהליך פחות ארוך.

בסיום לימודי עיצוב או אדריכלות יוכל מעצב הפנים להשתלב בעולם התעסוקה במגוון אפשרויות כמו שימור מבנים היסטוריים, עיצוב פנים ללקוחות פרטיים, השתלבות במשרדי בנייה, רשויות מקומיות ועוד. בהצלחה.

 

 

למידע נוסף על מכינה לעיצוב ניתן לפנות למכון קווים - מכינים אותך ללימודים במוסדות הגדולים: שנקר, בצלאל ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב