דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדרי ילדים ונוער 

מאת    [ 24/08/2009 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 3597 פעמים ]

עיצוב חדרי שינה לילדים מהווה נישה עיצובית בפני עצמה שהתפתחה כתוצאה מהתנופה האדירה לה זוכה תחום עיצוב הפנים. זהו תחום המשלב תפיסות אמנותיות, אסטטיות וסגנוניות שונים, ניצול מרחבים, תאורה, יצירת אווירה, בחירת ריהוט חדרי שינה, ארונות חדרי שינה ועוד.


במאה ה-21 הילד מבלה יותר זמן בחדרו מאשר בכל מקום אחר. שם נמצא המחשב האישי שלו, שם הוא מכין שיעורים, שם הוא צופה בטלוויזיה או מארח חברים. מכאן נובעת החשיבות הרבה שביצירת סביבה אופטימאלית עבור הילד על ידי עיצוב נכון של חדרו. עיצוב נכון של חדרי שינה לילדים המשלב ניצול יעיל של מרחב החדר ביחד עם מענה אסטטי לצרכיו יעניק לילד את סביבת המחייה האידיאלית.


קיימות מספר אפשרויות עבור עיצוב חדרי שינה לילדים ביניהן עיצוב מודרני, מינימליסטי או אפילו עיצוב על פי תורת הפנג שווי.


חדרי שינה לילדים - המיטה


אחת המשימות החשובות בשעת עיצוב חדרי שינה לילדים היא לבחור את הרהיטים המתאימים. אנו נתמקד ברהיט החשוב ביותר בחדר – המיטה.


כיום, שוק המיטות לילדים הוא שוק מגוון מאוד ומציע אפשרויות רבות. בבחירת מיטה עבור ילדים כדאי לחשוב לטווח הארוך. ילדים גדלים ומתפתחים בכל שנה ולכן מיטה שטובה עבורם היום לא תתאים בעוד שנה.


בנוסף כדאי לציין כי המיטה אינה משמשת את הילדים לשינה בלבד אלא גם לאירוח חברים, קריאה וצפייה בטלוויזיה ובבחירת המיטה יש לקחת בחשבון נתונים אלה.


לעיצוב המיטה חשיבות רבה ביצירת המראה הכללי של חדרי שינה לילדים שכן היא הרהיט הדומיננטי ביותר בו. זו גם הסיבה שבעטיה מומלץ מאוד לבצע את בחירת המיטה בשיתוף הילדים. הילדים הם אלו שישתמשו בה על בסיס יום יומי ולכן צריך לעשות הכול כדי שיוכלו להרגיש נוח עם הבחירה, שברוב המקרים תשמש מפתח לקביעת הקונספט העיצובי של החדר כולו.


חדרי שינה לילדים – צבעים ותאורה כאלמנטים דומיננטיים


בעיצוב חדרי שינה לילדים חשוב להתייחס למספר רב של אלמנטים המרכיבים את חלל החדר. לכל אלמנט בתחום חדרי ילדים המשמעות האסטטית והפסיכולוגית שלו, ולהתאמה בין מרכיב אחד לשאר המרכיבים חשיבות עליונה ליצירת אווירה הרמונית בחדר. שני אלמנטים בעלי משקל רב בעיצוב חדרי שינה לילדים הם צבעים ותאורה.


עולם הילדים הוא עולם עשיר וצבעוני ולכן כדאי לקשט את הקירות בשבלונות או איורים בעלי קשר לעולמו הפנימי של הילד בשיתוף פעולה איתו. כדאי לנסות לדובב אות הילד בנוגע לעולם הדמיון שלו, לחלומות ולפנטזיות המרכיבות את עולמו. התשובות של הילד תאפשרנה להכיר את העדפותיו ולצבוע את החדר בהתאם. בעיצוב חדרי שינה לילדים ישנה נטייה לאבד שליטה ולהשתמש באופן מופרז בצבעים. כאן חשוב להזכיר כי לצבעים חשיבות רבה ביצירת האווירה שהחדר משרה ולכן עלינו לשאוף לשדר נינוחות, שלווה וחום.


ברוב המקרים עדיף לצבוע בצבעים בהירים ונעימים את הקירות ולבחור צבעים חזקים יותר עבור הרהיטים.


מרכיב קריטי נוסף בעיצוב חדרי שינה לילדים הוא התאורה. אצל רוב האנשים קיימת נטייה להאיר את חדר הילדים בצורה מקסימאלית, וזו איננה טעות, אבל חשוב מאוד להקפיד שהתאורה לא תהיה בוהקת או מסנוורת מדיי. תאורה היא אלמנט שצריך להגיע במינון מדויק בעיצוב חדרי ילדים, כמו גם כשמעצבים חדרי שינה נוער, וכל חריגה מהמינון הנכון יכולה לגרוע מההרמוניה שאנחנו מנסים להשרות בחדר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב