דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכולוג מקצועי - טיפול פסיכולוגי 

מאת    [ 24/08/2009 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2852 פעמים ]

בחירת פסיכולוג איננה עניין של מה בכך. מעבר למרוץ אחר בעל המקצוע, יש להשכיל לבחור פסיכולוגים לא רק על בסיס קרבתם לאזור המגורים שלכם וסכום הכסף שהם יגבו מכם פר סשיין, כי אם גם על בסיס ה"כימיה" שנוצרה ביניכם ועל בסיס היכולת של אותו פסיכולוג להגדיר ולזהות את הבעיה ולאחר מכן, כמובן – היכולת לטפל בה.

על כן, אם אתם עומדים בפני טיפול פסיכולוגי עליכם להבין כמה דברים, כאשר הבנת דברים אלו יכולה לסייע לכם במסע אל הבריאות והשלווה הנפשיים.

טיפול פסיכולוגי וזיהוי הבעיה

ראשיתו של טיפול פסיכולוגי הוא זיהוי הבעיה. פסיכולוג מקצועי ינסה לאתר את מוקד הבעיה שהביאה אתכם אל ספת הפסיכולוג למן הרגע הראשון. הוא יבחן באם הבעיה שאתם מדברים עליה היא מצבית או מתמשכת, הוא יבחן את התפקוד היומיומי, כיצד ניסה המטופל להתמודד עם הבעיה עד כה, האם חלה ירידה בתפקוד וכיצד מושפעת הסביבה מן הבעיה. מדובר כאן בהערכה ראשונית שדרכה פסיכולוג – יכול לקבל תמונה חלקית אודות המטופל.

שלב זה הוא, כאמור, ראשוני ועל מנת לקבל תמונת מצב נאמנה למציאות על הפסיכולוג לקבל מידע נוסף מן המטופל. מידע שניתן להשיג אותו רק לאורך זמן. כך למשל: עברו והרקע של המטופל, יכולותיו הקוגניטיביות, אישיותו לאורך זמן, משאבים, סביבה, תגובות למצבים שונים, התנהגויות חריגות כגון נטייה לשתות, קשרים חברתיים, נסיבות חיים ועוד. פסיכולוג יוכל לתת אבחנה מהימנה ומקצועית – רק לאחר מספר מפגשים. כל אלו הם רק חלק מן התנאים שצריכים להתקיים על מנת שאותו פסיכולוג שבחרתם יוכל לאבחן את מצבכם הקליני.

פסיכולוג ומטופל

פסיכולוג מקצועי ככל שיהיה, לא יוכל לספק שירות מקצועי ללא הבנה של מספר אלמנטים חשובים מצד המטופל. ולהפך, מטופל לא יוכל לזכות לטיפול טוב מצידו של שום פסיכולוג אם לא יכיר בכמה עקרונות. הכרה זו היא המפתח ליחסי פסיכולוג - מטופל טובים ופוריים.

ראשית, המטופל צריך להרגיש כי המידע אותו הוא מוסר לרשותו של הפסיכולוג יסייע לאותו פסיכולוג להבין טוב יותר את הבעיה ומקורה. רצוי שהפסיכולוג יסביר עניין זה, כך שאם מדובר בהערכה קלינית, כזו שתשלח למוסדות נוספים – מחובתו של הפסיכולוג לשתף את המטופל במה יעשה עם המידע והערכה שבידיו.

פסיכולוג מקצועי ירגיע את המטופל ויספר לו בדיוק מה הוא עומד לעשות עם הערכה הקלינית שלו, ייצור אמון ויבטיח שמירה על סודיות המידע.

עניין נוסף, הוא תוצאות ההערכה הקלינית. על פי רוב, בשלב זה או אחר ישתף הפסיכולוג את המטופל בהערכה שלו את הבעיה. שלב זה בתהליך איננו קבוע ואיננו אחיד אצל כל המטופלים – אולם הבנת הבעיה – היא למעשה חלק מן הפתרון.

פסיכולוג מקצועי ידע כיצד ומתי להציג את מקור הבעיה או את האבחנה – למטופל.

אם כן, נראה כי הדרך אל הבריאות הנפשית המיוחלת טמונה במציאת פסיכולוג מקצועי ומבוססת על אמון הדדי ומחויבות לאורך זמן. שכן טיפול פסיכולוגי יעיל כולל הערכה של מטופל לאורך זמן ומושתת על הכימיה והקשר שנוצר במרחב הטיפולי בין המטופל לאותו פסיכולוג.

מחפש פסיכולוג? באתר "בטיפולנט" תמצא אינדקס פסיכולוגים מקיף ועשיר, עם מידע על טיפול פסיכולוגי ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב