דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים להתמודדות רגשית עם סרטן השד 

מאת    [ 27/08/2006 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 8757 פעמים ]

עובדה


בסרטן השד יש אפשרות להחלמה מלאה.

שיעורי ההישרדות מסרטן השד בישראל הם מהגבוהים בעולם.


אחת מהנחות היסוד המשותפות לכל זרמי הרפואה לגבי מחלת הסרטן הנה שברקע יש תמיד חולשה. משמעות הדבר שתמיד יש צורך לחזק את המטופלים הללו.
מצד שני, כל טיפולי הרפואה הקונוונציונלית בתחום ידועים כמחלישים. במלים אחרות, בשלב ההכנה המשימה הראשונה הנה להעלות את הויטאליות של המטופל.

פן אחר שנכנס בשלב זה הוא חיזוק רגשי. תהליך הטיפול נגד סרטן ותפיסת העולם של התרבות שלנו לגבי מחלת הסרטן גורמים לבעיה משנית קריטית: ירידה של המורל.

תקווה - זה הנשק החזק ביותר של כל חולה .

לכן המטרה ברורה - לשפר את המורל, לחזק את הנחישות לבריאות ולחשל את המטופל לפני הטיפולים. חשוב מאוד גם לעזור לו לאסוף את כל המידע שאפשר לגבי מה שמחכה לו בכדי שיוכל להתכונן. מטופל מוכן, מיודע ומועצם יש לו סיכויי החלמה גבוהים בהרבה.



את לא אשמה


לפני תחילת המסע אל תוך התהליך, כדאי להבהיר דבר אחד: איש אינו יודע מה גורם לסרטן השד. לא איחלת לעצמך סרטן השד. ולא משנה איך את חיה, מה את אוכלת, איזה טיפוס את או איזה משפחה יש לך - סרטן השד לא קרה באשמתך.

את יכולה לבחור להתייחס לסרטן השד בתור האחריות שלך. אולי תחליטי שיש דברים שאת יכולה לעשות כדי להתגבר על המחלה, לקלוט אנרגיות מבריאות, לשפר את בריאותך ולמצוא משמעות בחוויה - אבל אל תחליטי שאת "גרמת למחלה שלך" וש"סרטן השד הוא אשמתך". זה לא ישפר את מצבך, בעיקר מפני שמחשבות כאלה נוטות לרוקן את מאגרי האנרגיה שלך ולהעכיר את אהבתך העצמית, בדיוק כשהמשאבים הפנימיים האלה נחוצים לך ביותר.


הבעת רגשות
· הבעת רגשות גם עם הן שליליות יש לזה השפעה חיובית על מהלך הריפוי של סרטן השד.מחקרים הראו כי נשים חולות שחלקו את תחושותיהן עם סביבתן התומכת וזכו לתמיכה רגשית- החלימו ממחלתן בשיעור גבוה יותר.

· כאשראתם חשים נאהבים מוזנים משהוא דואג לכם, תומך בכם ושותף אתכם לאינטימיות הסיכוי שלכם לשרוד גבוה הרבה יותר.

· חשוב מאוד לודא כי החולה אכן מרגישה ויודעת כי היא נאהבת (התפקיד החשוב של הבעל , המשפחה ובכל דרך אפשרית!).

· האמונה שיש לכם השפעה על מהלך המחלה חשובה יש לכם חלק ואתם שותפים בתהליך הריפוי.

· שימוש בדמיון מודרך: לעשות הרפיה,לדמיין את הסרטן לראות את הטיפול הורס את המחלה, והכי חשוב- לראות את ההגנות הטבעיות מסייעות להחלמה ולראות עצמך בריאה.


הזוגיות


הסרטן עלול גם להעצים בעיות של מיניות או של זוגיות שכבר היו קיימות בין בני-הזוג, או לספק לזוג תירוץ נוח לקשיים הרגשיים והמיניים השוררים ביניהם. אתגר כפול ניצב בפני נשים שחלו בסרטן השד: להשלים עם הגוף החדש וללמוד איך להרגיש בנוח עם אחרים, מבחינה מינית וגופנית. מאוד חשוב, שלא לאבד את הקשר עם עצמך, לכבד את רגשותייך, לקבל תמיכה ולהמשיך לדבר עם בן-הזוג שלך. גם בפניו ניצב אתגר אדיר וכדאי שגם לו תהיה מערכת תמיכה משלו, שתעזור לו להתמודד עם רגשות שעדיף שלא יביע בפנייך.

הילדים


כאשר יש ילדים ,בכל גיל ,הנטייה הטבעית שלנו זה לגונן עליהם ובהקשר של המחלה זה אומר לא לספר להם את האמת ש"אמא חולה בסרטן".

הרצון שלנו זה למנוע מהם פחד וחרדה אולם הילדים תמיד ירגישו.וכשהם לא יודעים מה קורה בדיוק אזי החרדה שלהם מתגברת.ודווקא כאשר האמא זקוקה לשקט ולמירכוז האנרגיה והכוחות להתמודדות הילד יתחיל להיות תלותי ובעייתי יותר מתמיד.כאשר מספרים לילד בצורה פשוטה לפי יכולת ההבנה שלו שאמא חולה במחלה שכדי להבריא מצריכה הרבה טיפולים שמחלישים אותה ושבתקופה הזאת יהיה יותר קשה לאמא לעשות את מה שהוא רגיל שאמא עושה בדרך כלל.רב הסיכוי שהילד יהיה רגוע ומתחשב .
ד"ר שלמה הרבט מטפל משפחתי וקבוצתי ופסיכותרפיסט בהבעה ויצירה ועושה שימוש בתרפיה בטבע ותרפיה באש זה 15 שנה, מנהל את מכון מעברים בנתניה יחד עם הפסיכולוגית פזית הרבט .צוות המכון רב מקצועי ונועד לתת מענה למגוון הצרכים בתחום בריאות הנפש:מניעה, אבחון וטיפול. באופן פרטני,זוגי,וכן סדנאות של תרפיה בטבע ופתוח מנגנוני התמודדות יעלים עם מתח וחרדה.וקורסים בתחום.
טלפון:09-8626874,052-2785891
e-mail:maavarim1@walla.com
http://www.mavarim.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב